یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
افرادی که از دسته راهنما خودروی خود استفاده نمی‌کنند واقعاً باعث عصبانیت و گیجی ما می‌شوند. به عنوان یک راننده معمولی، یکی از اولین چیزهایی که به یاد می‌آوریم اهمیت این موضوع بوده که به رانندگان دیگر بگوییم قصد انجام چه‌کاری را داریم. یکی از مربیانی که کار آموزش رانندگی را بر عهده داشت به حدی دراین‌باره احساس مسئولیت داشت که ما را تشویق می‌کرد تا حتی در زمانی که در سمت خالی خیابان هستیم نیز از دسته‌راهنما استفاده کنیم.
از آن زمان تاکنون چنین عادتی در وجود ما نهادینه شده و در زمان دور زدن اگر از راهنما برای مطلع کردن دیگر رانندگان استفاده نکنیم انگار دور زدن خود را به درستی انجام نداده‌ایم. هدف ما از این نوشتار ایجاد حالت اجباری یا مقدس برای استفاده از دسته راهنما خودرو نیست بلکه می‌خواهیم برای شرح میزان عصبانیت خود از موقعیت‌هایی که رانندگان دیگر راهنما نمی‌زنند این مطلب را توضیح دهیم.
موقعیت‌های زیر را تصور کنید:
نیازی به نام بردن از رانندگانی نیست که در خیابان اصلی با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و باعث ایجاد ترافیک می‌شوند. در همین اثنا هم به دنبال جای پارک در خیابان هستند و اگر نقطه‌ای را پیدا کنند سریعاً و بدون هیچ‌گونه اطلاعی خودرو را پارک می‌کنند. همه این موقعیت‌ها نشان دهنده اهمیت استفاده از دسته راهنما خودرو خواهد بود، این‌طور نیست؟ البته مشکل دیگر هم به مردمی مربوط می‌شود که خیلی زودتر از موعد از راهنما استفاده می‌کنند یا اینکه فراموش می‌کنند راهنمای خودرو روشن باقی ‌مانده و این امر شاید راننده پشت‌سری را به اشتباه بیندازد. ۹۹ درصد از شرایطی که باعث می‌شوند یک راننده خوب باشیم به درک و ارتباط با سایر کاربران جاده مربوط می‌شود. قطعاً استفاده از راهنمای خودرو برای آگاهی دیگر رانندگان بهتر از بیرون بردن یک بلندگوی بزرگ از پنجره برای اعلام گردش به چپ و راست خواهد بود!
عدم استفاده از دسته راهنمای خودرو این پیام را می‌دهد که شما توجهی به دیگر رانندگان نداشته و به راه پیش روی خود فکر نمی‌کنید. در این صورت احتمالاً مشغول سیستم صوتی خودرو یا ناوبری آن هستید و یا بدتر اینکه در کل به عنوان فردی بی‌ملاحظه شناخته می‌شوید. نکته آزاردهنده این است که استفاده از راهنمای خودرو در کنار نگاه کردن به جاده، گذاشتن دست‌ها روی فرمان و استفاده از پدال صحیح، جزو آسان‌ترین بخش‌های رانندگی به شمار می‌رود. با تمامی این تفاسیر هنوز هم هستند رانندگان زیادی که اهمیتی به این گفته‌ها نمی‌دهند اما از شما خواهشمندیم به عنوان یکی از همراهان پدال از دیگر رانندگان بخواهید به این نکته دقت کرده و در رانندگی خود از راهنما استفاده کنند.
Khosrow
واقعا؟ راهنما؟ اینجا؟ 🥲🥲 ۲ بار ..
JoJo
احساس میکنم اونی که راهنما نمیزنه وارد این سایت نمیشه.
abbas
وقتی منی که راهنما استفاده میکنم رو تو رانندگی سوسول میدونه و خودشو راننده فرمول وان چه میشه گفت
با ی فامیل سفر رفتیم قرار شد دو ماشین برگردیم و من دیگ gps نزدم ایشون هر جا عشقش بود بدون راهنما می‌پیچید و کار منو سخت میکرد اعتراضم بهش میکردیم ادعا راننده بودن داشت و میگفت راهنما برا مبتدیاس
NAVID۰۰۹۸
دست راهنما برای انسان‌ها اختراع شده و هر کسی استفاده نکرد و یِکهو پیچید تعجب نکنید چون مطمئناً میان گاو‌ها بزرگ شده !
عاریایی
با احترام تیتر تحقیر آمیز و یکجانبه س
من هر وقت راهنما زدم بقیه اجازه ندادن من دور بزم و گاز رو تا آخر چسپوندن
مازیار
راهنما یه امر دوسویه هست
زدن، و بهش توجه کردن
که در اونصورت رانندگی خیلی آسونتر میشه
ارشک
دقیقاً همینطور ، گاز میدن تا ادم نتونه دور بزنه یا بره
aliHOZA
یه نفر گاز میده، دو نفر گاز میدن، اما نفر سوم راه میده. نگران نباشید. راهنما بزنید.
Habib
رانندگانی که این قاعده اولیه و ساده را نمی دانند، در حقیقت الفبای رانندگی را یاد نگرفته اند. برای اجبار استفاده از این قانون نمی شود با التماس و نصیحت رانندگان را تشویق به این کار کرد. بهترین کار را غربی ها می کنند. آنها دست روی جیب متخلفان می گذارند و با یک تخلف ساده با جریمه سنگین و کم شدن امتیاز رانندگی مواجه شده و به ناچار به قانون روی می آورند. هرکسی اگر متوجه شد و تخلفات او پیامد سنگینی برای شخص خودش خواهد داشت، خود بخود به راه راست هدایت خواهد شد.
برقیه جارو برقی
واقعا برای بعضی ها خیابون مثل خونه خاله اس هرکاری عشقش بکشه میکنه و این کارا همیشه منو عصبانی میکنه البته شاید برای بعضی ها عادی شده باشه
فرهنگ و فرهنگ سازی یکی از اصل های مهم زندگیه
احمدرضا
واقعا رو مخن
مشکل اینجاس وقتی باهاشون تصادف کنی مقصرم میشی بخاطر عدم رعایت فاصله طولی
در صورتی که تو خیابونای شلوغ که نمیشه خیلی فاصله از جلویی گرفت اونا یدفعه میزنن رو ترمز و …
برقیه جارو برقی
دقیقا اقا احمد رضا یکی بود جلومون هیی ترمز میکرد بیخود اخرش باعث تصادف شد
Mosi
یکی ازاقوام یه رفیقی داشت میگفت رفته یه ماشین از این آمریکایی ها گرفته برا همین موارد
هر جا یکی هر طور خواست اینا مثلا میپیچه جلوش دیگه ترمز اینا نمیگیره مستقیم میزنه بهش😃😂
واقعا از این کار خوشم میاد ناخوداگاه فرهنگ سازی هم میشه😉
blackwing
😂 بلیزر بهترین آپشن برای نابود کردن این حلب‌های روغن نباتی هست
کرگدن باواریا
آخ یه بلیزر داشته باشم یه تنه بساط راننده های بی‌فرهنگ رو جارو میکنم ؛ اونایی که یهو میپیچن بعد راهنما میزنن ، بدون راهنما میپیچن ، لاین سرعت آهسته میرن انگار اتوبان ارث باباشه ، یا الکی نوربالا میدن که دو متر اونورتر توقف کنن ، فقط این آخری رو با بلیزر اصلاح کنم مملکت درست میشه.
TML BN
@Mosi
واقعا فرد ثروت مندیه👌🏻😂😂
چون ممکنه اونی که میپیچه جلوت سری پنج باشه یا شاید ماکان باشه
احمدرضا
هرچی باشه
بیمه بر مبنای خودروی متعارف و گرانترین اتومبیل داخلی ( دنا توربو اتومات ) بهش خسارت میده
محسن
بعضیام فکر کردن راهنما، عصای موساست. میزنن خودش باز میشه! 😂 صبر کن یه نگاه به اینه ها بکن ببین کسی میاد نمیاد بعد بپیچ.
زیزیگولو
بهترین کار اینه که گواهینامه این اشخاص ضبط و باطل بشه و مجبور بشن دوباره از صفر آموزش رانندگی رو بصورت کامل فرا بگیرن که همین بدترین زجر و تنبیه هستش واسه اینجور آدما ….. البته خیلیا بدون گواهینامه پشت ماشین میشینن ولی پلیس بحای شناسایی این افراد قسمت زیادی از بودجه و نیروی انسانی و تمرکزش رو گذاشته روی نوع پوشش و لباس مردم و تار موی زنها!!!!!
aMiRsHaYaN
پدال جان ممنون واقعا
واقعا حرف دل مارو زدی
.
بی قانونی در رانندگی به نظر من تو دوتا چیز اصلی ریشه داره
مهمترینش اجرای قانونه که مجری قانون باید سخت گیرانه و منطقی قانون رو اجرا کنه و متخلفین رو جریمه کنه و محکم جلوی بی قانونی بایسته نه اینکه ترافیک و راننده ها رو به حال خودش رها کنه و نظارتی نکنه مثل حالتی که توش هستیم که پلیس در مقابل ۹۰ درصد تخلفات هیچ حرکتی انجام نمیده و واضحا کم کاری میکنن
دومیش سیستم آموزش رانندگیه که باید مسئولیت پذیری و اجرای قانون رو کامل به راننده ها آموزش بده و به این راحتی گواهینامه و اجازه ی رانندگی هرکسی رو صادر نکنه برای مثال این سیستم خنده دار امتحان رانندگی رو تصحیح کنند و مثل کشور های جهان اول تست رانندگی حداقل نیم ساعت و تو تمام شرایط حتی اتوبان و بزرگراه گرفته بشه
عوامل دیگه ای هم هستن مثل طراحی خیابون ها که تو کشورمون وضعش خیلی خرابه و بعضی وقت ها اجرای قانون رو برای راننده ها سخت میکنه و همچنین بسیار ناامن و غیر استاندارده برای مثال طراحی بزرگراه ها و رمپ های ورودی و خروجیشون کاملا طراحیش غلط و ناامنه
Taha Malek
یکی راهنما یکی کمربند واقعا نمیفهمم انقدر سخته!!!
TML BN
کمربند باید در ذهن ثبت بشه من از بچگی کمربند رو بستم و دست خودم نیست الان هم تا میشینم توی ماشین سریع میبیندم ولی بعضی برای تزئین میذارن تازه قرمزش هم میکنن مثلا لوکس شن😐
حسام
دقیقا من اگه کمربند نبندم انگار یه چیزی گم کردم، انگار پشت فرمون تعادل ندارم و رو صندلی غلت میخورم
net
پست خوب اموزشی بود.دقیقا باید از دسته راهنما به خوبی و با دقت استفاده شود تا تصادف نشود و رانندگان باید از دسته راهنما استفاده کنند
Liebherr
به نظر من حدود ۵۰ درصد راننده ها در تهران از راهنما یا استفاده نمیکنن یا خیلی کم.
به نظر شما این آمار چند درصد هست؟
محمد
من که از فرهنگ سازی تو بعضی زمینه ها کلا قطع امید کردم خصوصا مواردی مثل آپارتمان نشینی ، رانندگی ، بهداشت فردی و عمومی ، انصاف کاری و….دیگه آموزش و تذکر از یه جایی به بعد واقعا جواب نیست باید مثل آلمان، سوئیس ،انگلیس چین و ژاپن ابزار های کنترلی زیاد و دقیق به علاوه قانون و مجازات های سفت و سخت بذارن تا این فرهنگ ها شکل بگیره
meysam
یادش بخیر تازه گواهینامه گرفته بودم تا چندین سال انقدر از رفتار بعضیها عصبانی میشدم که یه فانتزی تو ذهنم شکل گرفته بود. همیشه میگفتم یه بلیزر بگیرم از رو طرف رد بشم 😂😂😂
الان دیگه عادی شده کم پیش بیاد یه کوچولو عصبی بشم. الان بیشتر خسته کننده شده تا عصبی کننده
برقیه جارو برقی
اقا میثم من واقعا شمارو دوست دارم و همیشه کامنت هاتون رو دنبال میکنم به نظر من خیلی انسان خوب و موجهی هستید مهربان و فهمیده انشالله همیشه سربلند و موفق باشین
مطمعنم روزی باهم ملاقات خواهیم کرد
پدال ممنون این کامنت من رو منتشر کنی
meysam
فدات بشم
شرمندم کردی با این تعاریف
ارادتمندم
ناشناس
رانندگان عزیز در مصرف برق صرفه جویی می کنن.
در جنوب تهران ساکن هستم و رانندگی می کنم .
متوجه شده ام که از هر ۱۰۰ راننده عزیز ، ۵ تاش هم از دسته راهنما استفاده نمی کنن و بدین علت برای سیستم اموزش و قانون واقعا متاسفم.
از یه لحاظ به صلاح هست که ماشین های پرفدرت وارد بازار نمیشه
Swedish Arrogant Tiger
به مولا با راهنما زدن پول برق تون زیاد نمیشه.
Amin.aj
یه مواقعی شیطونه می گه یه پاترول بگیر دوتا گارد محکم ببند روش کسی که خلاف می کنه نیش ترمز نزنی یه جوری بزنی هم ماشینش داغون شه هم مقصر بشه آیین نامه رو بلد باشی قشنگ می دونید که حق تقدم باکیه و مقصر کی میشه
AMD
واقعا راست میگه و من چندین بار به این صحنه برخوردم
مثلا همین دیروز تو ترافیک با دوچرخه داشتم میرفتم ، یکدفعه یه ماشین از وسط ترافیک با سرعت پیچید جلوم و حتی یه راهنما هم نزد ! من هم ترمز شدید گرفتم و باعث شد زمین بخورم 😑
ناشناس
ادمین محترم یک دیدگاه انتقادی تند و تیز راجع به استفاده نکردن ار چراغ راهنما نوشتم که متاسفانه توسط شما حذف شد.
امروز در یک سایت سیاسی هم مطلبی انتقادی نوشتم که به مزاق صاحب سایت نیامد و حذف شد.
ایا انتقاد باید در لفافه الفظ باشد و خیلی ملایم باشد تا قابل انتشار باشد ؟
از شما بعنوان یک صاحب رسانه سوالی دارم و ان این است که فکر می کنید با محافظه کاری ، شرایط نابهنجار کنونی جامعه اصلاح می شود؟
مشتاقانه منتظر پاسخ شما هستم.با احترام
Taha Malek
پدال داره چیزایی رو اجرا میکنه که مجبوره
heshmat021
علت راهنما نزدن : راهنما مال ترسو ها و اونایی که تازه گواهی نامه گرفتن 🥲
مهدی
حرف دل منو زدید.
امیررضا
وقتی نویسنده بخاطر راهنما تصادف کرده (مثلا ۹۹ درصد ملت ایران!!) و دیگه طاقت نیاورده اومده تو سایت نوشته. من خودم متنفرم از همه‌ی کسایی که وقتی میخوان بپیچن بدون راهنما عین 🐮 دقیقه نود فرمون رو میشکونن انگار امتیاز مرحله رو از دست میدن.
از این ور هم میخوای بپیچی راهنما میزنی طرف از پشت نور بالا میده گاز رو میچسبونه که نتونی بپیچی. کلا راهنما فحش محسوب میشه.
Payfast
لامصبا به جایی رسیدن که دلیل راهنما نزدنشون اینه که میخوان دریفت بزنن =/‌
حسين ماشيني
حرف دل ما رو سروش رضایی تو انیمیشنش زده ببینید خیلی باحاله.. اینم لینکش
https://www.aparat.com/v/3usKB/%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF_-_%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA_%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85_%D9%87%D9%85_%D8%B7%D9%88%DB%8C%D9%84%D9%87_%D8%A7%DB%8C_-_%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%AF%D9%87_%D8%A7%DB%8C
ارشک
علاوه بر این ، خیلی پیش امده میبینم لاین سوم ازاده اما خیلی ها علاقه دارن حتماً از سمت راست و لاین اول سبقت بگیرن !!!؟
ADAK
به نظرم جریمه های ایران از نظر قیمتی خیلی بازدارندگی نداره !
به نرخ این روزها
حداقل جریمه باید ۱ میلیون به بالا باشه
تازه ۱ میلیون برای تخلفات بی خطر و کم حادثه ساز
پر خطرها اینا بره رو ۵_۴ میلیون تا ۱۰ میلیون. (تا هیچکس جرات نکنه تخلف کنه و بغیر از خودش جون زن و بچه مردم را به بازی بگیره)
مردم رد دادن میزن به طرف و نابودش میکنن ؛ با پر رویی میگه بیمه ام میده…
یعنی انسانیت نیست تو وجود بعضی ها…
abbas
این میزان جریمه دیگ تو آمریکاشم قفله
یک تا ده میلیون؟!؟
مگ جنگه اینجوری ته ماه باید دیگ ماشین جا جریمه بدیم بره
مهدی
مشکل اینه که بعضاً هم که استفاده می فرمایند همان زمان می زنند و می پیچیند اکر هم بگویی چرا می گویند خب راهنما زدم می گویم خب اینکه راهنما زدی دلیل بر پیچیدن نمی شود تازه دعوا می کنندو گاهی فحش
ولی پست عال بود به امید خداوند مهربان همه استفاده کنیم و‌رانندگی بی خطری را تحربه کنیم
genius
همین ….لاغ هایی که کاربری راهنما تو موضوع تغییر جهت رو رعایت نمیکنن یا عابرین پیاده ای که نمیفهمن وقتی چراغ عابر قرمزه فقط چهارپاها میتونن از خیابون رد شن باهاشون که صحبت کنی معتقدن حقشون خورده شده تو ایرانن و باید برن سوئیس!!!
دانیال
**۹۹ درصد از شرایطی که باعث می‌شوند یک راننده خوب باشیم به درک و ارتباط با سایر کاربران جاده مربوط می‌شود**✔️👏
electriclovecar
بعضی ها از راهنما استفاده نمیکنند چون میخان اکبند بمونه ک ب عنوان اسباب بازی جسمی برای خودشون نگه دارند
انشالا ک منظورمو فهمیده باشید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp