یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
به تازگی یک دستگاه فراری ۲۸۸GTO اوولوزیونه برای فروش آماده شده است. ایتالیاییها به دنبال حضور در مسابقات خودرویی گروه B بودند ولی این اتفاق هرگز رخ نداد هرچند خودروی موردبحث ما یادآوری میکند که فراری زمانی میخواسته در یکی از سختترین مسابقات خودرویی دهه ۸۰ میلادی حضور پیدا کند.
از ۲۸۸GTO اوولوزیونه تنها ۵ دستگاه در کل دنیا وجود دارد و مدلی که مشاهده میکنید به فروش خواهد رسید. این خودرو حاصل تکامل مدل ۲۸۸GTO بوده و با توجه به قوانین فیا توسعه یافته است. این محصول فراری قرار بود جهت هماهنگی با قوانین مسابقات خودرویی گروه B تولید شود؛ اما پس از وقوع برخی تصادفات سنگین شاهد لغو این مسابقات بودیم و بنابراین فراری پس از تولید تنها ۵ دستگاه از ۲۰ دستگاه موردنیاز برای حضور در مسابقات مونتاژ آن را متوقف کرد. اگرچه ۲۸۸GTO اوولوزیونه هرگز فرصت خودنمایی در مسابقات را نیافت اما از معیارهای لازم برای تبدیل شدن به یک هیولای احساسبرانگیز برخوردار بود.
به گزارش پدال و به نقل از carscoops، نیروبخش این خودرو پیشرانه تیپو F114 CK است که قدرت ۶۵۰ اسب بخاری تولید میکند. خروجی این پیشرانه ۶۰ درصد بیشتر از نسخه استاندارد ۲۸۸GTO بوده و وزن آن نیز تنها ۹۴۰ کیلوگرم است. این محصول خاص از فراری دارای بهترین نسبت قدرت به وزن در بین تمامی رقبای دوران خود بود و میتوانست به سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.
اگرچه با یک خودروی احساسبرانگیز از نظر پرفورمنس طرف هستیم اما بدنه آن که توسط پینین فارینا طراحی و از کولار و فایبرگلاس ساخته شد زیبایی چندانی ندارد و به نظر میرسد اولویت طراحان در آن عملکرد بوده نه زیبایی؛ اما زمانی که آن را کنار F40 پارک کنید سریعاً متوجه اهداف طراحان خواهید شد. ۲۸۸GTO اوولوزیونه اگرچه با F40 تفاوتهای زیادی دارند اما یک بستر آزمایش مهم برای توسعه این خودرو شد. خودروی موردبحث ما که با شماره شاسی ۷۹۸۸۸ تولید شده چهارمین دستگاه از پنج نمونه تولیدی است و اولین بار توسط ژان بلاتون خریداری شد، فردی ثروتمند و اهل بلژیک که راننده خودروهای مسابقهای نیز بوده است. او ۱۵ بار در مسابقات لمان دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادی شرکت کرد و برخی از خاصترین محصولات تاریخ فراری یعنی ۲۵۰ تستا روسا، ۲۵۰ LM، ۲۵۰ GTO و ۳۳۰ P4 را راند.
او یکی از علاقهمندان به خودروهای فراری بوده ولی این ۲۸۸GTO اوولوزیونه از زمان خریداری توسط بلاتون تاکنون چندین بار دستبهدست شده که یکی از شاخصترین خریداران آن لارنس استرول بوده است. این خودرو هماکنون توسط فردی در آلمان به فروش میرسد و طی یک فرایند گسترده بهبود یافته و مواردی همچون دامپرها، کالیپرهای ترمز، واترپمپ و توربوها اورهال شدهاند. همچنین این خودرو از لاستیکهای جدید و گیربکس فابریک تعمیر شده سود میبرد. این خودرو که توسط انزو فراری تأییدیه را دریافت کرد یک نیروگاه تمامعیار برای تردد قانونی در جادهها محسوب میشود و بخشی مهم از تاریخ فراری به شمار میرود. ۲۸۸GTO اوولوزیونه خودرویی بسیار کمیاب است و قطعاً ارزش مبلغ بالایش را خواهد داشت.
aryan 25
از فراری بعیده واقعا همچین ظاهر زشتی
ماکسیمیلیان
به انسانی خواب آلود شباهت دارد.
miladzm
انگار یه اسباب بازی پلاستیکیه از توی لپ لپ در آوردی !
چیه بابا جمع کنید این صنایع عروسک سازی دستی رو
تولید محدود
انحصار
فلان بیسار
خودروساز به فورد و جی ام و کرایسلر و بنز و بی ام و آئودی و پورشه و .. میگن که ماشین میسازن نه اسباب بازی گوجه ای . محصولی رو تولید میکنن که همه مردم میتونن بخرن و کارشون راه بیفته . حال آدم از این اجق وجق بازی ها به هم میخوره .
الحق که آلمانی ها و آمریکایی ها پدران صنعت خودرو هستند .
فريد
اگه میتونی بنز و بی ام و و ائودی بخری که خدایی دمت گرم. واسه ما بدبخت بیچاره ها واسه این فراری و اینا بهتره چون در هر صورت هیچکدوم رو نمیتونیم بخریم پس بهترینشو انتخاب میکنیم 😂
miladzm
داداش توی ایران رو نمیگم . بله شما با ۵۰ ۴۰ هزار دلار توی امریکا میتونی چلجر هلکت کار کرده بخری بدون هیچ اجق وجق راحت بتازونی . خودروساز به امثال داج و … میگن این سوسولی ها صنایع دستی هستن نه خودروساز . با ۷۰ تا راحت میتونی ام ۳ بخری . خودروساز به اینا میگن که ادرنالین رو به همه مردم هدیه میدن نه این اسباب بازی ها . یا مثلا فورد موستانگ جی تی پرمیوم و با هر اپشن به ۵۰ تا میرسه از عهده اکثر ادم ها هم بر میاد کیف هم میکنن . مرز عروسک سازی صنایع دستی و خودروساز رو باید جدا کرد .
Ferrari
نظر شما مثل این هستش که یکی بگه الماس به چه درد میخوره طلای ۱۸ عیار بهتره در دسترس همه هست. در این حد بول شت
قبل نظر دادن خواهشاً یکم فکر کنید
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
این که توی لپ لپ بوده رو به همه خودرو هایی که گفتی ترجیح میدم
سهیل
همین هم با اصالت تر از هر لامبورگونی هست
Reza Waffen SS
تورو خدا شروع نکنید
محمد
حالا هر وقت خواستن بهت لامبورگینی بدن بگو این بی اصالته نمی خوام. البته بعید می دونم تا آخر عمرت حتی بتونی از نزدیک ببینی داشتنش که بماند
seyedjavad.mercedesbenz
حتی فراری هم میتونه زشت باشه
NAVID۰۰۹۸
زشت !!!
واقعاً به این فراری میگویند ، زششششت !
بهتره بگیم یه فراری متفاوت !
بسیار هم جالبه برای فراریای که بسیار ساختارشکن و خاص خودرو طراحی میکنه و کسی فکر نمیکرد فراری یه چراغ گرد ساده اینچنینی را وارد پیچیدگیهای طراحی خودش کند که بسیار هم جالب از آب در آمده !
Amin
بهتره نیست از زیبایی های فنی این ماشین مثل قدرت ۶۵۰ اسب بخاری از ۲.۸ لیتر در دهه ی ۸۰ بگیم …..یا فناوری متریال و وزن زیر ۱ تن و تاپ اسپید ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت….چند تا شرکت میتونن در حال حاضر خودرویی این شکلی بسازن …..از دهه ی ۸۰ بودنش هم که بگزریم
این ماشین مسابقه ای هست و زیبایی براش معنی نداره
datsun
فنی رو ببین انصافا همچینم زشت نیست برا دهه هشتاد هیولای بوده
Mad.z.Max
دقیقا، حرف نداره این ماشین! من فن فراری نیستم، ولی اینو دیدم برگام ریخت، رالی گروپ بی یکی از خشن ترین و دیوانه وار ترین مسابقات موتور اسپورت دنیا بوده. همین الان ویدیوهاشو ببینی دهنت باز میمونه! تصور اینکه فراری هم توش فعالیت میخواسته کنه هیجان انگیزه 😎
ز.، ز….،آ….
مشتاقی
چقدر زشت!
آبروی فراری رو برده
Royal Driver UK 70
از نظرم بعد این همه سال جذاب شده، اینکه فراری هست، اینکه ۵ دستگاه بودنش، اینکه پرفورمنس وحشی داشته برا اونموقع، اینه که جذابه ، اسب سرکش کلاسیک
جناب ایکس
شرکتی که زشتش این باشه وای به حال قشنگاش❤️🩸
یک کاربر
از فراری بعیده
۹۱۱
من که بهش نمیگم فراری
محمد
عند ماشین کلکسیونی هست. تعداد بشدت محدود، شکست در تولید و اولین و آخرین ماشین یک سبک خاص با طراحی پنین فارینا.
شاهین
جدا از مشخصات فنی خوبش
قیافش شبیه جیمز می
mostang
شبیه یه آدم خوابالو که به زور از خواب بیدارش کردن 😂😂(نظر شخصی)
Mf1
نمیدونم زشتی در چه میبینند طراحیش عالی نیست ولی خوبه
mostang
زشت نیست ولی زیبای زیبا نیست
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.