یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
سایپا شاهین با نام اولیه رهام»، سدان جمع‌وجور خانوادگی شهری است که اولین بار نمایشگاه خودرو شیراز ۱۳۹۷ رونمایی شد. این اتومبیل یکی از جدیدترین و البته پر سر و صداترین محصولات گروه خودروسازی سایپا است که هنوز وارد بازار فروش ماشین دست دوم چرا که تحویل این خودرو از نیمه تابستان امسال کلید خورده است.
شاهین روی پلتفرم SP100 سایپا طراحی شده و یکی از خودروهایی است که در طرح ثبت نام سایپا در سال ۱۴۰۰ به مشتریان عرضه می‌شود.
+ زیباترین محصول سایپا
+ کابین و صندوق جادار
موتور ۸ سوپاپ
شاهین جدیدترین محصول سایپا است و طراحی ظاهری زیباتری نسبت به دیگر تولیدات خودروساز داخلی دارد. با این حال، همان پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپی که در تیبا، ساینا و کوییک استفاده شده بود، زیر کاپوت شاهین هم قرار گرفته است و یکی از ایرادات و اشکالات این خودرو جدید به شمار می‌آید.
تنها تفاوت پیشرانه شاهین با اعضای هم‌خانواده خود، مجهز بودن به توربوشارژ یا پرخوران است که باعث می‌شود قدرت این موتور از ۸۷ اسب بخار با تنفس طبیعی به ۱۱۰ اسب بخار با توربوشارژ برسد.
هر چند این موتور توربوشارژ قدرت و گشتاور بیشتری پیدا کرده اما وقتی آن را با پیشرانه EF7 ایران خودرو مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که ۵ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به این موتور تنفس طبیعی دارد.
شاهین با جعبه دنده ۵ سرعته دستی به مشتریان عرضه شده و در آینده نیز مدل گیربکس اتومات آن به بازار می‌آید. انتظار می‌رود که شاهین اتومات موتور ۱۶ سوپاپه و قوی‌تری داشته باشد.
سایپا شتاب ۰ تا ۱۰۰ شاهین را اعلام نکرده، اما بعضی تست‌های شخصی ۱۳ ثانیه را برای این سدان جمع و جور شهری ثبت کرده‌اند. در صورتی که اگر موتور شاهین ۱۶ سوپاپه بود، احتمالا در ۸-۹ ثانیه به به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.
نوع موتور
خطی بنزینی
حجم موتور
۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ
۴ / ۸
تنفس موتور
توربوشارژ
حداکثر قدرت
۱۱۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور
۱۷۸ نیوتن متر
جعبه دنده
۵ سرعته دستی
محور محرک
دیفرانسیل جلو
شتاب
۱۳ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت
۷.۵ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵
سیستم فرمان
برقی
نوع بدنه
سدان جمع و جور
نوع رینگ
آلومینیومی
نوع شاسی
یکپارچه
ترمز جلو
دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب
دیسکی
طول
۴۴۴۶ میلیمتر
عرض
۱۷۷۱ میلیمتر
ارتفاع
۱۴۹۰ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب
۲۶۵۰ میلیمتر
وزن خالص
۱۲۷۸ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب
۴۲۰ لیتر
حجم مخزن سوخت
۴۷ لیتر
قطر رینگ
۱۵ اینچ
چرخ جلو و عقب
R15 185/65
طراحی سایپا شاهین
پس از مواجهه نخستین با ماشین سایپا شاهین احتمالا شما نیز همچون بسیاری از افراد دیگر متوجه زیبایی نسبی این خودرو، به‌ویژه در قیاس با بسیاری از محصولات دیگر سایپا نظیر انواع تیبا، پراید و غیره خواهید شد و بر آن اذعان خواهید کرد.
با این حال نمی‌توان تمام این زیبایی و جذابیت ظاهری خودرو شاهین در قیاس با خودروهای تولید داخل را تماما به پای شرکت سایپا و تیم طراحی این خودرو نوشت؛ به دلیل اینکه سایپا شاهین شباهت بسیار زیادی به ولکس C30 داشته و قطعا از طراحی ظاهری سدان چینی مذکور در بحث ترسیم شمایل سایپا شاهین (رهام) الهامات بسیاری گرفته شده است. حتی می‌توان پا را فراتر گذاشت و خودرو سایپا شاهین را فیس‌لیفتی نسبتا جذاب از ولکس سی30 در نظر گرفت.
به هر حال طراحی خوشایند این خودرو به ویژه شمایل اسپرت چراغ‌های جلو، طرح سه‌بعدی و دلپسند سپر به همراه حالت ساده اما خوشایند جلوپنجره، چهره‌ای زیبا و مطابق با سلیقه بسیاری از مشتریان ایرانی برای خودرو شاهین به ارمغان آورده‌ است.
برخی حجم‌ پردازی‌های معقول و منطقی در بخش جانبی و روی درپوش موتور سبب شده تا نمایی خوش‌تراش و نسبتا عضلانی را در بدنه این سدان کوچک ایرانی شاهد باشیم. فرم نسبتا زیبای چراغ‌های دوتکه عقب، به‌جز بخش کوچکی از آن که به نظر می‌رسد به اجبار روی در صندوق جانمایی شده، شمایلی جذاب و عامه‌پسند را به کمک طراحی خوشایند سپر و درب صندوق برای این بخش از سایپا شاهین در پی داشته است.
با این حال به نظر می‌رسد بخش کوچک چراغ‌های عقب که با فرم هندسی نامتناسب و ساده روی درب صندوق ضمیمه شده، تاثیری نامطلوب در هماهنگی بصری اجزای این قسمت از خود بر جای گذاشته باشد.
به‌طور کل، طراحان شاهین موفق شده‌اند المان‌های اصلی طرح بدنه این خودرو را به شیوه‌ای نسبتا هماهنگ و معقول و در قالب بدنه‌ای زیبا و چشم‌ نواز در کنار یکدیگر قرار داده و آن را در چهارچوب خودرویی عامه‌پسند و مناسب برای بازار خرید و فروش خودرو در ایران به سرانجام برسانند.
کابین سایپا شاهین
طراحی داخلی شاهین نیز در نوع خود (دنده‌ای و اتومات) و در مقایسه با بسیاری از تولیدات دیگر این شرکت، جذاب و مدرن‌تر به نظر می‌رسد. طراحی تقریبا زیبای کنسول میانی داشبرد به همراه فرم مناسب غربیلک فرمان و حالت اسپرت پنل کیلومترشمار پشت آن، جلوه‌ای چشم‌نواز و تقریبا همه‌پسند از فضای داخلی شاهین به نمایش می‌گذارد.
سطح کیفی متریال کابین نیز گرچه احتمالا چندان مرغوب نیست اما نسبت به سایر محصولات سایپا نظیر کوییک، تیبا و ساینا، باکیفیت‌تر است
حضور چهار سرنشین بزرگسال با قد متوسط در این خودرو با محدودیت خاصی مواجه نیست. صندوق عقب سایپا شاهین نیز حدود ۴۲۰ لیتر فضا در اختیار وسایل و اسباب کاربران قرار داده و حجم آن جهت مسافرت‌های خانوادگی کاملا قابل قبول و مناسب خواهد بود.
به طور کلی طراحی داخلی سایپا شاهین در نوع خود جذاب و کاربردی به نظر رسیده و می‌تواند نظر مشتریان این بخش بازار را تا حد زیادی به خود جلب کند.
شاهین همان طور که از نظر طراحی ظاهری و داخلی گام رو به جلویی برای گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود، از دیگر محصولات داخلی این شرکت هم آپشن‌های بیشتری دارد.
چندی قبل تصاویری از طراحی داخلی شاهین منتشر شد که در آن کیلومترشمار دیجیتال پشت فرمان این خودرو دیده می‌شد. احتمالا این آپشن برای تیپ‌های گران‌قیمت‌تر و مدل اتومات در نظر گرفته شده و کروز کنترل، سنسور باران، کنترل پایداری، صندلی برقی جلو، نورپردازی کابین، ایربگ پرده‌ای و حالت رانندگی از دیگر آپشن‌های آینده شاهین خواهد بود.
کروز کنترل
ندارد
کروز کنترل هوشمند
ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی
ندارد
کنترل سرعت در سرازیری
ندارد
کنترل کشش
ندارد
کنترل پایداری
ندارد
کنترل دینامیکی
ندارد
اتو پارک
ندارد
سنسور جلو
ندارد
سنسور عقب
دارد
سنسور فشار باد تایر
دارد
سنسور باران
ندارد
رادار نقطه کور
ندارد
رادار تغییر لاین
ندارد
رادار تصادف جلو
ندارد
رادار تصادف عقب
ندارد
هشدار توجه راننده
ندارد
ترمز ضدقفل
دارد
توزیع نیروی ترمز
دارد
ترمز کمکی
ندارد
ترمز اضطراری
ندارد
ترمز پارک برقی
ندارد
اتولایت
دارد
چراغ روز
دارد
نور بالا خودکار
ندارد
چراغ بدرقه
دارد
مه‌شکن جلو
دارد
مه‌شکن عقب
دارد
چراغ چرخشی
ندارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
گرم‌کن فرمان
ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
بلوتوث
ندارد
وای فای
ندارد
شارژ USB موبایل
ندارد
شارژر بی‌سیم
ندارد
ناوبری
دارد
نمایشگر هدآپ
ندارد
دوربین عقب
دارد
دوربین جانبی
ندارد
دوربین ۳۶۰ درجه
ندارد
کیسه هوا
دارد
ورود بدون کلید
دارد
استارت بدون کلید
دارد
تهویه اتوماتیک
دارد
صندلی برقی راننده
ندارد
صندلی برقی سرنشین جلو
ندارد
گرم‌کن صندلی جلو
ندارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
ماساژور صندلی
ندارد
مموری صندلی
ندارد
صندلی برقی عقب
ندارد
در برقی صندوق
ندارد
خروجی ۱۲ ولت
ندارد
کامپیوتر سفری
دارد
ایزوفیکس
دارد
کول باکس
ندارد
آینه بغل برقی
دارد
گرم‌کن آینه بغل
ندارد
پانوراما
ندارد
سانروف
دارد
گروه خودروسازی سایپا بعد از عرضه اولین سری شاهین با جعبه دنده دستی، مدل اتوماتیک آن را با گیربکس CVT در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۱ معرفی کرد. پیشرانه شاهین CVT مثل مدل دستی از نوع M15 توربو است و گیربکس CVT قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
تفاوت مدل‌های CVT و دستی شاهین فقط به گیربکس خلاصه نمی‌شود و نوار کرومی دور جلوپنجره، لوگوی CVT و توربو روی گلگیر جلو و رینگ‌های مشکی، تغییراتی است که روی ظاهر شاهین CVT اعمال شده. تغییرات داخل کابین این خودرو هم شامل دسته دنده بسترن B30 با تزیینات کرومی، رنگ‌بندی مشکی و کرم، قاب کرومی کیلومترشمار است. نمایشگر مدل جدید بزرگ‌تر شده و با اضافه شدن دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل، فهرست آپشن‌ها نیز به‌روز شده است.
شاهین پلاس جدیدترین مدل محصول سایپا است که ظاهری مثل مدل CVT دارد، اما با پیشرانه ۶ سرعته اتوماتیک و موتور TU5P به بازار خواهد آمد.
شاهین CVT پاییز ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد و شاهین پلاس اتوماتیک در زمستان سال جاری به فروش خواهد رسید.
شاهین آغازگر دوران جدیدی برای گروه خودروسازی سایپا است و اولین محصول این شرکت است که روی پلتفرم ملی SP100 ساخته می‌شود. این خودرو از همه نظر بهتر از محصولات قبلی سایپا است.
عرضه شاهین در طرح‌های فروش و پیش‌فروش سایپا از زمستان ۱۴۰۱ با قیمت ۳۴۳ میلیون تومان شروع شد و خرید خودرو در بازار آزاد نیز حدود ۳۵۰ – ۳۶۰ میلیون تومان برای مشتریان آب می‌خورد.
احتمالا این آپشن برای تیپ‌های گران‌قیمت‌تر و مدل اتومات در نظر گرفته شده و کروز کنترل، سنسور باران، کنترل پایداری، صندلی برقی جلو، نورپردازی کابین، ایربگ پرده‌ای و حالت رانندگی از دیگر آپشن‌های آینده شاهین خواهد بود.

تهیه و تنظیم: میلاد قزللو
طبق تجربه سواری خودم ، ماشین بسیار نرمی است. کابینش جاداره ، جنس داشبورد یکم تو ذوق میزنه ولی بی کیفیتم نیست. متوسطه مثل بقیه ماشینای ایرانی .
شتاب اولیش خیلی خوبه و تو سربالایی و سبقت به لطف گشتاور خوبش کم نمیاره . تست صفر تا صدی که خودم گرفتم حدود ۱۲ الی ۱۳ ثانیس رسانه اسب بخار هم حدود ۱۳ گرفت . در کل من که نسبت به ماشینای ایرانی که قبلا سوار شدم مثل تیپ ۵ ، ای اف سون دوگانه و ال نود از این بیشتر راضی بودم در مجموع. هرچند ایرادات ریز و مونتاژی دیده میشه که باید اصلاح بشه و سایپا هم فراخوان زده ولی در کل راضیم.
با سلام. بحث های مختلفی تو بازار وجود داره مبنی بر خاموش شدن ناگهانی ماشین در حین حرکت. یا ضعیف بودن سر سلیندر از طرف طراحان مطرح میشه. لطفا توضیحی اگر وجود داره بگید تا نا عادلانه در مورد یه ماشین با این همه زحمتی که براش کشیده شده قضاوت نشه.
با تشکر
خاموش شدن خودرو های ایرانی در حین حرکت یک امرعادیه من slx داشتم خیلی وقتها در حین سبقت ماشین خاموش میشد ،سویچ رو روشن خاموش میکردم تا گازش فعال میشد ،چطور زنده موندم تا حالا معجزه اس
داداش من سالهاستslxدارم چنین مشکلی ندارم”
حدود ۱۵ ساله با ماشین ایرانی رانندگی می‌کنم. (پارس و سمند و پراید) تا به حال حتی یک بار هم نشده در حین حرکت خاموش بشن
چرا الکی آبروی ماشینی رو میبرید و نظر میدید من ۸ ساله slxدارم تا حالا نه تو سبقت و حرکت بلکه در جا هم خاموش نشده
مشکل از درچه گاز برقی منم تیپ بنج دارم یهو وست سبقت گب میکنه باید ببری کامپیوترش رو اپدیت جدید بزنی
سلام.بنده به مدت ۶ سال slx داشتم مشکل خاموش شدن ناگهانی نداشت.خودرو شما شاید رله دوبلش داغ میشده و‌مشکل داشته
آره منم چند بار تو فیلما و… دیدم اما فک نمیکنم
در مورد بحث خاموش شدن ناگهانی
با توجه به سرچی که من کردم به خاطر دکمه ی استارت این اتفاق می یفته
اگه کیفیت و اجرای دکمه ی استارت و کی لس یعنی خودروی بدون کلید بد باشه این امکان وجود داره یهو خودرو خاموش بشه
چون با فشار دادن دکمه خودرو خاموش می شه دیگه و اگه کیفیتش بد باشه یا بد لحیم بشه سیم ها داخلش ممکنه اتصال بده یهو خودرو خاموش بشه
راه حلشم لحیم با دستگاه و استفاده از کلید های باکیفیته
یا کلا کلیدیش کنن
من چند ماهه شاهین دارم ولی تا به حال مشکلی نداشته
البته مدل ۱۴۰۱ دارم
دادش این ماشین ۸سوپاپ ۱۵۰۰هسته بعدش تو اومدی. با ef7 مقایسه می‌کنی ۱۶سوپاپ ۱۷۰۰
عشق یعنیef7
ب خاطر توربو ک داره از تیپ پنج بهتره
مطمئنم تیپ ۵ سوار نشدی که اینطور مقایسه میکنی . شایدم سوار شدی ولی داغونش رو
من از سال ۸۳ تا الان ۲۰۶ تیپ ۵ سوار میشم. ۴ مدل هم عوض کردم. یک ماهه که شاهین گرفتم. از نظر شتاب از ۲۰۶ تیپ ۵ شتابش بیشتر است و این بخاطر سیستم توربو و گشتاور بیشترش است.
مصرفش هم بیشتره
داداش، ef7 سلام علیکش ۱۷۰۰ تاست… این خداحافظش ۱۵۰۰تا
تو سربالایی یا سبقت گیر نیوفتادی که بدونی چقدر قدرت موتور بدردت میخوره
افرین
اگه بهتر از تیپ پنج بود این همه مذاکره نمی کردن با ایران خودرو که موتور tu5 بذارن روش
دادش تو داری اینو با ال نود مقایسه می کنی میگی این بهتره ؟
موتور ۴ سیلند ۱۶ سوپاپ ۱۶۰۰ سی سی که صفر تا صدش ۱۱ ثانیه است
میگی شاهین شتاب اولیش خوبه ؟
ال نود کلا شتابش محشره
ال نود تو سر بالایی آسفالت رو داغون می کنه
هرجا که دوست دارین میتونین تست کنین فیلم و عکساشم موجوده که ال نود و به خاک مالید .
دوم شما میایین موتوری رو مقایسه میکنین این اصلا درست نیست وقتی موتور با حجم پایین بسته میشه ازونور تقویتش میکنن که قدرت بیشتر تولید کنه.
سوم من خودم ال نود داشتم ماشین وقتی کولر میگیری و میخواهی از سر بالایی بالا بری باید با دنده یک بری اما شاهین اینجوری نیست.
مورد بعدی اینه که شما میگین پژو پژو شتاب داره پژو سرعت داره فیلم درگ پژو ارتقا با شاهین موجوده یه سر بزنین نگاه کنین بعدش بیایین شاهین با ال ممد مقایسه کنین😂😏😏
اتفاقا تنها ضعف ال نود داخل سر بالای اصلا راه نمیره من که متنفرم ازش
من که ۳ ماهه این ماشین رو دارم فعلا راضیم ولی باید بیشتر باهاش کار کرد. از لحاظ فضای داخلی و قدرت خوبه. امکانات متوسطه ولی نسبت به خودروهای داخلی خوبه
خداییش کجای دنیا روی موتور داغان هشت سوپاپ که تکنولوژیش منسوخ شده و پاکستان هم قبولش نداره توربو شارژ بیکیفیت میبندن.ما رکورد زدیم
خدمتتون عرض کنم الان خودروها دارن میرن به سمت توربو شارژ ، حجم موتور کم و قدرت موتور زیاد و مصرف سوخت پایین ، شرکت پورشه و شرکتهای معتبر خودروهای جدید را با سیستم توربو شارژ بیرون میدن روی شاسی ها با اون وزن موتور ۱۶۰۰ ولی توربو شارژ میزارن
خودروهای روز دنیا همه دارن میرن به سمت توربو شارژ ، پورشه و بقیه هم همین کار را کردند ، حجم موتور کم ولی قدرت زیاد ، دیگه قدرت و شتاب ربطی به سوپاپ بیشتر نداره ، مصرف سوخت پایین و قدرت بیشتر ، اگه باور نداری مسابقه بین ال نود و شاهین را ببین متوجه میشی
عزیز وقتی می‌نویسی عشق ef7 معلومه قضاوت همراه با تعصب نتیجه کار شماست آخه عشق همیشه کمال و آخر هرچیزی و بی همتا اگر به شما باشه عشقت از مرسدس هم بالاتره اماداداش یکبار سوار بشو بعد از عشق حرف بزن من تمام ماشینهای ایران خودرو داشتم اصلا غبراونها ماشین نمیخریدم ولی وقتی برلیانس تازه مدل و کلاس پایینتر یعنی H230 اتومات گرفتم حالم از هرچی تولید ایران خودرو و بخصوص ماشین ایرانی بهم خورد بیا من با موتور ۱۵۰۰ خودم شما با ۲۰۶ تیپ ۵ است هم شتاب هم پایداری بدنه هم سرعت در دور و زمان هم آرامش و نرمی و هندلینگ بدیم ببین عشق کجا مونده ….. اینقدر با تعصب حرف نزنید موتور طراحی مدل جدید بالاتر از ۲۰۱۷ با موتور ef7 چطور میشه مقایسه کرد اونم ۱۵۰۰ و ef7 ۱۸۰۰ اصلا قابل قیاس نیست وزن بدنه برلیانس خیلی بیشتر پژو هست ولی بازم پژو با طراحی تکنولوژیکی دهه ۷۰ میلادی خیلی وقته در موزه های دنیاست جز ایران به لطف وجود متعصبین ایرانی خوب چرا ایران خودرو عشق نکنه مفت مفت روی صدها میلیون حال نکنه …. بس نیست تعصب ….. ولی اگر عاشقی بدون هیچ عاشقی اصلا عشق خودش رو با هیچ چیز مقایسه نمیکنه و به زبون نمیاره این رسم عشقه پس نه از عشق گفتی نه از حقیقت که نتیجه آن میشه تعصب و تعصب هم آخرش معلومه کجاست و نشانه اون عدم پذیرش تمام این دلایل که بخاطر ادای احترام به خود شما چون ارزشمند می‌دیدم ( البته ارزش شخص شما ) توضیح دادم و از تجربه تعصب خودم و نتیجه آن گفتم چون معلوم شد سالها خودم رو از لذت بیشتر و راحتی بخاطر تعصب محروم کرده بودم و فقط حسرت برام مونده حالا این راه و این آخر و عاقبتش انتخاب البته با حضرتعالی است .
۸ سوپاپ توربو شارژ مث ترمز ای بی اس کاسه ای خنده داره… ۸ سوپاپ با ۱۶ سوپاپ قابل قیاسه؟
دوست عزیز وقتی یک موتور توربو میشه بر خلاف حالت تنفس طبیعی صحبت از تعداد سوپاپ ها دیگه موضوعیت نداره لطفا اطلاعات خودتونو بروز کنید
Ef7 فوق العاده آشغال و پراستهلاکه مزخرفترین ماشینی که داشتم سمند ef7 صفر خریدم
یکی از بزرگترین معضلات سایپا نداشتن موتور مناسب جهت نصب بروی خودروهاست و هیچ گونه سرمایه گذاری در طراحی موتورهای جدید و یروز انجام نداده است و تحریم ها هم این اجازه را به سایپا نداد تا موتور وارد کند از طرفی ایران خودرو هم تقاضای دادن موتور به سایپا رو رد کرد به خاطر رقیب بودن … به همین خاطر سایپا مجبور شد در تمام محصولاتش از موتور ارتقاء یافته ی پراید استفاده کند که خود این موضوع جای نقد دارد فی الحال این ضعف موتور در خودرو های سایپا مشهود است
عاششششقتم😂😂😂عالی گفتی
عشق یعنی ef7؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا عشق یعنی ef7
از نظر قدرت، نفس و پایداری تو جاده، بین ماشینای ایرانی رقیب نداره
تیبا، پارس، ال نود داشتم
ولی هیچی مثل سلطان ای اف نمیشه
جواد جان الان عصر تکنولوژیه موتور توربو و یا موتور ضعیف با تکنولوزی روز مهمه که قدرت و کیفیت با سوخت کمی داشته باشه
گشتاور بالای این ماشین (۱۷۸) در مقایسه با پژو، EF7 و ال نود (حدوداً ۱۴۰) باعث شده تا قدرت و کشش آن از همه ماشینهای ایرانی بهتر بشه، پس دیگه حرف زدن از حجم موتور و سوپاپ معنی نداره، اگر سوار شوید و کولر رو هم روشن کنید به تفاوت این خودرو با سایر خودروهای ایرانی پی خواهید برد، زیبایی، کابین جادار، کم هزینه بودن موتور و آپشنهای آن باعث شده یک سر و گردن از بقیه ماشینها بالاتر باشه
این ماشین تازه وارد بازار شده و شناخته شده نیست، زمانی شناخته میشه که تعداد بیشتری دست دلال بیفته، اون موقع دیگه به این قیمت ها گیر نمیارید
همه ماشینها در بدو ورود به بازار توسط یه عده تخریب میشه، جمع آوری میشه و بعد با تعریف و تمجید با قیمت بالاتر به مردم عادی فروخته میشه
پس ملاکتون فقط سوپاپ نباشه، به نظر من موتور پراید از تمام موتورهای داخلی واقعا بهتره، اگر اتاقش خوب بود به خدا همه چهار دست و پا میرفتن سمتش، حالا که اون موتور هم تقویت شده و هم توربو دار شده و اتاقشم که حرف نداره (شاهین)، چرا !!!
سلام دوستان یکمی بیشتر در مورد این ماشین توضیح بدین من ازش خوشم اومده میخوام بخرم ولی ازش اطلاعاتی ندارم
واقعا قیمتش نسبت به موتوری که روش گذاشتن اصلا نمی ارزه … خیلی خیلی خیلی قیمتش بالاست
واقعا با تیپ پنج و ال نود داری مقایسه میکنی؟
خدایی این موتور در حد پراید و ساینا و تیبا قابل مقایسه هست
این صحبت اصلا درست نیست
موتور بسیار تقویت شده و توربو است که حرف اول را میزند
سلام داشبورد ماشین های ایرانی خیلی هم خوبه و الحمدلله که ماشین خوبی هست .
خیر بنظر من ماشینهای ایران خودرو بهتر هستن ماشین های سایپا بدرد نمیخورن نه طراحی بیرون ماشین نه داشبورد و نه موتور ماشین هیچ کدوم رضایت بخش برای این خودرو نیست موتور تیبا روی اون ه با بدنه شاهین واقعا که شاهکاره تیبا پلاس ه
سلام اتفاقا محصولات سایپا کم خرج تر از محصولات ایران خودرو هستند پژو و سمند که خرج زیادی دارند اما تیبا و ساینا و کوییک و… موتور پراید تقویت شده دارند درسته که مصرفشون از پراید بیشتر شده بخاطر حجمشونه که هشت سوپاپ هستند اما مثل خوده پراید کم استهلاک هستند همچنین قدیمی بودن محصولات ایران خودرو سمند و پارس که بالای ۲۰ سال سن دارند و از رده خارج هستند اما سایپا تیبا را ده یازده سال تولید کرد و حالا قراره زمستان تولیدش متوقف شود و خودرو جدید اطلس جایگزین آن شود حال ایران خودرو بهتر عمل کرده است یا سایپا؟؟؟
موافقم.. ماشینای سایپا انگار فیک یه جنس اصلین…
سلام طبق تجربه خودم و با اپدیت جدید شرکت این ماشین ب راحتی میتونه ای ال ایکس رو با فاصله چند ماشین بزنه و زانتیا و ای ال ایکس و کلا خانواده پژو حریفش نیست و بنظرم شتابش زیر ده ثانیه هست شایدم بهتر
سلام برای کوئیک آر ۴ماه و ۱۸ روزه که تکمیل وجه نمودم و ۵۷ روزه که فاکتور شده، بی وجدانها زود فاکتور میکنند که جریمه کمتری بدهند، خودرویی را که باید آخر فروردین ۱۴۰۰ تحویل میدادند الان که ۱۸ شهریوره، از تحویل خبری نیست!؟ خجالت نمیکشند فروش ویژه ۹۰ روزه دارند، خدا لعنت کنه کسانی را که این خودروسازان بنجل گرانفروش را بر ملت ایران تحمیل کرده اند … چقدر ظلم … به خاطر یک عده رانتخوار بی همه چیز مردم را بدبخت کرده اند …
خب نمیخریدی
واقعا که
سلام
من ال ۹۰ دارم
مدل ۹۰ تو ماشین های ایرانی که خودور ساز های ما تواین رنج قیمت تولید می کنند
خیل بهتره ال ۹۰ فقط دیزاین خوبی نداره ولی از نظر قدرت و شتاب و فنی فوق العاده است.
سلام طراحی و دیزانش خیلی هم خوبه به لطف خدا .
من چهار ماه این ماشین و دارم خیلی خوبه فقط بدیش اینه که اتومات نیست عالیه قبلش پارس ای ال ایکس و مگان داشتم فنی از ای ال ایکس بهتره اپشناش هم خوبه
سلام مدل اتوماتیک هم دارد و دستی خیلی هم خوبه به لطف خدا .
ماشین فقط پاترول،این حلبی ها که ماشین نمیشن،
پول که علف هرز نیستش بخوابم بابت این لگن بدیم
کلٱ ماشین ضعیفی هستش
سلام ماشین خیلی هم خوبیه به لطف خدا.
زیاد سخت نگیرین هیچکدوم تون ب ۴۰۵ GLX نمیرسین الکی اینها رو نگین موتور۱۸۰۰ تموم تون پشت سرمیزاره😂😂😂😂
قابل توجه شما
شاهین ۴۰۵ تقویت رو زد فیلمش تو گوگل هست
سلام همشون خیلی هم خوبند.
Glx مگه موتوره من ۱۱ سال glx داشتم ۴ بار موتورش رو باز کردم
فقط بین خودرو های ایران ال۹۰💪💪💪
ماشین دنده اوتوماتیک و توربو در ایران بخاطر مسائل اقتصادی و دانش و علم ناقص از تکنولوژی و بودن تحریم ها جهت خرید بنزین سوپر اصلا قابل و به صرفه نیست و جز سرگردانی در نمایندگی ها و تعمیر گا ها بهمراه ندارد
سلام.تجهیزاتی که شاهین داره ولی تارا (مدل دنده دستی) نداره شامل؛
سانروف،
سیستم ورود به کلید،
استارت دکمه ای،
روکش تمام چرم صندلی ها (صندلی های تارا پارچه ای هستش)،
دوربین دنده عقب (تارا فقط سنسور دارد)،
گشتاور بالاتر در دور موتور پایین.
ضمناً فرمان شاهین برقی هستش.
اگه جانبدارانه نگاه نکنیم، شاهین واقعا سرتره. منتها الان برای اظهار نظر کلا خیلی زوده. هر دو خودرو باید حداقل یکسال از عمرشون بگذره ببینیم مکانیک ها کدوم رو بیشتر ملاقات میکنند!
من ۳سال پیش میخواستم دنا بخرم، یه مکانیک و یک برق کار کلاً منصرفم کرد گفت مشکل برقی شدیدا دارن دناها و واقعاً هم اینجوری بود.
شاهین رو اول سوار بشین بعد قضاوت کنید. البته اگه بتونید سوارش بشید چون گیر هر کسی نمیاد. بسیار راضی هستم و زیبایی عالی و سواری دلنشین و آپشن‌های کامل. ترمزهای عالی و تو سربالایی به لطف توربوشارژ از هیچ ماشینی جا نمیمونه
دوستان میشه. اهنمایی بفرمایید که بین شاهین و جک جی ۴کدوم بهتره که بخرم؟
صدای کابین زیاده . رو اعصابه
من الان دوماه دارم و ۴ هزار کیلومتر رفتم واقعا راضی کننده هست نسبت به سمند وسورن که قبل سوار شدم از تولیدات بیست سال قبل ایران خوردو بهتر هست
زیبایی موتر با گشتاور مناسب و امکانات خوب
والا چی بگم
خودرو خوبیه فقط موتور ۸ سوپاپش تو ذوق میزنه
بعدشم قیمت ۱۵۰ میلیون برلش کافیه البته اگه پراید سی میلیون و تیبا ۷۰ میلیون باشه نه این قیمت های فضایی که کل سودش تو جیب بنجل ساز میره
من مدتی این ماشین را دارم تجربه رانندگی با سمند گاز سوز با موتور آلمانی ef7 ، پراید ، جک s3 و مزدا ۳ نیو را نیز دارم
ماشین دارای مانور پذیری خیلی خوب است و رانندگی با آن راحت است
نسبت به جک s3 شتاب و قدرت خوبی دارد حتی بعلت وجود توربو شارژ از سمند ef7 نیز تیزتر است
فضای داخل کابین و صندوق و طراحی آن خوب است
ماشین من تا به حال در حین رانندگی خاموش نشده است
و کلا تا به حال مشکلی نداشته ام
کیفیت داشبورد عالی نیست ولی تا با چه ماشینی مقایسه کنی و به نسبت ماشین های ژاپنی صدای موتور بیشتری در کابین احساس می شود
در کل خرید آنرا کاملا توصیه می کنم به نسبت کیفیت ، زیبایی ، قدرت و شتاب مقرون به صرفه ترین گزینه در بازار است
سلام
متاسفانه خیلی ها واقعیت را نمیگن، در واقع هر کی هر ماشینی داره بشدت روش تعصب داره و ازش بی جهت تعریف میکنه، هر ماشینی در ایران تولید میشه معایب زیادی داره، از جمله شاهین، من شاهین داشتم و خرداد۱۴۰۰فروختمش ، شتابش از ۱۳ بیشتره، موتور ضعیفه حتی با توربو، ضمنا توربو تولید داخلی زود خراب میشن و هزینه استهلاک موتور خودرو بالاست، توربو مال ۴۰ سال پیش هست و اون دوستی که گفته شرکت لامبورگینی و… دنبال توربو دار کردن هستن حتما
شوخی کرده،!! من اصلا ازش راضی نبودم و رفقا هر کی داشته دنبال فروششه، ضمنا الان سخت فروش میره، همین الان قیمت بازار و کارخانه‌ یکی هست که گویای همه چیزهستش، بد فروش ترین ماشین ایرانی شاهینه. با صداقت گفتم. میتونید با مکانیکی ها مشورت کنید.یا علی مدد
سلام
از آپشن ها ۴۰ مورد را ندارد
خوب فقط آنچه را که دارد بنویسیم
با این قیمت بیشتر مایه تاسف است
ایراد اصلی شاهین موتورش هست موتور توربو احتیاج به بنزین وروغن با کیفیت داره که جفتشم تو ایران موجود نسیت. و موتور این ماشین به خاطر نبود روغن وبنزین خوب، خیلی زود خرج وا میکنه همین الان که این ماشین صفره صدای موتورش خیلی زیاده صبحها بد روشن میشه ریپ میزنه گازه هرز داره.وکمتر از ۱۰۰هزار کیلومتر مشکلاتشو خواهید دید عمده مشگلشم خرابی پرهای توربو به خاطر سوختن ناقص بنزین وگرفتن دوده روی پرهایه توربو هست که باعث تیز شدن ودندونه دندونه شدن پرها میشه وبعدش صدا چند برابر میشه ودر اخر از کار اوفتادن توربو هست مشگل بعدی حرارت این موتور خیلی بالاست وهمین حرارت بالا باعث فشار بیشتر به روغن میشه که خیلی زود روغن خاصیت خودشو از دست میده وهمین عدم روانکاری موتور باعث استهلاک بیشر موتور میشه.اصلا مقایس این موتور با موتور مثلا ال۹۰درست نیست چون کمتر از یک سوم عمر موتور ال ۹۰نداره واین ماشین با این موتور سرنوشته خوبی نداره.ولی از نظر زیبای ماشین خوبیه هر چند عقب وجلو این ماشین با هم تناقض دارن مثل در جلو از خطهای منحنی ونرمو کشیده استفاده شده ولی در عقب از خطهای تیز وخشک استفاده کردن ولی در کل قابل قبوله.ولی از بغل اصلا قشنگ نیست وبه نظر میرسه ماشین رینگو لاستیکو قورت داده.کیفیت داخلم که مثل بقیه ماشینهای ایرانی از پلاستیکهای بازیافتی وخشک استفاده شده جنس روکش صندلی افتضاح هست ونهایت ۳سال کار کنه. امکانات واپشنهای خوب وکاربردی داره و راضی کنندس.
من هم شاهین سوار شدم هم سورن پلاس اما به نظرم این ماشین اگه ۱۶ سوپاپ بود خیلی ماشین خوبی میشد و ارزش خرید داشت اما بین این و سورن پلا قطعآ سورن عملکرد بهتری داره از نظر موتور ولی این ماشین حتی کروز کنترل هم نداره واقعا خیلی حیفه این ماشین با این ظاهر بروز موتورش اینقد ضعیف باشه اما امیدوارم نسخه اتوماتش موتورش بهتر باشه اپشنهایی هم مث کروز و کرم کن صندلی بهش اضافه بشه
این قیمت برای شاهین که فقط ظاهر زیبایی دارد و فاقد آپشنهای لازم است وبقیه هیچ خیلی زیاد و گران است. قطعا در آینده قیمت بازار آن از کارخانه خیلی کمتر خواهد بود
با سلام خدمت دوستان عزیز، ماشین خیلی نرم و شتابش عالیه ، اگر از نزدیکان استفاده کرده ازش بپرسید دقیقا بهتون میگن ، بعضیا همینجوری نظر میدن، همین ef7 را اولش همه میگفتن خیلی بده
من ازش راضیم ولی برا گارانتی وخدمات خیلی اذیتم کردند نمیدونم به کی پناه ببرم ۹۶۵۵۰ هم به سخره گرفته ملت را و اصلا رسیدگی نمیکنه برا یه زنگ به آن باید ۱۵ دیقه منتظر بمونی و بعد هم جواب سر بالا میدند
من قبلا دنا داشتم الان چندماهه شاهین خریدم خیلی راضی هستم
از نظر امکانات که بسیار عالیه
از نظرشتاب از دنا بهتره چون توربو جای ۱۶سوپاپ بودن روبخوبی پرکرده
خودروبی سروصدا ونرمی هست
سلام اصلآ خودروی خوبی نیست من خودم رفتم برای خریدخودرویی که ۲۰۰۰کار کرد داشت از زیرش روغن می چکید فقط ظاهرنسبتا خوبی داره از کسانی که این خودرو را داشتن ازشون مشورت گرفتم یکی اذعان داشت تو سرعت بالا موتور خاموش می شه یکی می گفت موقعی که فرمان کامل پیچیده می شه خاموش می کنه خلاصه بگم موتور تیبا گیربکس پرایدباکمی تقویت حالا وقتی موتور کشش نداشته باشه و فشار به موتور بیاد شروع به روغن ریزی می کنه
ماشین خوبیه ولی قیمتش مناسب امکاناتش نیست.
چرا اینقدر گران…..
ماشین خوبیه ولی اگر جنس متریال کابینش بهتر بود خیلی خوب بود ولی توی این شرایط تحریم خیلی خوبه و پیشرفت محسوب میشه
من قبلا ماشین های مختلفی مثل پارس ودنا داشتم
الان چند وقته که شاهین دارم درکل خیلی راضی هستم
خودرو خوب زیبا وبا امکانات بسیار عالی هست
شتابش عالی
وخودرو نرمی هست
صدای توربوش هم طبیعیه
دنا توربو هم همین صدا رو داره
چون یه سیستمی علاوه بر موتور برای تقویتش روش نصبه
درکل عالیه
خوبم
باسلام خدمت همه عزیزان-
بنده در مورد خرید این محصول که شاهین باشه خیلی تحقیق کردم حتی از یکی از مهندسین اداره بازرسی کیفیت و استاندارد ISQI
متاسفانه تعریف آنچنانی نشد و وقتی نقد و بررسی ها را در سایت های مختلف در مورد اسن محصول مطالعه میکردم شدیدا پشیمون شده بودم از خرید ولی ریسک کردن را خیلی دوست دارم و تصمیم گرفتم به اینکه خودم تجربه کنم و اگر راضی کننده نبود خب ردش کنم. حقیقتا به نسبت پولی که هزینه کردم ماشین خوبیه شاید میشه گفت سایپا یه سروگردن بهتر از ایران‌خودرو هست و جدا ماشین خوبیه.من نمی‌دونم توجیه برخی از دوستان چیه که بی مورد از یک محصول بد میگن
بله یکسری ضعف داره اونهم خب ظاهریه و مربوط میشه به داشبوردش
ماشین از لحاظ فنی بی صداست و بینهایت بی لرزشه
میشه گفت تو ماشین های هم ردیف خودش خیلی حرف واس گفتن داره . من که خیلی راضی ام
خدایی این چه اسمیه گذاشتن.من بخاطر اسمش نمیخرم
سلام من الان ۹هاهه ماشین رو دارم استفاده میکنم و واقعا ازش راضی ام اصلا به خودتون استرس بیخودی ندین
من ماشینی زیادی سوار شدم ولی این ماشین هم در کل خیلی خوبه و بسیار جادار و بسیار ماشین نرمی است و ظاهر ماشین که عالیه و صد می ارزه به ۲۰۶یا ۲۰۷ که عین قورباغه ان.الان چن ماهه که دستمه خیلی ماشین خوبیه و واقعا ازش راضی هستم.
ماشین اطاقش سنگین موتور ضعیف فقط طرتحی ظاهریش قشنگ هست کیفیت خیلی پایین هست حیف این طراحی زیبا اگه با یه موتور قویتری ادقام میشد عالی می شد
ببینید میخوام بدون تعصب معایب و مزایا ملینو بگم با توجه به تجربه خودم با این ماشین
۱_شتابش واقعا خوبه مخصوصا تو سربالایی و گردنه
۲مصرف سوخت فوق العاده در صورتی که مث انسدن رانندگی کنید
۳ هندلینگ و فرمان برقی نرم
۴آپشن های کاربردی و در حد رفع نیاز
۵فضای کابین بسیار جادار با اینکه از دنا ۳۰ سانت کوتاه تره،اما جا پا عقب ۲۰سانت بیشتر هست و مث دنا پا ها به صندلی گیر نمیکنه
۶نبود کروز کنترل در مدل دستی
۷لگ کمتر توربو نسبت به ماشین های توربو ایرانی
۸سلکتور دنده و گیربکس نرم
۹کمک فنر عقب بی کیفیت هست و بهتره که همون اول گرفتین با کوچترین مشکلی بدین نمایندگی براتون با گارانتی عوض کنن
۱۰دنا و تارا و L90 تو سربالایی وقتی کولر روشن باشه،کم میاره و باید با یک بری یا حتی خود ماشین قطع میکنه اما شاهین اینطور نیس
خلاصه هر چیزی که تجربه شخصی خودم مربوط به این ماشین بود رو گفتم
خیلیا سوار این ماشین نشدن و هیت میدن.بهشون میگم مشکل چیه همین جور. قفل میکنن و دنبال کلمه برای جواب هستن
ال نود یه سر و گردن از اینا بالاتره.
ده ساله فقط ال نود خرید و فروشمه
بله ال نود ماشین خوبیه
ولی دیگه تا کی ال نود و پارس و ۲۰۶
من این ماشینو ۵ماه دارم بسیار زیبا و اپشن داره اما از نظر موتوری و برقی آشغاله
در حین حرکت خاموش میشه
مشکل برقی و کولر داره
مشکل قفل مرکزی داره
سیستم پایداری نداره
ebdداره اما فقط برای ظاهره
عمل نمیکنه
سرو صدا تو کابین زیاده
ترمز گیریش ضعیفه
سلام موتور شاهین خیلی هم خوبه به لطف خدا و شاهین اگر شبیه به یک ماشین باشد دلیل نمی شود که تقلید کرده باشد و طراحی ظاهری اش هم خیلی خوبه به لطف خدا.
طراحی ظاهر بیرونی خودرو بالاخص جلو و جوانب خودرو نسبتا جالبه منهای ظاهر کاپوت عقب و در خصوص طراحی داخلی تقریبا شبیه سایر تولیدات سایپاست با تغییرات جزیی ولی متاسفانه مترال مصرفی برای داخل خودرو چندان با کیفیت نیستن که میشد بهتر باشه
ال۹۰ بیچاره ظاهر خوب نداره ال۹۰ بهترین موتور رو داره من تو سر بالایی ۶۰ میرم خودشم کولر روشن اما اگه اینا رو با کولر برونین موتور باز میکنن من کوییک داشتم اصلا واسه آدم حس رانندگی نمی داد اما ال۹۰ چیزی دیگه است
Viva X22
سلام واقعا از لحاط قیمت تو ماشیتها ایرانی عالیه وشراب عالی وطواحین جلوی ماشین عالی خدا قوت به سایپا
سلام واقعا از لحاط قیمت تو ماشیتها ایرانی عالیه وشتاب عالی وطراحی جلوی ماشین عالی خدا قوت به سایپا.با این قیمت شما٢٠٧ هم نمیتونین بخرین
سلام واقعا از لحاظ قیمت تو ماشینهای ایرانی عالیه وشتاب عالی وطراحی جلوی ماشین عالی خدا قوت به سایپا.با این قیمت شما٢٠٧ هم نمیتونین بخرین
من شش ماهه که این ماشین رو دارم . از همه نظر عالیه . شتاب ، فضای داخل کابین ، راحتی صندلی ها ، موتوری و امکاناتی از قبیل دوربین دید عقب و سانروف و فرمان برقی و تهویه اتومات ، کولر و بخاری عالی ، زیبایی خارق العاده . خودروهای ایران خودرو رو می گذاره توجیب ساعتیش مگر دنا پلاس توبرو اتومات رو .
در کل ماشین خوبیه و فکر کنم در آینده مورد استقبال بیشتری قرار بگیره
سلام خدمت دوستان
بنده ۳ ماه است خودروی شاهین مدل ۱۴۰۱ گرفته ام قبلا پژو پارس و ۲۰۶ داشتم
شاهین مدل ۱۴۰۰ دارای ایراداتی بود که برطرف شده به اینم توجه داشته باشید این یک خودروی تازه وارد به بازار می باشد و خوب بعضی ایرادات طبیعی است
در خصوص موتوری باید عرض کنم با تکنولوژی بهتری تقویت و دارای توربو با سازگاری خوب می باشد
بدنه ورق فولاد با زیبایی خاص
جنس داشبورد پلاستیک خشک می باشد که از ایرادات است
با توجه به تحریم ها موتور و تکنکلوژی بیشتری نمیشود وارد بازار ایران کرد
در کل دنا پلاس و تارا و شاهین خریدشان سلیقه ای است
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp