یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
تویوتا bZ4X برقی اولین محصول خودروساز ژاپنی برای عصر برقیهاست اما به نظر میرسد ژاپنیها نتوانستهاند قدم اول را محکم بردارند.
قدبلند بدون آلایندگی تویوتا استارت راحتی نداشته و در همان ابتدای کار تولیدش به خاطر احتمال در رفتن چرخ ها متوقف شد و سپس دولت بایدن نیز سیستم اعطای مشوقهای مالیاتی به خودروهای برقی را اصلاح کرد که نتیجهاش سود بردن خودروهای تولیدی در آمریکای شمالی از این مشوقها بود و از آنجایی که bZ4X و سوبارو سولترا در ژاپن ساخته میشوند بنابراین نخواهند توانست از این مشوقها استفاده کنند. حالا نیز سؤالات زیادی درباره اعتبار ارقامی که تویوتا برای عملکرد و شعاع حرکتی bZ4X برقی اعلام کرده به وجود آمده است. در تستهایی که توسط خبرنگاران اهل کشورهای حوزه اسکاندیناوی انجام شده، این خودرو تنها به نیمی از شعاع حرکتی ادعایی تویوتا دست یافته است. همین موضوع باعث شده شاخه اروپایی تویوتا شروع به بررسی موضوع کند.
مجله دانمارکی FDM نسخههای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک شاسیبلند برقی تویوتا را بررسی کرده و هیچیک از آنها نتوانستهاند به شعاع حرکتی ادعایی سازنده نزدیک شوند. نسخه تک دیفرانسیل bZ4X برقی شعاع حرکتی رسمی ۵۰۴ کیلومتری دارد اما فقط توانسته برد ۲۴۶ کیلومتری را ارائه کند و بنابراین این رقم ۴۹ درصد کمتر از ادعای تویوتاست. نسخه چهار چرخ محرک نیز به همان اندازه بد بوده و برد ۲۱۵ کیلومتری را بر جای گذاشته درحالیکه تویوتا برای این مدل شعاع حرکتی ۴۶۱ کیلومتری را اعلام کرده است. شعاع حرکتی این مدل نیز ۴۷ درصد کمتر از ارقام رسمی است.
استانداردهای WLTP مورد استفاده برای تخمین شعاع حرکتی خودروهای برقی بسیار خوشبینانه هستند و از طرف دیگر این تستها در فصل زمستان انجام شدهاند بنابراین باتریها اصلاً وضعیت ایده آلی نداشتهاند؛ اما دمای هوا در زمان تستها زیر صفر نبوده و خبرنگاران آن را ۴ درجه سانتیگراد اعلام کردهاند. نکته مهمتر اینکه تویوتا بدتر از سایر خودروهای برقی تست شده در شرایط مشابه عمل کرده است.
برای مثال تسلا مدل Y لانگ رنج در این تستها به شعاع حرکتی ۳۵۵ کیلومتری دست یافته درحالیکه رقم رسمی آن ۵۰۷ کیلومتر بوده است. در واقع این خودرو ۷۰ درصد رقم اعلامی سازنده را محقق کرده است. همچنین دو خودروی مرسدس بنز EQA و فولکسواگن ID.4 نیز وضعیت مشابه تسلا داشته و ۶۷ درصد شعاع حرکتی اعلامی را محقق کردهاند. اما تویوتا میگوید در حال بررسی جزئیات این تستها هستند. البته سخنگوی تویوتا در دانمارک میگوید اختلاف فاحش بین ارقام موردبحث میتواند به میزان شارژ رزرو موجود در باتری در زمان نشان دادن شعاع حرکتی صفر در پشت آمپرها مربوط باشد. اگرچه احتمال اینکه میزان شارژ رزرو داخل باتری تویوتا bZ4X حدود ۲۰۰ کیلومتر باشد بسیار ضعیف است اما ما را به این فکر فرو میبرد که این خودرو چقدر شارژ رزرو را میتواند داشته باشد و این رقم در خودروهای دیگر چقدر است.
blackwing
خیلی طراحی شلوغ و مسخرهای داره ، اونهمه خط و خطوط چیه جلوی ماشین ؟؟ چرا گلگیرهاش اینقدر زشت رنگ شده ؟
از همه بدتر این چه اسم مزخرفیه روش گذاشتن !!
بی زی فور ایکس 🤦🏻♂️🤦🏻♂️ تفنگ آبپاشه مگه 🤦🏻♂️👎🏼
MILADZM
قضیه خیلی ساده هست
سود کلان یه خودروساز مثل تویوتا توی فروش لوازم و قطعات یدکی و خدمات پس از فروش محصولاتشه
و از یه طرف دیگه خودروهای درونسوز به اندازه الکتریکی ها خدمات نیاز ندارن
واسه همین تویوتا هی الکتریکی ها رو دیس میکنه اصلا هم براش مهم نیست که با یه چالش به اسم گرمایش جهانی مواجه هستیم
براش مهم نیس که زندگی ۷ میلیارد آدم در خطره
بله برید ببینید تویوتا بعد از دو شرکت بزرگ نفتی آمریکایی به عنوام بزرگترین کمپانی مقابله کننده با پیمان بین المللی مقابله با تغییرات اقلیمی ( آب و هوایی ) شناخته شده
تویوتا جان از اون سری ۷۰ هایی که واسه جنایت کار ها میدی چخبر ؟
حالا دو سه تا سهامدار تویوتا بیان ماسمال کنن چیزی عوض نمیشه .
MILADZM
اصلاحیه :
خودروهای الکتریکی به اندازه درونسوز ها خدمات نیاز ندارن
phonix
والا تروریستا GM هم دارن فورد هم دارن
اصلا ارتش خودمون تو زمان جنگ با تویوتا لندکروز کارشو پیش میبرد
علی
تویوتا یه شرکت بی ادعا و مردمیه و خودروهایش اقتصادی با هزینه کم و طول عمر بالا ، این برقیه هم اگه اشتباه نکنم باطریهاش را چینی ها میزنن ، بهرحال مطمءن باشید تویوتا مشکل را حل میکنه
مهردادکمال
خدایی دیگه دست از لجبازی بردارین همون درون سوز ها رو بزارین تولید شن والله درون سوزها از سیبری تا بیابان های افریقا مث ساعت کار میکنن حالا بجاش بیاین بیوفیول هایی مثل اتانول یا بیوگاز استفاده کنین که نفت خام هدر نره والله خود پروسه تولید برق هم کربن دی اکسید تولید میکنه و چنان هم پاک نیست! عوضش کمپانی ها رو مجبور کنن درخت بکارن که کربن دی اکسید هوا تصفیه شه
بنظرم یجور سیاست و مافیا داره این الکتریکی کردن رو مدیریت میکنه
کوروش
خیلی ایده خوبیه ولی
حیییی
محمد
بیو فویل خیلی گرونه
میانگین قیمت بنزین کلا لیتری حدود ۳یورو هست
محمد
سوخت هایی که گفتی هم مناسب شرایط روزمره نیستن و هم بسیار گرون تموم میشن .
مشکل هم هدر رفتن. نفت خام نیست ! الودگی ای که ایجاد مبکنه هست .
در نهایت استفاده از برق تولید شده در نیروگاه حتی با سوخت فسیلی هم الودگی بسیار کمتری از ماشین درونسوز داریم بگذریم از این که بسیاری از کشور های دنیا دارن کم کم سوخت فسیلی رو از چرخه تولید برق و انرژی حذف میکنن و به سمت انرژی پاک میرن مثل المان که تا ۲۰۳۰ برنامشو داره
این که بگین من با این مدل ماشین حال نمیکنم خیلی بهتر از اینه که حرفای بی ربط و غیر منطقی بزنین.
پیام
اینجور تیترهایی از ده تا فراخوان بدترن 😂😂😂😂😂
phonix
برگرد مدرسه
هم اومد
محمد
الان سهامدار های تویوتا توی پدال دو دسته میشن یه عده اصلا خودشون رو به نخوندن میزنن یه عده دیگه هم میان توجیه که اصلا در رفتن چرخ جزو آپشن های با برکت هست و کمتر شرکتی استفاده میکنه آخر سر هم از نابودی صنعت خودروی آلمان آمریکا کره و ایتالیا حرف میزنن و رشد چشمگیر تویوتا
phonix
اره
محمد
همین پست بالا کامیون تسلا با ۳۷ تن بار ۸۰۰ کیلومتر رفته بعد این ماشین ۲۵۰ کیلومتر هم تنوست بره ؟ بیخود نیست الکتریکی هارو زیر سوال میبردن هنوز توان رقابت ندارن میگن برقی ها به درد نمیخورن نمیگن ما فعلا تکنولوژیش رو نداریم
❤BMW❤
آخه از تویوتا بعید بود
TML BN
BZ4X:من دارم به قهقرا میرم فقط بذارید برم من
سبحان
این همون ماشینی نبود که میگفتن تسلا رو زمین گیر میکنه ؟
یه نفر این مثل ترجمه بکنه به ژاپنی ایمیل بکنه تویوتا ( شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لُپ لُپ خورد گه دانه دانه )
datsun
تویوتا اگه مشکلی هم باشه قبول میکنه و سریع هم رفع میکنه معذرت خواهی میکنه و بهترشو میده بیرون
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.