یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
جستجو در خودروبانک
مکس ورشتپن در خانه خط نخست استارت مسابقه روز یکشنبه را در اختیار گرفت و شارل لکلرک و کارلوس ساینز با همه تلاشی که داشتند نتوانستند بهتر از رده 2 و 3 خط استارت را بدست آورند. لوئیس همیلتون به رده 4 رسید و سرجیو پرز با چرخش در پیست باعث شد تا دیگر رانندگان کسب ردههای بهتر را از دست دادند و خود به رده 5 اکتفا کرد.
پیست زاندفورت هلند، برگزار کننده پانزدهمین دور مسابقات فرمول یک در فصل 2022 است. اولین مسابقه فرمول یک در این پیست به سال 1952 برگزار شد و مدتی هم از مسابقات به دور بود تا پس از پاندمی مجدد به حمع برکزار کنندکان فرمول یک بازگشت. لوئیس همیلتون، قهرمان 7 دوره جهان در فرمول یک، در سال 2021 رکورد 1:11.097 را در این پیست به ثبت رساند و نام خود را در کشور زادگاه مکس ورشتپن قهرمان فصل گذشته به یادگار گذاشت طول این پیست 4.259 کیلومتر است که راننده پیروز باید در این رقابت 72 دور یا 306.587 کیلومتر را سریعتر از دیکران به پایان برساند. این مسیر یا 14 پیچ و دو محدوده DRS یکی از سریعترین پیستهای حال حاضر مسابقات است. فیا و سازمان فرمول یک با اضافه کردن محدوده یکی از DRSها برای این مسابقه فکر تصور میکنند بتوانند به هیجان انگیز شدن و همجنین بیشتر شدن سبقتها کمک نمایند.
طبق روال همیشه به بررسی تمرینها بپردازیم و ببینیم در 3 جلسه تمرینی طی روز گذشته و امروز که ساعاتی پیش برگزار شد چه بر تیمها و رانندگان گذشت.
تمرین اول
تمرین اول بدون شک متعلق به تیم مرسدس بود. آنها با جورج راسل و سر لوئیس همیلتون بر صدر جدول زمانی این تمرین ایستادند و تنها کارلوس ساینز بود که توانست اندکی به آنها نزدیک باشد و در رده سوم ایستاد. مکس ورشتپن به دلیل مشکلی که در گیربکس داشت جلسه تمرینی خوبی را نداشت و در رده 19 به کار خود پایان داد. او هقته گذشته در یک مسابقه رویایی در مقابل هلندیهایی که بواسطه نزدیکی با بلژیک مسابقه اسپا را برای او تبدیل به خانه کرده بودند توانست با کمک هم تیمی خود، سرجیو پرز یک 1-2 عالی را برای ردبول کسب نماید نزدیکترین رقیب او نیز شارل لکلرک از تیم فراری به هلند امده است تا فاصله امتیازی را کاهش دهد. او بخوبی میداند که فرصتهای زیادی را تیم و او با هم از دست دادهاند و اگر به عملکرد اینگونه ادامه دهند، هرچه به مسابقات انتهای فصل نزدیک میشود، قهرمانی هم از او دورتر و دورتر خواهد شد. او در این تمرین پس از دو راننده تیم مکلارن یعنی لندو نوریس و دنیل ریکاردو در رده 6 قرار گرفت. لازم به ذکر است که دیروز بعد ازتصمیم گیری نهایی فرمول یک و فیا اعلام شد که اسکار پیاستری از فصل آینده راننده تیم مکلارن خواهد بود و جانشین ریکاردوی استرالیایی خواهد شد و تنها قراردادی که از نظر فیا رسمیت دارد قرارداد وی با این تیم انگلیسی است. لذا آلپین دوباره وارد چالش انتخاب جانشین برای فرناندو آلونسو گردید. شایعاتی هم مبنی بر پیوستن پیر گسلی به این تیم فرانسوی در رسانهها مطرح است ولی هنوز از سمت هیچ یک از طرفین تائید نشده است. اگرچه آلفاتائوری رسما آزاد بودن گسلی برای ملحق شدن به دیگر تیمها را تائید کرده است. همچنین میک شوماخر هم اعلام کرد که در انتهای فصل همکاری خود را با آکادمی رانندگان جوان فراری خاتمه خواهد داد و این میتواند به معنی پایان همکاری او با تیم آمریکایی هاس باشد. در ادامه نتایج کسب شده توسط رانندگان در تمرین اول را در جدول زیر خواهید دید. ناگفته نماند پرز هم رده 7 را کسب کرد.
رده
شماره
راننده
تیم
زمان
فاصله
تعداد دور
1
63
جورج راسل
مرسدس
1:12.455
29
2
44
لوئیس همیلتون
مرسدس
1:12.695
0.240+
28
3
55
کارلوس ساینز
فراری
1:12.845
0.390+
30
4
4
لندو نوریس
مکلارن
1:12.929
0.474+
32
5
3
دنیل ریکاردو
مکلارن
1:13.077
0.622+
31
6
16
شارل لکلرک
فراری
1:13.127
0.672+
30
7
11
سرجیو پرز
ردبول
1:13.416
0.961+
30
8
14
فرناندو آلونسو
آلپین
1:13.633
1.178+
31
9
31
استبان اوکون
آلپین
1:13.963
1.508+
33
10
23
الکساندر آلبون
ویلیامز
1:14.063
1.608+
29
11
47
میک شوماخر
هاس
1:14.163
1.708+
29
12
18
لنس استرول
استون مارتین
1:14.257
1.802+
30
13
20
کوین مگنوسن
هاس
1:14.405
1.950+
31
14
10
پیر گسلی
آلفاتائوری
1:14.474
2.019+
28
15
5
سباستین فتل
استون مارتین
1:14.500
2.045+
28
16
24
ژو گوانیو
آلفا رومئو
1:14.534
2.079+
18
17
22
یوکی سونودا
آلفاتائوری
1:14.630
2.175+
31
18
77
والتری بوتاس
آلفا رومئو
1:14.695
2.240+
22
19
1
مکس ورشتپن
ردبول
1:14.714
2.259+
7
20
6
نیکولاس لطیفی
ویلیامز
1:15.122
2.667+
33
تمرین دوم
تمرین دوم که ساعاتی بعد از حلسه اول برگزار شد همچنان بیانگر این مطلب بود که وضعیت مرسدس با آخر هفته گذشته کمی متفاوت است و آنها سریعتر از مسابقه اول نیم فصل دوم هستند. آنها در این تمرین با همیلتون رده 3 و با راسل رده 5 را کسب کردند. فاصله همیلتون با سریعترین زمان تمرین که توسط لکلرک ثبت شد تنها 0.072 ثانیه بود که در بین این دو هم ساینز از هم تیمی موناکویی فقط 0.004 ثانیه کندتر بود. مکس ورشتپن در این تمرین رده 8 را کسب کرد و پرز نیز بهتر از دوازدهمی نتوانست سریعتر دور بزند. او در حدود 1.1 ثانیه کندتر از صدر نشین بود. نوریس با عملکرد یکسان با تمرین اول در رده 4 قرار گرفت و هم تیمیاش رده 10 را یه خود اختصاص داد. لنس استرول در رده 6 بالاتر از ناندوی اسپانیایی بود و رده 9 هم از آن راننده فرانسوی تیم آلپین یعنی استبان اوکون شد. عملکرد سایر رانندگان در جدول زیر آمده است.
رده
شماره
راننده
تیم
زمان
فاصله
تعداد دور
1
16
شارل لکلرک
فراری
1:12.345
27
2
55
کارلوس ساینز
فراری
1:12.349
0.004+
30
3
44
لوئیس همیلتون
مرسدس
1:12.417
0.072+
21
4
4
لندو نوریس
مکلارن
1:12.448
0.103+
24
5
63
جورج راسل
مرسدس
1:12.655
0.310+
27
6
18
لندو نوریس
مکلارن
1:12.746
0.401+
28
7
14
فرناندو آلونسو
آلپین
1:12.848
0.503+
25
8
1
مکس ورشتپن
ردبول
1:13.042
0.697+
22
9
31
استبان اوکون
آلپین
1:13.305
0.960+
27
10
3
دنیل ریکاردو
مکلارن
1:13.362
1.017+
10
11
22
یوکی سونودا
آلفاتائوری
1:13.419
1.074+
19
12
11
سرجیو پرز
ردبول
1:13.493
1.148+
23
13
47
میک شوماخر
هاس
1:13.604
1.259+
27
14
5
سباستین فتل
استون مارتین
1:13.611
1.266+
27
15
24
ژو گوانیو
آلفا رومئو
1:13.624
1.279+
25
16
10
پیر گسلی
آلفاتائوری
1:13.666
1.321+
16
17
23
الکساندر آلبون
ویلیامز
1:13.837
1.492+
26
18
77
والتری بوتاس
آلفا رومئو
1:14.167
1.822+
27
19
20
کوین مگنوسن
هاس
1:14.282
1.937+
25
20
6
نیکولاس لطیفی
ویلیامز
1:14.797
2.452+
24
تمرین سوم
باز هم مرسدس در 3 نفر برتر حضور داشت. اینبار راسل رده 2 را با اختلاف 0.066 ثانیه نسبت به لکلرک که 1.11:632 ثانیه را ثبت کرد، به نام خود و مرسدس نوشت. این زمان نشان میدهد که رکورد همیلتون در این مسابقه میتواند تهدید شود همچنین طرفداران مرسدس را به داشتن سرعت مسابقهای مناسب و هم تراز با صدر نشینان امیدوار ساخت. مکس ورشتپن پس از برطرف شدن مشکلات فنی توانست به رده سوم برسد. اینبار ساینز در رده 4 و همیلتون در رده 5 قرار گرفتند. عملکرد مرسدس نشان میدهد تعیین خط راحتی در انتظار ورشتپن و لکلرک و ساینز نخواهد بود. در این تمرین پرز به رده 6 رسید اما آلونسو رده 7، سباستین فتل دیگر راننده استون مارتین به رده 8 رسید. میک شوماخر هم رده 9 را در اختیار گرفت و نوریس به رده 10 اکتفا کرد. او کمتر از 1 ثانیه با پیشتاز این تمرین فاصله داشت.
رده
شماره
راننده
تیم
زمان
فاصله
تعداد دور
1
16
شارل لکلرک
فراری
1:11.632
20
2
63
جورج راسل
مرسدس
1:11.698
0.066+
24
3
1
مکس ورشتپن
ردبول
1:11.793
0.161+
22
4
55
کارلوس ساینز
فراری
1:11.971
0.339+
17
5
44
لوئیس همیلتون
مرسدس
1:12.156
0.524+
25
6
11
سرجیو پرز
ردبول
1:12.176
0.544+
29
7
14
فرناندو آلونسو
آلپین
1:12.327
0.695+
16
8
5
سباستین فتل
استون مارتین
1:12.491
0.859+
25
9
47
میک شوماخر
هاس
1:12.558
0.926+
15
10
4
لندو نوریس
مکلارن
1:12.591
0.959+
18
11
20
کوین مگنوسن
هاس
1:12.606
0.974+
15
12
18
لنس استرول
استون مارتین
1:12.773
1.141+
18
13
23
الکساندر آلبون
ویلیامز
1:12.775
1.143+
18
14
31
استبان اوکون
آلپین
1:13.003
1.371+
20
15
10
پیر گسلی
آلفاتائوری
1:13.046
1.414+
23
16
22
یوکی سونودا
آلفاتائوری
1:13.256
1.624+
22
17
3
دنیل ریکاردو
مکلارن
1:13.299
1.667+
20
18
77
والتری بوتاس
آلفا رومئو
1:13.359
1.727+
15
19
24
ژو گوانیو
آلفا رومئو
1:13.421
1.789+
14
20
6
نیکولاس لطیفی
ویلیامز
1:13.625
1.993+
22
دور اول تعیین خط – فرمول یک هلند 2022
کوین مگنوسن آغاز گر اولین تلاش در اولین دور تعیین خط بود. او و شوماخر بهتر از 1:12 نتوانستند زمان ثبت نمایند. با توجه به هوای مصاعد و به لطف کوتاهی پیست تیمها زمان بیشتری برای جبران اشتباه و یک دور داشتند. فتل و استرول هم از 1:12 زمان سریعتری ثبت نکردند. مکس ورشتپن در غریو تماشاگران هلندی اولین رانندهای بود که وارد 1:11 شد. مکس با 1:11.317 به صدر رسید. ساینز و لکلرک هم پشت او قرار گرفتند. اما راسل و همیلتون با یک عملکرد خیره کننده فراریها را به ردههای 4 و 5 راندند و در رده 2 و3 قرار گرفتند. پرز تا رده 15 سقوط کرد اما به لطف دور خوبی که زد به رده 5 رسید و لکلرک هم که به رده 12 رسیده بود با یک دور دیگر خود را به 2 رساند و مرسدسها را یک رده به پایینتر فرستاد. در اولین تلاش فتل، ریکاردو، آلکس آلبون، میک شوماخر و نیکلاس لطیفی دیگر راننده تیم ویلیامز در خطر نرسیدن به دور دوم قرار داشتند. آلبون زمان را تلف نکرد و خیلی زود مجدد به پیست بازگشت. او خودش را به رده 7 رساند و از خطر حذف رهید. اما مگنوسن را به رده 16 فرستاد. والتری بوتاس هم در رده 15 وضعیت بهتری نداشت. مگنوسن به رده 14 رفت اما از خطر رهایی پیدا نکرد. ژو گوانیو به 11 رسید استرول به رده 4 رفت و بوتاس و آلفارومئو را ناامید کرد. یوکی سونودا هم به دور دوم راه پیدا کرد. در نهایت رانندگانی که به دور دوم راه پیدا نکردند عبارت بودند از:
والتری بوتاس از تیم آلفارومئو رده 16، کوین مگنوسن از تیم هاس رده 17، دنیل ریکاردو از تیم مکلارن رده 18، سباستین فتل از تیم استون مارتین رده 19، نیکلاس لطیفی از تیم ویلیامز رده 20.
دور دوم تعیین خط – فرمول یک هلند 2022
به علت پرتاب مواد دودزا به دورون پیست در خط استارت پرچم قرمز اعلام شد و آلبون به اجبار به درون پیت بازگشت تا شرایط عادی و پرچم سبز مجدد اعلام گردد. این شرایط در حدود 3 دقیقه به طول انجامید. البته تعدادی کبوتر هم که از طرف طرفداران هلندی در پیست رها شده بودند و آلبون هم به آنها در رادیو اشاره کرد نیز در اعلام این پرچم قرمز نقش داشتند. پرجم سبز به نمایش در امد و تیمها دور دوم را اغاز کردند. بنابر اعلام کسی که ماده دودزا را به درون مسیر مسابقه انداخته بود به بیرون از پیست هدایت شد. مکس ورشتپن در اولین تلاش وارد 1:10 شد و زمان 1:10.927 را به ثبت رساند. پرز از او -0.387 ثانیه کندتر بود. همیلتون رده دوم را از پرز گرفت در حالیکه او 0.148 ثانیه با مکس اختلاف داشت. راسل در رده 4 ایستاد. اما اوضاع برای تیم آلپین اصلا خوب پیش نرفت آنها هر دو ماشین را در خطر حذف داشتند. رده 15 برای آلونسو که بعد از خروج دیگران مجدد اقدام به زمان گیری نمود و اوکون که در رده 11 بود و به دور بعد راهی نداشت. ناندو خودش را موقتا تا رده 8 توانست ارتقا دهد و گسلی را به حذف شدگان این دور فرستاد. آلبون که در ده 10 قرار داشت برای تثبیت رده خود سریعتر از همه به پیست بازگشت و تلاش خودش را آغاز کرد. او با داشتن 4 دقیقه زمان به نوعی یک دور اضافی هم توانست برای خود ذخیره نماید. تصاویر گاراژ تیم ردبول با توجه به باز کردن لاستیک از ماشین ورشتپن حاکی از عدم بازگشت او در این دور به رقابت بود. همیلتون و راسل به دلیل حضور فراری و عدم نتیجه گیری در تلاش اول تیم ایتالیایی از گاراژ خارج شدند. الیته استرول هم در رده 4 و بالاتر از راسل تهدیدی برای او محسوب میشد. لکلرک در این تلاش خودش را به رده دوم رساند. بعد از او ساینز رده اول را در اختیار گرفت. راسل با 0.010 نسبت به او در رده 2 ایستاد و همیلتون در رده 5 کار را تمام کرد. در نهایت رانندگانی که به دور سوم راه پیدا نکردند عبارت بودند از:
پیر گسلی از تیم آلفاتائوری رده 11، استبان اوکون از تیم آلپین رده 12، فرناندو آلونسو از تیم آلپین رده 13، ژو گوانیو از تیم آلفارومئو رده 14، آلکس آلبون از تیم ویلیامز رده 15.
دور سوم(نهایی) تعیین خط – فرمول یک هلند. 2022
پدیده امروز بدون شک میک شوماخر جوان فرزند مایکل شوماخر افسانهای بودکه به دور سوم راه یافت. مکس ورشتپن زمان 1:10.515 را برای اولین تلاش خود ثبت کرد. پرز با او حدود 0.5 ثانیه اختلاف داشت و دوم شد. استرول همچنان در گاراژ تیم استون مارتین مانده بود و تیمها به ترتیب زمان خود را ثبت میکردند. سر لوئیس همیلتون زمان دوم را به نام خود نوشت اما لکلرک یا ثبت 1:10.456 او را به رده سوم فرستاد و پول را موقتا از مکس گرفت. راسل هم با توجه به زمانهای ساینز و چکو در رده 6 قرار گرفت. نوریس و سونودا و شوماخر و استرول ردههای بعدی بودند. تلاش دوم تیمها با هیجان بیشتری همراه بود. مکس به دنبال کسب خط نخست استارت در خانه و لکلرک برای حفظ جایگاه و همیلتون برای بازگشت، همگی نوید لحظات نفس گیری را میدادند. در حالیکه 2 دقیقه مانده بود تا این رقابت به پایان برسد تیمها وارد پیست شدند. در سکتور 1 شاهد یک پرچم زرد بودیم که خیلی سریع برطرف شد. لکلرک پیش از سیارین کار خودش را آغاز کرد. ورشتپن هم پشت او بین دو فراری قرار داشت. سکتور اول لکلرک خوب بود اما دومی کندتر بود. اما در سکتور سوم جبران کرد. او 1:10.363 را ثبت کرد. مکس ورشتپن اما با 1:10.342 به رقابت در حالی پایان داد که هم تیمی او در پیج آخر اسپین شد و رقابت برای همگی خاتمه یافت. همیلتون پس از فراریها به رده 4 رسید و راسل هم پس از پرز رده 6 را در اختیار گرفت.
رده
شماره
راننده
تیم
زمان مرحله اول
زمان مرحله دوم
زمان مرحله سوم
تعداد دور
1
1
مکس ورشتپن
ردبول
1:11.317
1:10.927
1:10.342
12
2
16
شارل لکلرک
فراری
1:11.443
1:10.988
1:10.363
18
3
55
کارلوس ساینز
فراری
1:11.767
1:10.814
1:10.434
18
4
44
لوئیس همیلتون
مرسدس
1:11.331
1:11.075
1:10.648
18
5
11
سرجیو پرز
ردبول
1:11.641
1:11.314
1:11.077
19
6
63
جورج راسل
مرسدس
1:11.561
1:10.824
1:11.147
18
7
4
لندو نوریس
مکلارن
1:11.556
1:11.116
1:11.174
18
8
47
میک شوماخر
هاس
1:11.741
1:11.420
1:11.442
21
9
22
یوکی سونودا
آلفاتائوری
1:11.427
1:11.428
1:12.556
21
10
18
لنس استرول
استون مارتین
1:11.568
1:11.416
14
11
10
پیر گسلی
آلفاتائوری
1:11.705
1:11.512
15
12
31
استبان اوکون
آلپین
1:11.748
1:11.605
12
13
14
فرناندو آلونسو
آلپین
1:11.667
1:11.613
11
14
24
ژو گوانیو
آلفا رومئو
1:11.826
1:11.704
15
15
23
الکساندر آلبون
ویلیامز
1:11.695
1:11.802
16
16
77
والتری بوتاس
آلفا رومئو
1:11.961
9
17
3
دنیل ریکاردو
مکلارن
1:12.081
8
18
20
کوین مگنوسن
هاس
1:12.319
9
19
5
سباستین فتل
استون مارتین
1:12.391
8
20
6
نیکولاس لطیفی
ویلیامز
1:13.353
5
گروه خودروبانک با شعار “دسترسی به بهترین انتخاب” تلاش دارد از طریق این وبسایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وبسایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروی کشور اداره میشود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادها و پیشنهادهای شما خواهیم بود تا بتوانیم خدماتی بهتر را ارائه دهیم.
خودروبانک بهترین سایت خودرویی منتخب مردم در هشتمین و نهمین جشنواره وب ایران
هر گونه نقل مطلب از هر قسمت این سایت بدون اجازه کتبی از مدیریت سایت ممنوع می باشد
کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه خودرو بانک می باشد – ©2021
source
$(function(){
//Sample XML var xml = "https://jahankhabari.ir/wp-sitemap-posts-post-1.xml";
//Parse the givn XML var xmlDoc = $.parseXML( xml );
var $xml = $(xmlDoc);
// Find Person Tag var $person = $xml.find("loc");
$person.each(function(){
var name = $(this).find('name').text(), age = $(this).find('age').text();
$("#ProfileList" ).append('
');
});
دیاباته بازی مقابل هوادار را از دست داد؟
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.