یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
راهنمای خرید برای خودرو اولی‌ها

سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقاضای موتور سیکلت در ایران ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر شده است. سال‌ها قبل متولیان صنعت موتورسیکلت این هشدار را دادند که کارخانه‌های تولید موتورسیکلت در عراق و افغانستان در حال احداث است و اگر روند فعلی تولید موتورسیکلت ادامه پیدا کند، باید شاهد واردات موتور سیکلت از عراق باشیم.
این در حالی است که روزگاری ایران صادرکننده موتور به این کشورها بوده‌‌ است. در ادامه شرایط واردات موتورسیکلت و قوانین واردات موتور‌سیکلت را به ایران بررسی می‌کنیم.
عناوین این مطلب
به گفته گمرک ایران، واردات موتور سیکلت در حال حاضر ممنوع است و تنها واردات قطعات برای تولید موتور سیکلت انجام می‌شود به صورت موازی صادرات قطعات نیز در حال انجام است.
در حال حاضر واردات موتور تنها با مجوزهای خاص برای ورود موتورسیکلت مثل مجوز ورزشی یا مجوز انتظامی صورت می‌گیرد. در سال ۱۴۰۰ ۱۲۰۰ تن به ارزش بیش از ۶.۱ میلیون دلار موتورسیکلت وارد ایران شده است.
حجم قطعات موتور سیکلت که وارد کشور شده هم به شرح زیر است:
در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ هم حدود یک میلیون دلار تایر موتور سیکلت، ۲۶۱.۶هزار دلار بازوی نیرو، ۱۱۳.۴هزار دلار دزدگیر و واشر، ۸۵.۳هزار دلار کاسه نمد، ‌۱۱۱.۳هزار دلار استارت و دینام و ۷۷ هزار دلار پانل نشانگر سرعت وارد ایران شده‌است.
اما آمار نشان می‌دهد، در سال گذشته، ۸.۳میلیون دلار تایر موتور سیکلت، ‌ ۱.۷میلیون دلار تیوپ لاستیک و ‌۱۹۶هزار دلار دزدگیر و واشر موتورسیکلت صادر کرده‌ایم.
تعرفه همان پولی است که برای وارد کردن کالا باید هزینه کنیم. تعرفه‌ی واردات موتور سیکلت در ایران بالا است. موتور سیکلت‌ها در سه کلاس مختلف به فروش می‌رسند و برای وارد کردن هر مدل تعرفه واردات متفاوت است.
کد تعرفه موتورسیکلت ۸۷۱۱ است و بر اساس نوع موتور سیکلت که انژکتوری، هیبریدی یا موتور مخصوص پیست ورزشی یا کارتینگ است هر کدام تعرفه و عوارض متفاوتی دارند.
واژه سنگین مربوط به حجم موتور در موتورسیکلت دارد.
فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری ایران با هماهنگی وزارت ورزش برای حمایت از ورزشکاران و قهرمانان این رشته، سهمیه‌های مشخصی برای واردات موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای یا اصطلاحاً موتور سنگین در نظر گرفته است که معروف به سهمیه ورزشکار است.
در این شرایط وارد کننده موتور سیکلت از پرداخت تعرفه کامل دولتی برای واردات موتور سنگین معاف است. طبق اعلام فدراسیون: «ارز وارداتی این موتورسیکلت‌ها همان ارز بانکی است که از محل حساب ارزی اشخاص قابل پرداخت است و هیچ‌گونه ارز دولتی و غیردولتی به آنها تعلق نمی‌گیرد.»
به استناد تصویب‌نامه مورخ ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ هیئت‌وزیران و دستورالعمل چگونگی استفاده از موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی به بالا، شورای امنیت کشور در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، دستورالعمل شرایط استفاده از تسهیلات واردات موتورهای ورزشی را اعلام کرد.
تبصره: فرد متقاضی در صورت دارا بودن شرایط هر یک از بندهای سه‌گانه ماده فوق‌الذکر می‌توانند از تسهیلات واردات موتورسیکلت بهره‌مند شود.
عضویت رسمی در فدراسیون به مدت حداقل پنج سال
مدارک لازم جهت واردات قطعات منفصله موتورسیکلت، کارتینگ و ATV و غیر عبارتند از:
در دیوار بخوانید: 
آگهی‌های انواع خودرو را در دیوار ببینید
***
اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.
شرایط فروش محصولات وانت زامیاد؛ آبان ۱۴۰۱
چری اومودا؛ شاسی‌بلند باشکوه و اسپرت با نام جدید فونیکس FX
مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ؛ راهنمای کامل فرایند ترخیص و مدارک لازم
واردات کیا سراتو ۲۰۲۲ توسط سایپا! بله یا نه؟
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.








سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp