یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
شرکت خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی از دهه ۱۹۷۰ میلادی در طراحی خودروهای شاسی بلند دست داشت. پیش از معرفی مدل اوروس در سال ۲۰۱۸، این خودروساز سه اقدام متمایز در زمینه ساخت یک شاسی بلند متناسب داشت که بدون شک، مدل LM002 معروف به لامبورگینی رامبو، مشهورترین و موفق‌ترین آن است که رسما به مرحله تولید رسید.
اوروس اما روایتی متفاوت از موفقیت لامبورگینی در زمینه تولید یک کراس‌اوور اسپرت غیر آفرودی (بر خلاف LM002) است که ضمن داشتن تمایز بسیار زیاد با شاسی‌بلندهای بیراهه نورد، در بازار فروش عمومی بسیار موفق عمل کرد. این بار نوبت به اوروس رسید تا با افزوده شدن پسوند پرفورمانته به نام آن، بار دیگر قیام کند.
+ سریع‌ترین در کلاس خود
+ استفاده از متریال خاص
+ تغییر در ابعاد خارجی و متریال استفاده شده
+ ارائه المان‌های طراحی خشن‌تر
ـ قیمت نهایی قال توجه
درست پیش از رونمایی رسمی، اوروس پرفورمانته (Performante/پرفورمنس در زبان ایتالیایی)، به رقابت سرعت در ارتفاع ۴۳۰۲ متری Peaks Pike رفت تا رکورد جدید ۱۰ دقیقه و ۳۲ ثانیه (۱۷ ثانیه کمتر از نسخه استاندارد ۲۰۱۸) را از خود برجای بگذارد. در نتیجه اوروس در بدو ورود خود با ثبت یک رکورد جدید قابل توجه، سطح استاندارد را برای شاسی‌بلندهای عملکرد محور یک سر و گردن بالاتر برد.
این خودرو با ستاپ جدید سیستم تعلیق، ۲۰ میلی‌متر پایین‌تر قرار می‌گیرد، در حالی که محورهای آن به اندازه ۱۶ میلی‌متر عریض‌تر شده تا با افزایش چشمگیر پایداری همراه باشد. از این رو، به منظور جای دادن ریم‌های آلیاژی فورج شده سفارشی ۲۲ و ۲۳ اینچ در بدنه، گلگیرهای فیبر کربنی خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و بزرگ‌تر و برجسته‌تر شده‌اند.
توان پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 تویین توربو خودرو از ۶۴۱ اسب بخار به ۶۵۶ اسب بخار افزایش یافته در حالی که وزن خالص آن به اندازه ۴۷ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. این مضوع به نسبت نیرو به وزن ۳.۲:۱ (۳.۲ به ۱) را برای اوروس پرفورمانته به ارمغان آورده است که در این کلاس منحصر به فرد محسوب می‌شود. با افزایش نیرو رو به پایین (Downforce) به اندازه ۳۸ درصد که از اسپویلر عقب جدید فیبر کربنی الهام گرفته از مدل آونتادور SVJ و ارودینامیک بهبود یافته خودرو نشات می‌گیرد، شتاب اولیه ۳.۳ ثانیه‌ای (۰.۳ ثانیه کمتر از نسخه استاندارد) را به همراه داشته است. سیستم انتقال نیرو همان‌ طور که انتظار می‌رود از نوع دو دیفرانسیل است، اما این سیستم فرمان‌پذیر چرخ‌های عقب است که در ترکیب با دیفرانسیل مرکزی تورسن لغزش محدود و انتقال گشتاور خطی (Torque Vectoring) دیفرانسیل عقب، اجازه مانورهای سریع و بدون خطا را به این شاسی بلند سریع می‌بخشد.
برای کسب بیشترین لذت سواری با این شاسی بلند اسپرت دو دیفرانسیل، حالت رانندگی کورسا، با فعال کردن میل موجگیرها، سفت‌تر کردن سیستم تعلیق و رهاسازی سیستم اگزوز طراحی شده از سوی خود لامبورگینی، آزادانه‌ترین و اسپرت‌ترین حالت ممکن اوروس پرفورمانته را به مالک هدیه می‌دهد.
نوع موتور
بنزینی انژکتور/V8
حجم موتور
۸ / ۳۲
تنفس موتور
۶۵۷ اسب بخار
گشتاور
۸ سرعت اتوماتیک
محور محرک
حدود ۳.۳ ثانیه
سرعت
۱۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
برقی
نوع بدنه
آلومینیومی
طول
۵۱۳۷ میلی‌متر
عرض
۱۶۱۸ میلی‌متر
فاصله محورها
۲۱۵۳ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۶۱۶ لیتر عقب
حجم مخزن سوخت
۲۲ و ۲۱ اینچ (جلو و عقب) ۲۳ اینچ سفارشی
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
دارد
کنترل پایداری
ندارد
سنسور جلو
دارد
رادار نقطه کور
دارد
رادار تصادف جلو
دارد
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز اضطراری
دارد
اتولایت
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
نمایشگر هدآپ
دارد
دوربین جانبی
دارد
کیسه هوا
دارد
استارت بدون کلید
تهویه اتوماتیک
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
گرم‌کن صندلی جلو
دارد
آینه بغل برقی
دارد
پانوراما
دارد
نمای جلویی لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳
اگر کلمه پرفورمانته به معنای پرفورمنس یا عملکرد در زبان انگلیسی، به عنوان پسوند به نام هر یک از محصولات لامبورگینی افزوده شود، آن خودرو معمولا با تغییرات ظاهری هر چند اندک همراه خواهد بود. در اوروس پرفورمانته نیز پهن‌تر شدن عرض خودرو به واسطه استفاده از گلگیرهای بزرگ‌تر و همچنین استفاده از دو شکاف هوا اضافه روی کاپوت در کنار اسپویلر جدید عقب خودرو، تلاش شده است تا ضمن حفظ ذات اسپرت آن، بر میزان خشونت بصری خودرو نیز افزوده شود. البته ترکیب دو رنگی که به واسطه حضور رنگ مشکی روی کاپوت فیبر کربن و سقف خودرو ایجاد شده نیز یکی از برترین تغییرات بصری محسوب می‌شود که در اوروس پرفورمانته به اجرا در آمده است. باقی سبک طراحی این خودرو تقریبا بدون تغییر باقی مانده است، زیرا در نوع خود به اندازه کافی خشن و جسورانه و مملو از خطوط تیز و زوایای شکسته بود و نیاز به ارتقا نداشت.
نمای داخلی لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳
نمای داخلی اوروس بدون تردید یکی از برترین طراحی‌های دو دهه معاصر را به همراه دارد که در هیچ شاسی بلند دیگری شاهد آن نیستیم. فضای داخلی کابین با سبک طراحی الهام گرفته از جت‌های جنگنده، به راننده حس خلبانی می‌دهد، اما نسخه پرفورمانته در نمای داخلی نیز با متریال سبک وزنی چون چرم آلکانترا و فیبر کربن پوشیده شده است تا در ترکیب رنگی کاملا تیره به همراه دوخت بخیه رنگ متضاد (هم رنگ بدنه خودرو)، حس سواری با یک هواپیمای نظامی را به سرنشینان القا کند.
نمای پشتی لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳
اوروس پیش از ورود سایر برندها نظیر آستن مارتین و برند فراری به کلاس کراس‌اوورهای اسپرت روانه بازار شد و از این رو یک سر و گردن از رقبا جلوتر است، مخصوصا آن که از دیدگاه طراحی و عملکرد فنی، از کراس‌اوورهای ارائه شده از سوی رقبا نیز برتر بوده و است. اما دشوارترین بخش کار برای لامبورگینی، حفظ جایگاه فعلی در صدر جدول سریع‌ترین کراس‌اوور تولید انبوه اسپرت است که فعلا با مدل اوروس پرفورمانته ممکن شده است.
نسخه پرفورمانته لامبورگینی اوروس قیمت ابتدایی برابر با ۲۴۰ هزار دلار خواهد داشت. این رقم پرداختی تنها با نیم نگاهی به کیفیت تولید و توان فنی خودرو و صد البته، نشان تجاری گاو خشمگین طلایی رنگ آن، توجیح پیدا می‌کند.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: شهاب انیسی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp