یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
ولوو از اولین سیستم رادار داخلی جهان در شاسی‌بلند برقی جدید EX90 استفاده می‌کند که به فناوری تشخیص حضور افراد یا حیوانات خانگی باقیمانده در داخل خودرو مجهز است و می‌تواند نقش مهمی در کاهش مرگ‌ومیر کودکان رهاشده در خودرو ایفا کند.
ولوو کارز (Volvo Cars) می‌گوید شاسی‌بلند پرچم‌دار الکتریکی جدید EX90 این شرکت دارای اولین سیستم رادار داخلی در جهان است و به گونه‌ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود هیچ‌کس ناخودآگاه در خودرو جا نمی‌ماند.

به گزارش اتوموتیو نیوز اروپا، یکی از هدف‌های طراحی جدید جلوگیری از مرگ و میر افراد در خودروهای داغ است. مرگ در خودروی داغ به شرایط گفته می‌شود که راننده و سرنشیان فراموش می‌کنند فرد دیگری در داخل خودرو حضور دارد و بر اثر گرمای هوا در داخل خودرو جان می‌بازد. آمارهای دولتی نشان می‌دهد این رخداد از سال ۱۹۹۸ جان بیش از ۹۰۰ کودک را در ایالات متحده گرفته است.
لوتا یاکوبسون، متخصص فنی ارشد ولوو در پیشگیری از آسیب‌ها، به اتوموتیو نیوز اروپا گفت:
یک بچه هم یک بچه و خیلی زیاد است.
هنگامی که از مسئول ولوو پرسیده شد که خودروساز سوئدی امیدوار است چند زندگی را با طرح جدید خود نجات دهد، یاکوبسون گفت که حتی یک مورد برای این شرکت دستاورد محسوب می‌شود.
مسئولان ولوو می‌گویند که هیچ آمار معادلی برای اروپا در مورد تعداد مرگ و میرهای خودروهای داغ (یا خودروهای سرد) که اتفاق افتاده است، وجود ندارد و همچنین امیدوار است این سیستم از آسیب دیدن حیوانات خانگی در خودروها جلوگیری کند.
خودرو ولوو / volvo
بر اساس آمار، اکثر مرگ و میرها در خودروی داغ به این دلیل اتفاق می‌افتد که فردی فراموش کرده فرزندش در آن زمان در ماشین بوده است.
برای جلوگیری از این اتفاق، ولوو EX90 جدید دارای حسگرهای یکپارچه در کنسول بالای سر، لامپ‌های مطالعه روی سقف و صندوق عقب است که می‌تواند حرکت میلی‌متری و حتی کمتر را تشخیص دهد.
یاکوبسون گفت تحقیقات ولوو نشان می‌دهد که بهترین زمان برای نشان دادن حضور احتمالی اعضای خانواده در داخل خودرو زمانی است که راننده سعی می‌کند ماشین را قفل کند. در آن لحظه سیستم رادار داخلی فعال می‌شود و تعیین می‌کند که آیا افراد یا حیوانات خانگی در داخل خودرو حضور دارد یا خیر. در این صورت، خودرو باز می‌ماند. علاوه بر این، خودرو یک یادآوری به منظور بررسی کابین برای سرنشینان در صفحه کنسول مرکزی نمایش می‌دهد.

اگر افراد یا حیوانات در کابین شناسایی شوند، سیستم آب و هوای خودرو می‌‌تواند روشن بماند تا راحتی را بهبود بخشد. این سیستم همچنین می‌تواند به کاهش خطر هیپوترمی یا گرمازدگی کمک کند. یاکوبسون گفت گرمایش یا سرمایش تا زمانی که باتری تمام نشود، فعال باقی می‌ماند؛ زیرا حفظ زندگی انسان‌ها بر صرفه‌جویی در انرژی اولویت دارد.
ولوو برای ساخت این سیستم از متخصص ساخت حسگر آلپس آلپاین (Alps Alpine) در ژاپن و شرکت سوئدی آکونیر (Acconeer) که رادارهای کم مصرف می‌سازد، کمک گرفت.
یاکوبسون گفت:
تلاش برای پرداختن به این موضوع در فهرست آرزوهای من طی چند دهه بوده است.
گونار اولسون، مدیر محصول سیستم‌های داخلی ولوو، گفت که سال‌ها طول کشید تا این خودروساز راه‌حلی ایجاد کند که بتواند دقیقاً تعیین کند آیا افراد (حتی اگر زیر پتو باشند) در داخل خودرو باقی مانده‌اند. اولسون گفت:
آنچه ما روی آن تمرکز می‌کنیم، حرکات داخل کابین به ویژه الگوهای تنفس و حرکت قفسه سینه است.
یاکوبسون گفت که عرضه‌ی سیستم جدید به این دلیل امکان‌پذیر شده است که حسگرها تکامل یافته‌اند و درک ولوو درباره‌ی چگونگی به حداکثر رساندن توانایی‌های حسگرها تکامل یافته است.

مسئولان ولوو می‌گویند که سیستم رادار داخلی به عنوان تجهیزات استاندارد در EX90 در تمام کشورهایی که فرکانس ۶۰ گیگاهرتز برای کاربرد خودرویی تایید شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این سیستم در بازارهایی مانند آلمان، سوئد، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، اسپانیا و ایالات متحده مجاز است و هم‌اکنون در بازارهایی مانند چین و هند مجاز نیست.
ولوو طی بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت که ولوو در تلاش است تا در آن بازارها و سایر بازارهایی که این فناوری هنوز مجاز نیست، استفاده از سیستم رادار داخلی را به تأیید مقامات رسمی برساند.
جیم روآن، مدیرعامل ولوو هفته گذشته گفت که EX90 بزرگترین و اولین محصول جدید ولوو از زمان عرضه XC40 در سال ۲۰۱۷ است که از تجهیزات ایمنی استانداردی فراتر از تمام محصولات قبلی ولوو بهره می‌برد.

ولوو هفته گذشته نام این مدل را معرفی کرد که جایگزین XC90 به عنوان پرچم‌دار این خودروساز خواهد شد و همچنین نشان داد EX90 دارای «سپر ایمنی نامرئی» است که می‌تواند به کاهش تصادفات منجر به جراحات جدی یا مرگ تا یک پنجم کمک کند. خودروساز سوئدی قصد دارد تا زمان رونمایی کامل این خودرو که برای ۹ نوامبر برنامه‌ریزی شده است، جزئیات کلیدی بیشتری درباره EX90 ارائه دهد.
علی
حالا نمیشه هم جان کودک نجات بده هم طراحی عقبش زیبا باشه؟
mahdi-es17
ولوو ماشینیه که توش ادم نمیمیره😂
Royal Driver UK 70
https://www.google.com/search?q=volvo+tank&client=ms-android-xiaomi-rvo3&prmd=ivmn&sxsrf=ALiCzsaSNUslb2i4nbgjOoAXhfM4t7ZTTw:1665045272301&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjQ7_X_mMv6AhVNxQIHHa_GAIoQ_AUoAXoECAMQAQ&biw=393&bih=733&dpr=2.75#imgrc=bP93FawiK4WdTM
ولوو ملقب به تانکه
بنانج
ایرانیا میتونن توش بمیرن
MC20
لوتا یاکوبسون، متخصص فنی ارشد ولوو در پیشگیری از آسیب‌ها، به اتوموتیو نیوز اروپا گفت :
یک بچه هم یک بچه و خیلی زیاد است . . . . . خانم یاکوبسون ، در ایران ، اما اینگونه نیست … چند بچه هم زیاد نیست …
ShoBeIR
نکته مثبت : دمشون گرم که هر روز امنیت ماشیناشون بیشتر میشه و زبان زد صنعت خودرو سازی هست
نکته منفی (نظر شخضی) : ای کاش مقداری توی طراحی نمای بیرون بیشتر سلیقه به خرج بدن :)) حیف نیست خدایی
بچه مشهد
اگر اشتباه نکنم سانتافه جدید هم این آپشن رو داشت
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp