یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
زمانی که ب‌ام‌و M235i گرن کوپه برای اولین بار به بازار آمد، طرفداران انتظارات زیادی از آن داشتند. این خودرو به‌اندازهٔ کافی سریع بود، کابین زیبایی داشت و ارزان‌ترین محصول M پرفورمنس به‌حساب می‌آمد اما هرگز در هیچ قسمتی عالی نبود. در این کلاس همچنین خودروهای بهتری مثل مرسدس A35 AMG و فولکس‌واگن گلف R هم وجود داشتند ولی حالا خودروی جدیدی به این بخش از بازار وارد شده که می‌تواند هیچ دلیلی برای خرید M235i باقی نگذارد. این ماشین نسل جدید هوندا سیویک تایپ R است.

البته طرفداران دوآتشهٔ باواریایی ممکن است ایدهٔ خرید یک هوندا بجای ب‌ام‌و را مسخره کنند ولی تایپ R جدید با کسی شوخی ندارد. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این هاچ‌بک داغ ژاپنی ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب‌ام‌و ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته درحالی‌که هوندا محرک جلو است، ب‌ام‌و نیروی خود را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد اما تایپ R یک مزیت بزرگ نسبت به رقیب باواریایی دارد که آن برخورداری از گیربکس دستی است.

M235i صرفاً با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آیسین ارائه می‌شود که با تعویض دنده‌های سریع، نرم و به‌موقع، گیربکس بسیار خوبی است اما لذت و درگیری رانندهٔ آن با گیربکس دستی هوندا قابل‌مقایسه نخواهد بود. این شرکت ژاپنی دهه‌ها است که بهترین گیربکس‌های دستی دنیا را تولید می‌کند و تایپ R جدید هم یکی از بهترین‌های آن‌ها را دارد. در بخش هندلینگ هم بررسی‌هایی که از سیویک منتشر شده خبرهای خوبی داشته‌اند. گفته می‌شود فرمان خودرو عالی است، سواری نسبت به نسل قبلی نرم‌تر شده، تعادل و هندلینگ فوق‌العاده است و پیشرانه صدایی عالی دارد.

این در حالی است که M235i گرن کوپه هیچ‌کدام از این موارد را ندارد. این خودروی بی‌حس و بی‌روح است و مصنوعی‌ترین صدای پیشرانه و اگزوز را در بین همهٔ خودروهای بازار دارد. در این ب‌ام‌و همه‌چیز برای چرت زدن راننده پشت فرمان فراهم خواهد بود. علاوه بر این، سیویک تایپ R ظاهر زیباتری هم دارد. البته کل خانوادهٔ سیویک زیبا هستند اما تیپ R فوق‌العاده جذاب بوده و مثل یک خودروی اسپرت جدی به نظر می‌رسد. کابین سیویک هم با داشبورد افقی، آمپرهای جالب و یکی از بهترین دسته‌دنده‌های دنیا، بسیار عالی است. هوندا همچنین همیشه صندلی‌های بسیار خوبی می‌سازد. البته کابین M235i هم زیبا و بسیار خوش‌ساخت است و اگر ب‌ام‌و فقط در یک قسمت نسبت به رقیب ژاپنی برتری قاطعی داشت باشد، کیفیت ساخت داخل است.

حال به بحث قیمت می‌رسیم. قیمت M235i گرن کوپه از ۴۶,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای سیویک ۴۲,۸۹۵ دلار است. این قیمت ممکن است برای یک هوندای کامپکت گران به نظر برسد اما وقتی به قدرت و پرفورمنسی در سطح ب‌ام‌و (و همین‌طور مرسدس و آئودی) توجه کنیم که در کنار ظاهر بهتر، تکنولوژی‌های موتوراسپرت در شاسی و تعلیق و گیربکس دستی با ۳,۵۰۰ دلار قیمت کمتر ارائه می‌شود، دلیلی برای انتخاب ب‌ام‌و باقی نخواهد ماند.
هوندا سیویک تایپ R
ب‌ام‌و M235i گرن کوپه
MILADZM
خودم با این پول میرم سمت دوج چلنجر با پکیج واید بادی
انجین ۳۹۲ کیوبیک اینچ همی ( آپاچی )
گیربکس هم که دستی باشه دیگه تمام .
علی
چون هزینه نگهداری و تعمیراتش کمتره . چون استهلاکش کمتره ، البته اگر پولدار باشم بی ام و را برمیدارم ولی در حالت نرمال ، بله هوندا انتخابم
کرگدن باواریا
این مقاله خودش سمّ بود ، با کامنتت یک‌دست شد
MILADZM
دوست عزیز اینکه نظرم رو میگم سمه ؟
خب اصلا فلسفه ساخت چلنجر با این دو تا از آسمون تا زمین فرقشونه و رقیب همدیگه نیستن .
اما من سبک ماسل و ظاهر عضلانی چلنجر رو میپسندم .
Kato
چرا نداره…پدال جان
چون ژاپنی از آلمانی یه سر و کردن بالاتره
پیام
آخه هوندا ماشینیه که کنار بی ام و بیاد؟!!!
hamidreza
ببین دوست عزیز شاید کمپانی هاشون در کل تفاوت زیادی داشته باشن ولی در بعضی کلاس ها میشه مقایسه تنگاتنگی کرد…
بهنام
موافقم .
ehsan.fa
برای راننده های ماقبل حرفه ای عددهای به این نزدیکی هیچ معنی نداره تقریبا ، پس گیربکس دستی و مارک هوندا باعث میشه اصلا از ذهنم هم نگذره که بخوام بی ام و رو بهش ترجیح بدم از نظر مارک و برند حتی آئودی هم پایینتر از بی ام و هست،رقیب بنز و بی ام و امثال کادیلاک و لکسوس هست نه هوندا.موافق چی چی هستی دقیقا
D:
ژاپنی ها باید با آلمانی ها و آمریکایی ها مقایسه بشن مثل الان نه مثل مجله های دکه های آمریکا با کره ای
محمدرضا
ناراحت نباش هالا مجلات آمریکایی روز ها خودرو را بررسی میکنند بعد میگن کره ای بهتر از ژاپنیه.
بعد شما که تا هالا ژاپنیه ۲۰۱۸ به بالا سوار نشدی یا شاید اصلا سوار نشدی میای به این مجله ها که معتبر ترین مجلات جان هستن میگی دکه ای🤣
خداییش بهترین ژاپنی که داشتی یا حد اقل یک هفته تست کردی چی بوده🤣
مهردادکمال
موافق نیستم. بی ام و هم زیباتره هم اینکه نسبت به نسخه های M ارزونتر هست و بی ام و برند معتبرتریه و به شدت از هوندا در ظاهر گرونتر به نظر میاد و اختلاف قیمت اندک این دو تا رو کاملا توجیه میکنه من باشم بی ام و رو انتخاب میکنم
حسین
ببخشید چطوری بی ام و برند معتبر تریه؟ سوابق و رزومه موتور اسپرت هوندا چیز دیگه میگه. و همینطور خیلی موارد دیگه
هیچکس
با اینکه خودمم عشق هوندا هستم
ولی بی ام و بسیار اقتخار داره در زمینه انجین
جوایز برترین انجین که از کل ژاپنی ها بیشتره فکر می کتم
ساخت قوی ترین انجین فرمول یک
ساخت مکلارن اف وان افسانه ای
و…..
آرمین
موتور ارتش آلمان نازی در جنگ جهانی دوم BMW بود این سابقه نیست! اگرچه هوندا هم خودروهای مطمئنی می سازد و در جهان همراه با تویوتا و مزدا جز کم عیب ترین هاست.
datsun
یه لحظه منبع خبری رو دیدم تعجب کردم bmw blog ،
سیویک تایپ آر پرفورمنس خیلی خوبی داره و تو پیست سریع ترین دیفرانسیل جلو تولیدی و به تازگی تو نوربرگ دیده شده ظاهرا برای ثبت رکورد جدید رفته.
قاطر فروش
لعنت ب اون شرکتی ک نذاشت هوندا بیاد ایران
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
من باز بی ام دبلیو رو ترجیح میدم
ممد ژانگولر
فعلا بخاطر مسائل سیاسی آلمان شد اخ
دوروز دیگه تحریما اگر برداشته بشه آلمان ماشیناش سلطانه و خبر درمانی و جبران شروع میشه 😉
فعلا نون تو جبهه شرقه
بهزاد
فراوان خنده مان گرفت از این تیتر…هوندا به جای بیمر …استغفرالا..😒😒😒
کرگدن باواریا
دوتا چیز رو چشم بسته میدونم هوندا نداره ، ۱_ پرفورمنس بالا و هندنیلینگ ۲_کیفیت ساخت و مهندسی بی‌نظیر آلمانی
ولی هوندا سیویک R تایپ یه نیمچه سدان اسپورت بی نقصه تو رده قیمتی خودش هست
phonix
دوست عزیز هر دو موردی که فرمودید در تایپ ار به فور یافت می شود
اصلا علت اصلی وجود تایپ ار هندلینگ هست
لصفا دیگه چشم بسته نظر ندید
تنها ماشینی که یارای مقابله با هوندا سیویک رو داره گلف هست نه بی ام وه
hamidreza
c45s رو جا گذاشتی… آیرودینامیک فوق العاده و قویترین انجین چهار سیلندر تولیدی جهان و پرفورمنس و ظاهر…
همینطور بخوام بگم باید یه کتاب براش بنویسم😂
MASOUD 0099
چون مریضیم
نویدی
این که قیمتشون نزدیک به همه،از مزایای bmw محسوب میشه که با پرفورمنس و تجهیزات بیشتر و بروزتر بازم قیمتش رقابتیه.
قطعا انتخاب من bmw ست.
Royal Driver UK 70
سیویک قیمت کمتر، کیفیت عالی, پرفورمنس خوب و از همه مهمتر گیربکس دستی!
R@min
وضعیت کامنت ها خیلی تاسف باره واقعا. هیچ جای دنیا کسی هوندا رو زیر سوال نمی بره اونم بخاطر پرفورمنس و تکنولوژی ساخت !!! این چند نفر عزیزی که فکر می کنن چون یه محصولی آلمانی هست حتما بهتره توجه کنن هوندا یکی از پیشروترین برندها حتی بالاتر از تویوتا و نیسان و همین بی ام و مورد علاقه دوستان در بحث ساخت موتور و گیربکس هست و سطح فنیش هم در فرمول یک گویای همه چیز هست، حالا عقبه تاریخیش و ابداعات و نوآوری ها به کنار.
سیویک سنگ محک کلاسش هست و هر نسل این موضوع رو ثابت می کنه.
کرگدن باواریا
خوب پیش میرفتین ، تا این که فرمودین معیار برتر بودن هوندا ، فروش بالاشه..
هوندا یک برند درجه یک تو سگمنت خودروساز های اقتصادی هست ؛ bmw لوکس ساز و اسپرت ، طبیعی عه فروش کمتری رو تجربه کنه نسبت به هوندا تویوتا vw !
R@min
رفیق من کجای کامنت به فروش اشاره کردم ؟؟؟ شاید تو گوشی من اون تیکه حذف شده.
در ضمن هوندا خیلی خیلی خیلی بزرگتر از یه برند صرفا اقتصادی هست و این صنعت خیلی بهش مدیونه.
هیچکس
هوندا برند خیلی خوبیه منم دوسش دارم
کاری هم به نظرات خنده دار بعضی از دوستان ندارم
ولی جوایز بی ام و در ساخت انجین یک چیز دیگه می گه
بی ام و قوی ترین انجین تاریخ فرمول یک رو ساخته
R@min
بی ام و هم بی نظیره اما نوآوری ها و ابداعات هوندا در موتورهای احتراقی، هیبریدی و الکتریکی خیلی مهم تر از جوایز سالانه موتوری هست که هر سال یه موتور تکراری رو صرفا ارتقا بدی که البته اصلا کار بدی نیست و بین همه برندا معموله.
فقط کافیه یه دونه از نوآوری ها مثله تکنولوژی V-TEC که این صنعت رو مثله زلزله ۱۰ ریشتر جابجا کرد مطالعه کنین و اگر می دونین که اصلا بحثی وجود نداره.
ماکان
سلام ‌. من انتخابم بین این دوتا خود همان بی ام و هستش .
❤BMW❤
من که عاشق بی‌ام‌و ام ، باید بگن این مدلی که زده ، باید قدرت بیشتر و ظاهر بهتری می‌داشت تا بتونه بازار رو قبضه کنه
انتخابم هیچکدوم
هر دوشون رو به ی اندازه دوس دارم
پدرام
داشبورد سیویک r دیگه زیادی بی روح و ساده است کاملا یک تیکه و یک دست که متاسفانه آکورد جدید هم همینطور شده
بیلمیش
واسه تو چشم بودن بی ام و بهتره،ولی کسی که بخواد از رانندگی لذت ببره سیویک بهتره حتی از نسل قبلی تایپr کلی تعریف و تمجید شد و حسابی ترکوند.درضمن خیلی ها که میگن مهندسی آلمانی مهندسی آلمانی بدونن تو آمریکا نهایت تلاششون رو میکنن که قبل این که ماشین آلمانی مایلینگش به ۵۰ هزار مایل برسه بفروشنش،یه نگاه بندازید به سایت های فروش خودرو های دست دوم متوجه میشید.چون با این که کلی تکنولوژی دست و پا میکنن برای ماشین ولی استهلاک به شدت بالایی داره در حالی که خودرو های ژاپنی رو به راحتی تا ۱۰۰ هزارتا می‌رونن و با این مایلینگش هم خریدار داره،در کل آلمانی واسه پولداراس و به نظر من ماشین باید ساده و بی آلایش باشه و مهم تر این که تو چشم هم نباشه.
هوندا این ویژگی هارو داره
بهنام
اونجا که گفتم موافقم یعنی با مقاله موافقم که هوندا اینجا خیلی بهتر از این مدل ب ام و هست . اصلأ این ب ام و یه جوریه انگار ب ام و نیست.
کامران
متاسفانه ما دیدگاه عمدتا سنتی راجع به خیلی چیزا داریم مثلاً چون این برند آلمانی هست بی برو برگرد عالی هست .واقعیت اینه که خیلی‌ها دارن خودشون رو می‌رسونم وتفاوتها داره کم میشه.مثلا این سالها هوندا خودش رو بسیار آماده کرده مثالش هم شرکت چند دورهای در مسابقات آف یک هستش.
Amin.aj
خدایش من یکی از جفتشم خوشم میاد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp