یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۱، دو مدل اتوبوس تمام الکتریکی مونتاژ ایران خودرو و سایپا به نمایش گذاشته شده است. هرچند که زمان دقیق برای تولید انبوه این اتوبوس‌ها هنوز اعلام نشده اما مشخصات فنی   ای آتروس ایران خودرو و اسکای ول سایپا مشخص است.
اتوبوس برقی سایپا ای آتروس
اواخر اسفند سال ۱۴۰۰، ای آتروس به عنوان قدرتمندترین اتوبوس برقی کشور توسط ایران خودرو رونمایی شد. این مدل، ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. باتری ای آتروس با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۳۸۰ در حالت عادی و ۲۵۰ کیلومتر با تهویه مطبوع (کولر یا بخاری روشن) فراهم می‌کند. زمان لازم برای شارژ این اتوبوس مشخص نیست اما احتمالا با شارژر مخصوص شرکت سازنده، حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان برای تکمیل باتری‌ها لازم است.
اتوبوس برقی سایپا اسکای ول
اتوبوس برقی سایپا با نام اسکای ول نیز، سال ۱۴۰۰ رونمایی شد. مشخصات فنی این مدل به تازگی منتشر شده و خبر از یک موتور ۲۴۵ کیلووات (۳۲۹ اسب بخار) با گشتاور ۳۳۲۹ نیوتن‌متر می‌دهد. باتری‌های اسکای ول، ۳۲۲ کیلووات ساعت هستند و مشابه ای آتروس ایران خودرو، انرژی لازم برای ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر حرکت را فراهم می‌کنند. شارژ باتری‌ها با برق شهری، نیازمند ۸ ساعت زمان است اما به لطف شارژر مخصوص، می‌توان اسکای ول را در کمتر از ۴ ساعت شارژ کرد.
امید است طی سال‌های آینده با افزایش عرضه‌ی اتوبوس‌های برقی توسط ایران خودرو و سایپا، پسوند “دیزل” از نام شرکت‌های مونتاژ کننده حذف و یا برند تجاری جدید به عنوان زیرمجموعه استفاده شود.
Alan.r
قدرت و بردشون برای داخل شهر خوبه خیلی خوب میشه اگه جایگزین اتوبوس های قدیمی پرمصرف بشن
Payfast
۳۵۰ کیلومتر؟ نهایت تکنولوژی
Amir
انصافا با در نظر گرفتن اینکه یه اتوبوسه و از اون مهم تر ایرانیه خیلی هم کم به نظر نمیاد اما مشکل اینه که اتوبوس ها باید مسافت زیادی رو طی کنن و امیدوارم این باتری ها مثل پیشرانه‌ هامون تا ۵۰ سال استفاده نشن و باتری های بهتر و بزرگ تری در آینده استفاده بشن
Farimani
دقیقا حتی باطریها و الکتروموتور و سایر متریالش ایرانیه . اصلا به چین ربط نداره
Dian
بعید میدونم باتری هاش ایرانی باشه
چون باتری اکثر خودرو های برقی در جهان یا مال catl چینه یا lg energy soltutions
اینم با احتمال ۹۰ درصد همون catl عه
SS
اگر پیمایش اعلام شده با در نظر گرفتن و تست در شرایط آب و هوایی ایران باشه خوب و قابل قبول هست. همونطور که میدونید باتری ها در سرما و گرمای شدید درصد قابل توجهی از ظرفیت رو از دست میدن.
——-
@Farimani منبعی برای حرفتون دارید؟
حتی بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان هم در حال حاضر از چند شرکت مشخص باتری های خودشون رو تامین میکنن
حالا با “همکاری” که این دو شرکت با چین دارن اگر کل اتوبوس چینی نباشه حداقل به نظرم سیستم محرکه چینی خواهد بود
Dian
اینو با خودرو های برقی مقایسه نکن
۳۲۲ کیلووات ساعت یعنی حدود ۶ برابر یه خودروی برقیه
ولی آیا جرم اتوبوس پر از سرنشین هم ۶ برابر خودروی برقیه؟ خب به مراتب بیشتره
اتفاقا برد ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر برای یه اتوبوس برقی خیلی هم خوبه
ولی مشکل اینه که ۹۰ درصد مواقع اعدادی که اینا میگن با واقعیت اختلاف دارن
Payfast
اخه ۳۵۰ یا ۲۵۰ کیلومتر که اینم یه عدد فضایه که به ۱۹۰ کیلومتر تبدیل میشه میدونی واسه یه اتوبوس که در روز ۲۰ بار مسافر میزنه اگه بنزینی باشه باید ۵ بار بزنه
Zonda R
جالبه حداقل ببینید خود کشورهای پیشرفته هم ادعایی تو ساخت اتوبوس برقی ندارند حداقل برید از یه خودروسازی با پیمایش بالا و… اتوبوس بگیرید
البته این کار رو (برقی کردن ناوگان اتوبوسرانی شهری) کمپانی byd پیشنهاد داده بود به دوستان سال ۹۶ و متاسفانه قبول نکردند که البته در خیلی از کشورهای پیشرفته انجام شده
ilia2008
ترجیح میدم سوار اینا نشم . به کیفیتشون هیچ اعتمادی نیست
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp