یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
نیویورک جزو شلوغ‌ترین شهرهای کشور آمریکا به شمار می‌رود و مشکل کمبود جای پارک در آنجا نیز وجود دارد. برای حل این مشکل راه‌حل جدیدی ارائه شده که البته قیمت بالایی هم دارد!


راندن خودرو در شهر بزرگی همچون نیویورک می‌تواند یک دردسر بزرگ باشد اما رانندگی در این شهر در مقایسه با پیدا کردن جای پارک اصلاً به چشم نمی‌آید! سازندگان مسکن به خوبی می‌دانند که برای بیرون کشیدن سرمایه‌های هنگفت خریداران از بانک باید پارکینگ‌های جذابی را فراهم کنند اما گاراژها و پارکینگ‌ها معمولاً فضای ارزشمند یک خانه را اشغال می‌کنند و معمولاً نیز فضای تنگی دارند که این به معنی عدم استفاده رانندگان از آن‌ها خواهد بود. به همین خاطر برخی شرکت‌ها راه‌حل پیشرفته‌ای را برای حل مشکل پارکینگ در نیویورک تدارک دیده‌اند. آن‌ها در واقع چیزی را که اساساً دستگاه فروش خودروست را به یک محل پارک خودروی لوکس در ساختمان‌های سطح بالای نیویورک تبدیل کرده‌اند تا فضای لازم برای پارک خودروی ثروتمندان آمریکایی فراهم شود.
اما می‌پرسید چقدر ثروتمند؟ خیلی زیاد! برای نگه داشتن خودروی خود در این گاراژهای رباتیک باید بهایی بین ۳۰۰ تا ۵۹۵ هزار دلار پرداخت کرد و خود آپارتمان‌ها نیز چندین میلیون دلار قیمت دارند؛ و البته باید به هزینه ماهانه ۱۵۰ دلاری از بابت هزینه‌های نگهداری این پارکینگ نیز اشاره‌ کنیم. البته برای برخی افراد که ثروت زیادی دارند و پشت فرمان خودروهای چندین میلیون دلاری می‌نشینند، این مبالغ اصلاً به چشم نخواهد آمد. یکی از افراد شاغل در زمینه معاملات مسکن آمریکا می‌گوید:
شاید این رقم دیوانه‌وار به نظر برسد اما ۳۰۰ هزار دلار برای یک پارکینگ در مناطق گران‌قیمت نیویورک رقم معقولی به شمار می‌رود.
اما این پارکینگ‌های رباتیک چگونه کار می‌کند؟ شما خودروی خود را به داخل کیوسک گاراژ هدایت می‌کنید و این کار با استفاده از برچسب شناسایی مخصوصی برای صدور مجوز ورود انجام می‌شود. فشار یک دکمه خودرو را به یک سطح پایین‌تر در زمین می‌برد و دوربین‌ها خودرو را اسکن می‌کنند تا از بسته بودن درب‌ها و صندوق‌عقب مطمئن شوند و سپس خودرو در محل خود نگهداری می‌شود. زمانی که راننده بخواهد با خودروی خود بیرون رود با فشار مجدد دکمه شاهد حضور خودرو در گاراژ خواهد بود. البته خودرو هم‌اکنون ۱۸۰ درجه چرخیده و راننده نیازی به دنده‌عقب گرفتن نخواهد داشت.
همین عدم دنده‌عقب گرفتن برای مالکان جذابیت زیادی دارند به ویژه اینکه مالکان چنین مکان‌هایی معمولاً سوار شاسی بلندهای بزرگ هستند نه خودروهای کوچک مثل شورولت اسپارک؛ و سازندگان این پارکینگ‌ها نیز علاقه زیادی به آن‌ها دارند زیرا نیازی به تأسیس رمپ و لاین های دو جهته وجود ندارد و می‌توان از فضا حداکثر استفاده را کرد.
AMANTE
نیویورک شهر پولدار هاست، همه چی گرونه مگر بری منطقه های پایین که شنیدم امنیت درست و درمون نداره.
حدودا یکسال پیش در ( مینی چت ) با یک دختر فرانسوی برخورد کردم که اوایل نیویورک درس میخوند بعد اش رفته لوس آنجلس، میگفت اجاره ی خونه ای که نزدیک دانشگاه باشه خیلی گرونه و باید چندین خیابون اونورتر خونه میگرفت که بازم گرون بود و سه نفری خونه اجاره کرده بودن.
گفتم مثلا چقدر!؟ گفت اجاره خونه ۵۰ متری نزدیک دانشگاه بالای ۴ هزار دلار در ماه بود بدون احتساب هیچ خرج دیگه ای.
NAVID۰۰۹۸
پولدار بودن دلیلی نمیشه که خودروهایی بخرید بزرگ به مانند کراس‌اوور سدان suv که استفادشون در شهر بشه مکافات برای خود مالک و دیگران !
جای پارک در همه‌ جای دنیا شده مُعضَل و دغدغه فکری تمام ساکنین شهرهای بزرگ !
تنها راه هم اینه که شهرداری‌ها زیر خیابان‌ها را پارکینگ دو طبقه بزنند یا پارکینگ‌های مکانیزه چند طبقه که هم کسب درآمد کنند و هم این مشکل کمرنگ‌تر بشه !
اگر توجه کنید ، فرزندآوری با ثروت مکمل یکدیگر هست که خانواده‌های فقر تعداد فرزند بیشتری نسبت به خانواده‌های ثروتمند دارند و جمعیت مالکین در شهرهای گران و شلوغ در آینده کمتر میشود و هزینه‌ی پارک برای قشر کارمند و کارگر گران تمام میشود که یواش یواش از تعداد رفت‌و‌آمدهای خودرویی در شهرهای گران کم میشود و مجبور میشوند با حمل‌و‌نقل عمومی یا نهایت اسکوتر و موتور برقی جابجایی داشته باشند چون بیشترین خودروها مربوط به افراد شاغل در گروه‌های کارگری و کارمندی هستند !
در شهری مثل تهران اگر با خودروی شخصی جابجا شوید هم هزینه و هم وقت زیادی میبرد و در اکثر مواقع بهترین انتخاب اسنپ یا موتورسیکلت یا مترو هست !
NAVID۰۰۹۸
البته که در تهران هم جدیداً برای آپارتمان‌های گران از آسانسور به جای رمپ استفاده میکنند و اتفاقاً هم از نظر امنیت و هم از نظر محدودیت طراحی در ساختمان‌ها بسیار ارزشمند و ارزان‌تر تمام میشود و در ظاهر لوکس به حساب میاد ولی با گذر زمان همه‌گیر میشود و به نفع مالک هم هست که به متراژ مالکیتش اضافه میشود و حتی نیاز به نگهبان هم ندارد چون دزد دسترسی به خودرو ندارد و حکم گاوصندوق را دارد !
البته در جریان باشید که این رقم‌ها برای نیویورک هست در حالی ‌که گران‌ترین پارکینگ‌ها برای هنگ‌کنگ میباشد !
ممد ژانگولر
این قیمتها و تبدیلش به ریال ایران فقط نشان دهنده اینه که ایران ۱۰ تا گل هم تو بازیه امشب به آمریکا بزنه بازم ۱۰۰۰۰۰ گل از آمریکا عقبه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
فوتبال به اقتصاد چه ربطی داره داداش
مردیم از خوشی
🧃
امیرحسین
سلام اقای احمد زاده سوال دارم شورولت کاپریس ۱۹۹۰ خودروی لوکس حساب میشه ؟
شاهین
سلام اینجا یا اونجا؟
امیرحسین
اونجا
شاهین
نه خیلی هم قیمتاش اونجا ارزونه
NAVID۰۰۹۸
تو گوگل که سرچ کنید میبینید که تمیزترین شورولت کاپریس دهه ۹۰ که در ایران نزدیک به یک میلیارد قیمت میخوره در آمریکا بین ۵۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار دلار بنا بر تمیزی و کارکرد قیمتش میشه !
پس یعنی خیر و تحت هیچ شرایطی لوکس که نیست هیچ ، تازه اوراقی هم به حساب میاد و کسی نگاهش هم نمیکنه چون هم استهلاک داره هم مصرف سوخت بالا با موتور ۸ سیلندر !
همین ماشین‌هایی که در ایران سوپر لاکچری به حساب میاد در اروپا به عنوان تاکسی استفاده میکنند مثل ولوو XV90 ، تازه با مدل‌های بالای ۲۰۲۰ !!!
علی جردن
قیمت پارکینگ از لکسوس IS مجری گرونتر بود
*حتی اگه M3 هم داشته باشی بازم قیمت پارکینگ از ماشینت گرونتره😂
❤BMW❤
من اگه باشم ، میرم یه سری ۷ می‌خرم با یه راننده که خود راننده پارک کنه 🙂
علی جردن
چندسال صبر کنی راننده هم نمی خوای ماشینت خودش خودشو می ره پارک می کنه دستمزد رانندت رو هم می بخشی به خیریه😊

*بی ام و برای نهایت لذت رانندگی ساخته شده و بهتره بجای تشریفات بازی خودت بشینی رو صندلیش و یه بی ام و کوچکتر مثل M3 & 135iM & 230i gran cupe & X1 & X2 & X3 بخری😎😁
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp