یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
در حال حاضر بعد از خودروهای داخلی که توسط گروه خودروسازی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا تولید میشوند، ماشینهای چینی بیشترین مشتری را در بازار خودرو کشور دارند. محصولات چینی از اواسط دهه هشتاد به ایرانیها معرفی شدند و رفته رفته به دلایلی مثل قیمت ارزانتر از رقبای اروپایی، ژاپنی و کرهای و همین طور ممنوعیت واردات خودرو، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دادند.
این خودروها در ابتدا توسط شرکتهایی مثل مدیران خودرو و کرمان موتور مونتاژ میشدند، اما بعد از ممنوعیت واردات خودرو خارجی در سال ۱۳۹۷، کمپانیهای واردکننده که کسب و کارشان کساد شده بود، با خرید کارخانه، پای در حوزه تولید خودرو گذاشتند.
آرین پارس موتور یکی از این شرکتها بود که در ابتدا محصولات میتسوبیشی را وارد میکرد و همچنین در کارخانه آرین دیزل، به تولید خودروهای تجاری جک مشغول بود. حالا این شرکت هم مثل دیگر رقبایش، اقدام به راهاندازی خط تولید خودرو سواری کرده و لاماری ایما را به عنوان اولین محصول روانه بازار خواهد کرد.
جدیدترین مرحله فروش فوقالعاده شرکت آرین پارس موتور از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۱ آغاز میشود.
نوع خودرو
۱.۰۹۴.۰۰۰.۰۰۰
آرین پارس موتور به عنوان بخشی از گروه آرین سرمایه در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد. در این سال، گروه آرین سرمایه کارخانهای را در خمین استان مرکزی خریداری کرد تا خط تولید خودروهای سواری میتسوبیشی و خودروهای تجاری جک را راهاندازی کند. اما بعد از خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریمها، امکان مونتاژ خودروهای میتسوبیشی فراهم نشد و فقط خودروهای تجاری جک روی خط تولید آرین دیزل باقی ماندند. اما این پایان کار نبود و آرین پارس موتور در سال ۱۴۰۰، یک خودرو چینی را با نام لاماری ایما رونمایی و معرفی کرد و در اواسط بهار ۱۴۰۱، اقدام به فروش آن به مشتریان ایرانی کرده است.
مجتمع صنعتی آرین پارس موتور در زمینی به مساحت ۲۹۵ هکتار در ۵ کیلومتری گلپایگان قرار دارد که یک سوله ۱۲۵۰۰ مترمربعی متعلق به آرین دیزل برای تولید خودروهای تجاری جک است و لاماری ایما در کارخانهای به مساحت ۹۸۰۰ متر مربع مونتاژ میشود.
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.