یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
سرانجام شاسی‌بلند تمام الکتریکی ژیپنگ G9 راهی بازار چین شد. این خودرو قدرت ۵۵۱ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۷۰۲ کیلومتری دارد و قیمت پایه‌اش از ۴۷,۷۰۰ دلار شروع می‌شود. مؤسس این شرکت می‌گوید G9 می‌تواند در چین حتی با پورشه نیز رقابت کند! با توجه به ادعاهای برجسته این خودروساز بیایید نگاهی داشته باشیم به مشخصات شاسی‌بلند ژیپنگ.

این شاسی‌بلند بدون آلایندگی در کلاس خودروهای D قرار می‌گیرد و از جدیدترین زبان طراحی ژیپنگ سود برده است. نمای جلوی خودرو الگوی X ربات را به نمایش می‌گذارد و چراغ‌های نازک LED و بلوک‌های بزرگ نوربالا در زیر آن جزو ویژگی‌های برجسته به شمار می‌روند. ظاهر کلی G9 را می‌توان مینیمالیستی و ساده دانست. همچنین شاسی‌بلند ژیپنگ ضریب درگ ۰.۲۷ دارد. محصول الکتریکی این خودروساز چینی از شکل بدنه شاسی‌بلند سنتی سود برده و برخی عناصر اسپرت همچون ستون D انحنادار و اسپویلر سقفی در آن دیده می‌شوند. دستگیره‌های درب پاپ اوت و چراغ‌های عقب پهن و LED جزو دیگر موارد قابل‌ذکر خواهند بود.
طول/عرض/ارتفاع این شاسی‌بلند میان سایز به ترتیب برابر با ۴۸۹۱/۱۹۳۷/۱۶۸۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۹۹۸ میلی‌متر می‌رسد. برای درک بهتر ابعاد G9 باید گفت ابعاد این خودرو اندکی کوچک‌تر از بی ام و X5 خواهد بود. کابین خودرو نیز از نظر سادگی دنباله‌روی بدنه است اما از تکنولوژی‌های زیادی سود می‌برد. تمامی نسخه‌های ژیپنگ G9 ظرفیت حمل ۵ نفر را دارند و خبری درباره نسخه ۷ نفره آن منتشر نشده است. از نظر سیستم صوتی باید گفت این خودرو به سیستم Dynaudio با ۲۲ بلندگو مجهز بوده هرچند این سیستم صوتی در نسخه‌های فول وجود دارد و مدل پایه فقط از ۸ بلندگو استفاده می‌کند. برای دستیابی به سیستم صوتی یاد شده باید ۳۱۰۰ دلار اضافی را پرداخت کنید.

البته آنچه بیش از همه در کابین جلب‌توجه می‌کند نمایشگرهای بزرگ هستند. کوچک‌ترین نمایشگر به پشت آمپرها تعلق داشته و ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی دارد؛ اما دو نمایشگر بزرگ در پانل مرکزی حرف اول را می‌زنند و ابعاد ۱۴.۹۶ اینچی برای هرکدام دارند. این نمایشگرها با چیپ ۸۱۵۵ کوالکام پشتیبانی می‌شوند. جدای از نمایشگرهای یاد شده دو پد شارژ بی‌سیم گوشی و دو نگه‌دارنده فنجان در تونل مرکزی وجود دارند. شایان‌ذکر است دکمه‌های فیزیکی کمی در کابین ژیپنگ G9 دیده می‌شوند و عمده کارها بر عهده نمایشگرهای لمسی و کنترل صوتی گذاشته شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو سیستم رانندگی خودکار XPILOT 4.0 است که از ۳۱ حسگر شامل ۲ لیدار و رادارهای مختلف تشکیل می‌شود. این سیستم از چیپ های درایو اورین انویدیا سود می‌برد و باعث می‌شود خودرو توانایی رانندگی خودکار در شهر را داشته باشد.

حالا نوبت به قوای محرکه G9 می‌رسد. به گزارش پدال و به نقل از کار نیوز چاینا، شاسی‌بلند موردبحث ما از پلتفرم X-EEA 3.0 ژیپنگ استفاده می‌کند. نسخه فول این خودرو در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما مدل پایه به این اندازه گیرا نیست. مدل پایه دارای یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر است و صفر تا صد ۶.۴ ثانیه‌ای دارد؛ اما نسخه چهار چرخ محرک G9 قدرت ۵۵۱ اسبی و گشتاور ۷۱۷ نیوتون متری دارد و همان‌طور که گفتیم صفر تا صد ۳.۹ ثانیه‌ای خواهد داشت. البته سقف سرعت هر دو مدل به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

نسخه پایه این خودرو از باتری LFP با ظرفیت ۷۸.۲ کیلووات ساعت استفاده کرده و شعاع حرکتی‌اش به ۵۷۰ کیلومتر می‌رسد. مدل تک موتوره به باتری ۹۸ کیلووات ساعتی مجهز بوده و بردش ۷۰۲ کیلومتر خواهد بود. مدل چهار چرخ محرک از همان باتری بزرگ‌تر استفاده می‌کند اما به خاطر مصرف انرژی بالا شعاع حرکتی ۶۵۰ کیلومتری خواهد داشت. همچنین باید گفت ژیپنگ G9 از سیستم باتری سوپرشارژینگ استفاده می‌کند و در عرض ۵ دقیقه می‌تواند برد ۲۰۰ کیلومتری را به دست آورد.

قیمت مدل دیفرانسیل عقب و دارای شعاع حرکتی ۵۷۰ کیلومتری G9 از معادل ۴۳,۷۰۰ دلار شروع می‌شود اما مدل برد بلند دیفرانسیل عقب قیمت ۵۶,۴۰۰ دلاری خواهد داشت. نهایتاً به مدل فول چهار چرخ محرک می‌رسیم که ۶۶,۳۰۰ دلار قیمت می‌خورد. از جمله رقبای چینی این خودرو می‌توان به نیو ES7 اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم مؤسس این کمپانی با طرح ادعاهای برجسته می‌گوید G9 از پورشه عبور خواهد کرد و به سنگ محک جدیدی در صنعت خودرو تبدیل خواهد شد! به نظر می‌رسد این اظهارات تبلیغاتی و برای جلب توجه باشند زیرا پورشه رقیب مستقیمی برای G9 در چین ندارد. در کل G9 محصول برجسته‌ای بوده و می‌تواند در کشور چین به موفقیت برسد.
Kamy
الان که نه آنچنان ، ولی شاید در آینده بتونن با خیلی از برندهای معتبر رقابت کنن
چینِ آینده بسیار ترسناکه ..
سامان اذری
این خودرو قدرت ۵۵۱ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۷۰۲ اسب بخاری دارد
اینو اصلاح کنید
M
آلمان و آمریکا و کره از همه نظر و در همه زمینه ها و صنایع نسبت به بقیه کشور ها بالاتر و بهتر و برتر و کامل تر هستن و هیچ کشوری نمیتونه حتی به گرد پاشون هم برسه .
با «««« دیمن »»»»» بری توی درگ همه رو شکست بدی برگردی اینو برداری به سواحل سئونجائدو بری و سوشی بخوری
محمد
بعدشم با النترا بری جاپون سامورایی هارو خار و ذلیل کنی 🤣🤣🤣
Reza Waffen SS
گل گفتی خخخ
۹۱۱
این؟پورشه!😂😂😂😂
حتا شوخیشم مسخرست 🤣🤣🤣
این تو تخیلشم نمیتونه با پورشه رقابت کنه.
۹۱۱
پس یه نظر سنجی بزارم، همه چینی فن ها رو ببینیم.
پورشه کایان لایک 👍
این(جی ۹)دیس لایک 👎
دوستان فقط ناراحت نشید به هر حال هر کی یه سلیقه ای داره
علی
توی خودروهای برقی فعلا داره چین پا به پای بزرگان پیش میره بعضا بهتر به نسبت قیمت
کرگدن باواریا
۵۰۰ اسب بخار !
رسما کره رو فتح کرده ! ولی آلمانی ؟؟؟؟ با ۳ تا تبلت و ۵۰۰ اسب بی بخار عمرا رقیب پورشه باشه👎
بهراد
ماشین خوبیه خدایی از حق نگذریم ۵۰۰ اسب حتی بی بخارم خودش رقمیه. ولی ایا این رقیب پورشه میشه؟ شتر در خواب بیند پنبه دانه…
Si
درسته واقعا چینی ها هر روز دارن بی نظیر تر میشن ولی آلمان؟؟؟؟؟؟ شوخی مگر اینکه ۲ ۳ سال دیگه بتونن
علی جردن
پاگانی و بوگاتی نتونسته پورشه رو شکست بده این چینی ها اینارو می گن تا محصولاتشون رو بتونن تو ایران بفروشن🦧🤣
ehsan.fa
پاگانی و پورشه چه ربطی بهم دارند آخه ، کل پاگانی اندازه شعبه مرکزی فروش پورشه نیست ، همونطور که تویوتا و پورشه هیچ ربطی بهم ندارند و فروش بیشتر و درآمد بیشتر تویوتا ربطی به بهتر یا بدتر بودنش به نسبت پورشه نداره
علی جردن
چرا ربط نداره؟ پورشه هم لوکس می سازه هم سوپراسپورت لوکس مثلا ۹۱۸ و ۹۱۱ رقیب مستقیم همه ی سوپراسپورت سازهاست چه پاگانی چه بوگاتی… اما تویوتا تو این این کلاس هیچ نماینده ایی نداره تویوتا و پورشه به هم ربط ندارن اما اونا ربط داشتن
ehsan.fa
آخه علی جان ۹۱۱ سوپرکار هست ، پاگانی و بوگاتی هایپرکار خودتم گفتی سوپرکار ، خیلی از مجردها و حتی خانواده های پولدار از ۹۱۱ برای تردد استفاده میکنند با پاگانی نمیشه از خیابون اصلی رفت تو کوچه فرعی مگر اینکه تو موناکو باشی یا منطقه لانگ بیچ ، قدت بالای ۱۹۵ باشه پشت پاگانی بوگاتی کونیگزگ جا نمیشی ، جدا چرا قبل گذاشتن کامنت فکر نمیکنید حرف زدن نیست که بگی از دهنم پرید حداقل ۲ دقیقه تایپ میکنید، ۹۱۸ هم نتونست اندازه هایپرکارها عملکرد داشته باشه توسعه ش متوقف شد
Porsche 911
ehsan.fa
با همه حرفات موافقم بجز آخرش
داداش خودت میگی تایپ میکنی فکر کن
بعد خودت عمل نمیکنی
۹۱۸ توقف تولید نشد
به تعداد ۹۱۸ دستگاه ساخته شد که همگی فروش رفتن
علی جردن
نمی دونین علت توقف تولید ۹۱۸ این بود که به تعداد ۹۱۸ فرار بود ساخته بشه و همون تعداد ساخته شد و راهی موزه شدو ۹۱۸ چه در زمان خودش چه الان جز بهترین هاست
Farzad
دو صد گفته چون نیم کردار نیست .
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۵۰۰اسب بخار بدک نیست اما به پورش نمیرسه
علی جردن
بجز انگلیس
Amir evolution
چین داره خطرناک میشه
شاید الان ن
ولی آینده
meysam
عجب خوش قیمته
Kato
ماشین ژاپنی می خوام با قیمت ۱ میلیارد یا یک وصد
چی خوبه ؟
R/T
کرولا
علی جردن
دوتا راناپلاس سقف شیشه ایی اتوماتیک بخر پلاک زوج و فرد هم راحت باش.. ماشین کارگرده جه ژاپنی چه آلمانی بوی لتیقه فروشی می ده چون کارکرده اس
A1
رانا‌پلاس مگه اتوماتیک داره اصلا :/
علی
شاسی بلند برقی ۵۵۰ اسب بخار میخاد چکار خودرو خانوادگی مهم راحتی و شعاع حرکتی نرمی خودرو و… هست تا صفر تا صد سه چهار ثانیه ای
ضمنا مقایسه این با پورشه صحیح نیست خودرو شاخش تایکان بود که بردش کمتر از نصف این هست!
شاسی بلند با این ویژگی و کیفیت بسازه دو برابر این قیمتشه
نمیگم چینی بهتر از المانی هست ولی خب توی خودروهای برقی انچنان تفاوتی نیست بین چین با المان و ژاپن
MASOUD 0099
این اندازه ی یه رینگ پورشه نمی‌رسه
با پراید باید مقایسه بشه
داوود
چین را دست‌کم نگیرید. در فناوری‌های جدید سرمایه گذاری وحشتناکی کرده و در آستانه برداشت نتایج برنامه های بلندپروازانه خود است. اگر حوصله داشتید فناوری راه سازی چین در احداث بزرگراه سین کیانگ چین به بندر گواتر پاکستان را ببینید.
‏제네시스
من با این پول میرم جنسیس GV60 میگیرم 😹
Afg
فکر نمیکنم چینیها برای فروش چندتا خودروی قدیمی تو بازار ایران چنین ادعایی رو بکنن اما خب هنوز خیلی کار دارن تا به بزرگان این صنعت برسن اما جدا از تکنولوژی ساخت خودرو سلیقه هم واقعا مهمه و سلیقه چینیها خیلی فرق دارن
Achtung
تیترش که گفته میخواد با پورشه رقابت کنه باعث شد بالاخره یک مطلب مربوط به چینی رو باز کنم الانم بعد دیدن قیافش پشیمونم که چرا گول تیتر مطلب رو خوردم و بازش کردم
حسین
البته بی وای دی تانگ چند سال هست با توان ۵۵۰ اسب، گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر و شتاب ۴.۵ ثانیه تولید میشه و بی وای دی هیچ خط و نشونی برای پورشه نکشیده چون خودش میدونه قیاس اشتباهی هست و تو یک کلاس نیستن.
ارین صاحب جمعی
پورشه گاز بده کل شرکتتو اسفالت میکنه برمیگرده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp