یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
آستون‌مارتین حدود یک سال پیش نسخهٔ تولیدی سوپرکار والهالا را رونمایی کرد اما حالا این خودرو به‌طور کامل معرفی شده و فضای داخلی آن‌هم به نمایش درآمده است. والهالا یک سوپرکار موتور وسط هیبریدی است که رقیبی برای فراری SF90 استراداله خواهد بود. به گفتهٔ آستون، والهالا به‌عنوان اولین محصول پلاگین‌هیبریدی این شرکت، تعریف جدیدی از آستون‌مارتین خواهد بود. این خودرو همچنین از طراحی جسورانه‌ای هم بهره می‌برد که تا سال ۲۰۲۴ در بیش از ۱۰ محصول آستون‌مارتین مثل ونکوئیش جدید هم بکار خواهد رفت.

والهالا برخلاف کانسپت سال ۲۰۱۹ که قرار بود از یک پیشرانهٔ V6 اختصاصی ساخت خود آستون‌مارتین استفاده کند، به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG مجهز شده که ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ اختصاصی کاملاً جدید به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. این گیربکس هم در محصولات آیندهٔ آستون استفاده خواهد شد. مثل AMG GT بلک سریز، این موتور V8 در اینجا هم به میل‌لنگ تخت مجهز است و گفته شده بالاترین پرفورمنس و پاسخگویی یک موتور هشت سیلندر که تاکنون روی آستون‌مارتین نصب شده است را ارائه می‌کند. این پیشرانه به سیستم اگزوز سبک‌وزنی مجهز شده که خروجی‌های آن از روی بخش عقبی خودرو بیرون آمده و به فلپ‌های قابل تنظیمی مجهز است که شخصیت صدای اصیل آستون‌مارتین را فراهم می‌کند.

در همین حال، دو موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که یکی درست پشت موتور V8 روی محور عقب نصب شده و دیگری در جلو قرار گرفته است. این موتورها مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و مجموع خروجی سیستم را به ۹۵۰ اسب بخار می‌رسانند که فقط ۵۰ اسب بخار از فراری SF90 کمتر است. به گفتهٔ آستون، به لطف این نیرو، والهالا ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و از همه مهم‌تر، رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را با زمان ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه خواهد شکست.

والهالا برای حالت تمام الکتریکی خود فقط از موتور برقی جلو استفاده می‌کند که می‌تواند خودرو را تا ۱۳ کیلومتر با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به پیش ببرد. قوای محرکهٔ این خودرو در محفظه‌ای فیبر کربنی قرار گرفته که کمک می‌کند وزن خشک والهالا به ۱۵۵۰ کیلوگرم برسد. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این سوپرکار در کلاس خود نسبت قدرت به وزن بی‌رقیبی خواهد داشت. در همین حال، عناصر آئرودینامیکی خودرو مثل کانال‌های ونتوری در کف و اسپلیتر و اسپویلر فعال جلو و عقب که به سبک والکری طراحی شده‌اند، در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۶۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کنند. والهالا در جلو از تعلیق پوشراد و در عقب چند اتصالی استفاده می‌کند که برای کاهش وزن غیر فنر سوار، کمک‌فنرهای آن در داخل نصب شده‌اند. این تعلیق برای عبور از روی دست‌اندازها قابلیت افزایش ارتفاع خواهد داشت.

با استفاده از عناصر ظریف‌تری برای تولید داون‌فورس، طراحان آستون‌مارتین آزادی بیشتری برای شکل دادن به نمای کلی والهالا داشته‌اند زیرا دیگر برخلاف والکری نیازی به ورودی‌های هوا و بال‌های عظیم نبوده است. در جلوی خودرو بیش از همه جلوپنجرهٔ نمادین آستون‌مارتین جلب‌توجه می‌کند که در کل دماغه کشیده شده و زیر چراغ‌های LED ماتریکسی بزرگ‌تر از والکری قرار گرفته است. رینگ‌های این ماشین در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی هستند که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ پوشیده شده‌اند. به‌طورکلی، هرچند میراث والکری به‌وضوح در والهالا قابل‌مشاهده است اما این سوپرکار جدید طراحی بالغ‌تری دارد.
والهالا در داخل فضای بسیار ساده‌ای دارد که متمرکز بر راننده است. در اینجا هم مثل والکری شاهد غربیلک فرمان مربعی اما بدون نمایشگر مرکزی هستیم. سوپرکار جدید آستون همچنین با برخورداری از نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای، دوربین دید عقب و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی کمک‌راننده، جادارتر و شهری‌تر از والکری است.
قرار است والهالا در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود و از رانندگان تیم فرمول یک آستون‌مارتین یعنی لنس استرول و سباستین فتل خواسته شده بازخوردهای خود در مورد پرفورمنس و پویایی آن را ارائه کنند. فعلاً قیمت این سوپرکار جدید بریتانیایی مشخص نیست اما به گفتهٔ اتوکار، قیمت یک میلیون پوندی که قبلاً در نظر گرفته شده بود حالا به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار پوند کاهش یافته است. هرچند آستون‌مارتین این خودرو را مدلی تولید محدود نمی‌داند اما انتظار نمی‌رود بیشتر از هزار دستگاه از آن ساخته شود.
GMA
شاهکار دیگری از استون مارتین،طراحیش حرف نداره
محمد هادی
عججججب چیزی شد
آستون این سالها داره زیباترین و پرفورمنس ترین کارهای خودشو میسازه
دسست خوووش
مارو برد به دوران خودروهای قبل از DB های رام و اهلی شده ش
ینی زمانی که XJ220 و XJ15 معرفی کننده برند آستون مارتین بودن
ایکس جی ۲۲۰ ی که دارای بالاترین سرعت های ماشین عا در اون زمان بود
با چهره یی به همین مخوفی که الات داریم تو والهالا میبینیم
و همچنین والکری
Amin
Xj220 استون مارتین نبودا!
Reza Waffen SS
Xj220 و XJ15 هردو مال جگوار بودن مهندس
Payfast
پشتش کپی ۲۰۰٪ از amg one
REBORN OF KAMRAN
نماد وابستگی استون مارتین و عینگلیس
خواستن موتور شیش سیلندر بسازن نتونستن
باز رفتن از بنز موتور گرفتن
محمد
ماشین بسیار فوق العاده فقط انتقادی که بهش وارده اینه که برندی که کارش لوکس سازیه کابین رو لوکس تر میساخت بهتر بود، مثل بوگاتی شیرون، این سبک طراحی داخلی پیست محور شاید مورد پسند خیلیا نباشه. البته این صرفا نظر شخصی بنده بود.
Taha Malek
اتفاقا بنظر من بهتره اینطوری قبلا همه محصولات دور ماهیت گرند تور بودن این برند میچرخید که باعث میشد محصولاتی که میخواستن یکم اسپرتی تر باشن شخصیت گنگی داشته باشن. ولی الان ی سری محصولات کاملا اسپرتی ان یسری هم گرند تورن اینطوری هم شخصیت ماشین مشخصه ، هم استون مارتین پرفورمنس اش رو به خوبی میتونه ارائه بده
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
بوگاتی شیرون در این سگمنت قرار نمی گیره اون سوپر اسپرت لوکس اینا کاملا اسپرت هستن
محمد
دوست عزیز منم اینو میدونم. آستون مارتین کلا سازنده ماشینای لوکس بوده تا به امروز. منظور من اینه که این ماشین، کاملا از اون فلسفه پیروی نکرده. بحث مقایسه بود.
محمد هادی
خب این تنها به این دلیله که این ماشینا توسعه یافته از دستان بخش پرفورمنس کمپانی ن
نه بخش لوکس و تجملاتی آستون
مازیار
اگه طبق ادعای خودشون رکورد نوربرگ رینگ رو بزنه
اونوقت از جمله استثناء هایی هست که عملکرد رو با جذابیت فوق العاده ظاهری خواهد داشت چون واقعا زیباست
مهدی
واسه استون مارتین خیلی خوبه اما خب قائدتا وقتی شما بعد از ۴-۵ سال حضور رقیب میخوای محصولی برای رقابت بدی بیرون باید چیزی بیشتر تو چنته داشته باشی اما این خودرو هیچ برتری نسبت به رقیب هدفش که sf90 باشه نداره. نه زیباتره نه پرفورمنس بهتری داره نه ارزونتره
arshia
پرفورمنس که فعلا باید وایسی
ولی اون بخش زیباتر نیستو دیگه سلیقه ایه و باید بگم این به سلیقه خیلیا نزدیک تر
Amin
مقایسه ی این با sf90 کمی سخته ، ولی من فکر میکنم در مجموع sf90 خودروی کامل تر و بهتری هست ، با اینکه حدود ۴ سال قبل از این ماشین ساخته شده ! و قیمتش حدود ۲۰۰ هزار دلار کمتره ….یعنی ۳۰ درصد گرون تر از اس اف نود هست حداقل‌ که اختلاف بزرگیه
باید بگم که پرفورمنس اس اف نود توی خط مستقیم بهتره ، چونکه وزنش دقیقا همین ۱۵۵۰ هست ،و ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری داره و با توجه به ایرودینامیک اش ، میشه حدس زد احتمالا درگ کمتری هم داره ، و به طور کلی straight line performance بهتری داره ، همین‌طور توی لانچ کردن هم اس اف نود حتی ریماک نورا و اس پلد رو هم بیت میکنه …
برای رانندگی روزمره sf90 یکی از بهترین فراری های تاریخه ، سیستم تعلیق نرم تر در کنار پیمایش الکتریکی ۲۵ کیلومتری اون رو به خودروی بهتری برای رانندگی روزمره‌ تبدیل میکنه
و پرفورمنس توی پیست رو هم باید منتظر اعداد باشیم ، ولی اس اف نود توی پیست هایی که اقدام کرده ، رکورد های زیادی رو زده و حتی مکلارن سنا رو هم بیت کرده….پس خودروی دست پا بسته ای هم نیست توی پیست ، با اینکه هدف اصلی از ساختش اصلا پیست نبوده
درمجموع ، اس اف نود در تمام زمینه ها حرف برای گفتن داره و نوآوری و تکنولوژی زیادی رو با خودش حمل میکنه و شکستش به این راحتی ها نیست
Mf1
از لحاظ ظاهری یه سرگردن بالاتر از فراری حالا منظورت از چیز چیه
اگه منظورت قدرت موتور که خوبه اگه بیشتر از این بود مثل بوگاتی تپل میشد و بدرد خط مستقیم میخورد
دانیال_Surrey،England
کلا منظور ایشون اینه که هرچی ماشینی انگلیسیه آشغاله.
زیاد جدی نگیر.
اگه واقعا طرفداره فراری باشه میدونه که sf90 یه عقب گرده برای طراحی فراری و اصلا زیبا نیست.
حالا میگه زیبا تر از اینه که جای خود داره.
پرفورمنس هم اصلا نمیشه نظر دقیقی داد.
..
این نکته هم لازمه که بگم مک لارن سولوس ماشینی که هنوز کامل نیست و تازه برده اولین تست پیستش رو انجام بده،تونسته ۱۰ثانیه از bac mono r تو پیست anglesey سریع تر باشه.
دقت کنید که این تست مال چند سال پیشه و کلیپشو تازه تاپ گیر داده بیرون!!
به نظرم برخی دوستان کمتر فشار بخورن بهتره چون از این دست اخبار قرار بیشتر بیاد بیرون.
REBORN OF KAMRAN
اصلا ماشین اینگیسی وجود نداره که بگیم آشغاله
چینی آلمانی هندی آمریکایی سعودی
من که خیلی منتظرم اخبار آتیش گرفتن مک‌ لارن بیاد بیرون بخندم
SRT
عالی اقا دانیال.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
و باز هم موتور های قدرتمند amg
Si
واقعا طراحی های جدید استون شاهکارن
کاش جگوار افسانه ای هم یه چنتا مدیر اینجوری پیدا میکرد
JDM lover
به به
یه شاهکار دیگه از استون مارتین
هم طراحیش فوق العاده است و هم پرفورمنسش عالیه
واقعا دم استون گرم
R@min
موتور M178 مرسدس جزو تیون پذیرترین موتورهای دنیاست و بنظرم بهترین V8 اروپا.
Amin
موتور m840t و m838t هم خیلی توان بالای دارن و تیون پیزیری اشون زیاده ، مکلارن الوا ۸۱۵ اسب قدرت داره که میگن در عمل کمی بیشتر از ۸۱۵ اسب بخار هم هست که قوی ترین v8 در حجم موتور ۴ لیتره
ولی نمیدونم حد بالایی توان این موتور ها چه قدر باشه ، بلوک مرسدس محکم تره و به همین خاطر مناسب تر هم برای قدرت های بالاتر
البته موتور m840t نسبت به m178 و رقیبش f154 یه مقدار خشک تره ، و من گاها شنیدم که واکنش کند تری نسبت به پدال گاز داره ، در مقایسه ی ۷۲۰ و ۴۸۸ پیستا به این موضوع اشاره شد
R@min
عملکردشو تو چند کلاس مختلف دیدیم و در همه بی نظیر بود این موتور و در کل سری M مرسدس.
البته پایین تر گفتم نمیشه با قطعیت گفت کدوم بهترینه و بیشتر شخصی و سلیقه ای هست.
seyedjavad.mercedesbenz
موضوع اینه که سری m178 بنز خیلی انعطاف پذیره ، موتور m838t برای یه سدان خانوادگی بیش از اندازه خشنه ولی میتونیم موتور ۴ لیتری رو حتی روی جی واگن هم ببینیم که در نهایت نشون از عملکرد انعطاف پذیری داره که میتونه روی هر کلاسی هماهنگی بسیار خوبی با بدنه و کلا تیپ کاری خودرو داشته باشه ، البته شاید بشه m838t رو هم به خوبی روی یه خودروی لوکس اسمبل کرد ولی خب چیزی که فعلا دارم ازش میبینم اینه که ، ذاتا وحشی و خشنه و برای وزنای زیاد و خودروهای آرامتر ساخته نشده
seyedjavad.mercedesbenz
میشه سر بهترین جهان بودنشم بحث کرد اگه یکم کوتاه بیای 😉
R@min
هیچ وقت نمیشه بهترین رو تو این صنعت مشخص کرد. برای من :
سری کایوت فورد
سری M مرسدس
سری تیپو فراری بهترین ها هستن.
احمدرضا
خیلی خوشگله
ولی اگه داخلش عادی تر بود بیشتر میپسندیدم
بهنام
سلیقه ی من فراری اس اف نود . اصلاً خطوط جادویی فراری و استایل خاص و لوگوی فراری و تاریخ گهربارش اجازه ی نگاه کردن به هیچ رقیبی رو به من نمیده .آستون محصول خوبی ساخته و امیدوارم موفق باشه .
mahdi
شگفت انگیزه
بین دوراهی فراری SF90 و والهالا خیلی راحت میشه والهالا رو انتخاب کرد
محشر شده
Reza Waffen SS
همه چیش خوبه بجز اسمش
Mr Naftalin az roghan abad
خیلیم بهش میاد
Payfast
عه ماشین موردعلاقم تو اساسینز کرید
پ.ن:(نمیدونم چی بگم،زیباست)
Mr Naftalin az roghan abad
یکی والهالا یکی والکری اینارو عشق است.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp