یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
فورد پس از سال‌ها غیبت پس از حضور آخرین مدل (نسل چهارم) فورد برانکو در سال ۱۹۹۶، نسل پنجم این خودرو را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کرد تا پس از ارائه چندین و چند نسخه مفهومی و طرح کامپیوتری، بلاخره به غیبت ۲۳ ساله این مدل محبوب و دوست داشتنی پایان دهد.
نسخه جدید که در سال ۲۰۲۳ از سوی فورد برای خانواده برانکو عرضه می‌شود، نسخه‌ای است بسیار خاص، موسوم به نسخه هریتج (Heritage Edition) یا نسخه میراث که در حقیقت بر ترکیب با المان‌های بسیار قدرتمند طراحی رترو (Retrospective Design به معنای قدیمی) ترکیب شده تا نماینده‌ای مدرن از سبک طراحی و یادآور ساختار خودروسازی فورد در دهه ۱۹۶۰ میلادی باشد.
+ طراحی بسیار غلیظ از سبک دوست داشتنی رترو
+ ارائه در دو نسخه دو و چهار درب
+ ارائه تمامی المان‌های ممکن از سبک طراحی دهه ۱۹۶۰ میلادی
+ اهمیت بخشیدن بیش از پیش به تاریخچه مدل
+ ارائه در بازه قیمت بسیار معقول
+ ارزش مادی و معنوی بالاتر در مزایده‌ها
– تیراژ محدود ۱۹۶۶ دستگاهی برای هر نسخه
– احتمال تکمیل لیست پیش فروش قبل از پایان تولید
– عدم اعمال تغییرات فاحش در ساختار فنی خودرو
نسخه هریتج یا میراث، تنها محدود به فورد برانکو نیست. این واژه به عنوان یک صفت در مورد خودروهای مختلفی از سوی خودروسازان متنوع جهان به کار گرفته شده‌اند. خودروهایی که معمولا تاریخچه بسیار غنی و موفقی داشته و شرکت سازنده در نسخه هریتج که گاهی با عنوان Homage (هامِج یا نسخه‌های خاطره انگیز) نیز عنوان می‌شوند، سعی در زنده کردن بخشی از تاریخچه موفق آن محصول در سایه استانداردهای مدرن امروزی دارند.
از این رو نسخه هریتج برانکو در دو مدل دو درب اسپرت و چهار درب به بازار ارائه می‌شود که هر یک در دو نسخه جداگانه تحت عنوان هریتج و هریتج لیمیتد (Limited Edition) به تولید خواهند رسید. مهم‌ترین نکته در خصوص دو نسخه هریتج برانکو آن است که از هر یک از این دو نسخه، تنها تعداد بسیار محدود ۱۹۶۶ دستگاه ساخته خواهد شد که دقیقا نشانگر اولین سال حضور نسل اول برانکو در بازار شاسی بلندهای آمریکای شمالی باشد. از این رو، نسخه‌های هریتج نه تنها به خودی خود منحصر به فرد هستند، بلکه تیراژ تولید بسیار پایین آن‌ها (کمتر از ۲۰۰۰ دستگاه برای هر نسخه هریتج)، از این خودروها یک گزینه کلکسیونی ارزشمند و گران‌قیمت خواهد ساخت.
دو نسخه هریتج فورد با دو پیشرانه اکو بوست ۲.۳ لیتری توربو بنزینی چهار سیلندر یا ۲.۷ لیتری اکوبوست شش سیلندر، هر دو با گیربکس ۱۰ سرعت اتوماتیک روانه بازار می‌شوند. سری هریتج فورد برانکو ویژه آفرود با تایرهای ۳۵ اینچی برند گودیر (Goodyear) سوار بر ریم‌های آلیاژی با طراحی قدیمی، قفل دیفرانسیل الکتریکی برند دِینا (Dana) در دو محور جلو و عقب و سیستم تعلیق بهبود یافته (دارای ارتفاع بیشتر در مقایسه با نسخه معمولی برانکو) با ضربه‌گیرهای هیدرولیکی ۴۶ میلی‌متری، به بازار عرضه می‌شوند تا در ارائه تصویر یک شاسی بلند تمام و کمال کوتاهی نکرده باشند.
سیستم تعیین مسیر و انتخاب حالات رانندگی فورد برانکو معروف به سیستم G.O.A.T در نسخه‌های هریتج نیز ارائه شده است و محور عقب لغزش محدود این خودرو نیز دارای دو گروه کلاچ مجزا است که در صورت نیاز به قفل شدن، قادر است تمامی گشتاور را به صورت کاملا یکسان و بدون اتلاف به هر دو چرخ عقب و به یک اندازه مساوی منتقل کند. به کمک این ویژگی، قابلیت‌های پنج‌گانه انتخاب انواع مسیر در سیستم G.O.A.T، با افزوده شدن دو مورد مسیرهای گل‌آلود و صخره‌نوردی، به هفت حالت قابل انتخاب مجزا تقسیم می‌شود.
نوع موتور خودرو
بنزینی انژکتور/V6
حجم موتور
۶ / ۲۴
تنفس موتور
۳۳۰ اسب بخار
گشتاور
۱۰ سرعت اتوماتیک
محور محرک
حدود ۵.۷ ثانیه
سرعت
۱۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
برقی
نوع بدنه
آلومینیومی
طول
۴۸۳۹ میلی‌متر (نسخه چهار در)
عرض
۱۸۴ میلی‌متر
فاصله محورها
۲۳۱۷ کیلوگرم (نسخه چهار در)
تعداد سرنشین

حجم مخزن سوخت
۱۷ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
دارد
کنترل پایداری
ندارد
سنسور جلو
دارد
رادار نقطه کور

رادار تصادف جلو
دارد
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز اضطراری
دارد
اتولایت
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
نمایشگر هدآپ
دارد
دوربین جانبی

کیسه هوا
دارد
استارت بدون کلید
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
گرم‌کن صندلی جلو

آینه بغل برقی
دارد
پانوراما
دارد
نمای جلویی فورد برانکو هریتیج ۲۰۲۳
بزرگ‌ترین وجه تمایز میان نسخه‌های هریتج فورد برانکو با نمونه‌های معمولی، استفاده از ترکیب رنگی و المان‌های بسیار جزئی ویژه دهه ۱۹۶۰ میلادی و سبک طراحی و تولید نسل اول فورد برانکو است. در نتیجه تمامی رنگ‌های ارائه شده در نسخه هریتج برانکو، از کد رنگ منحصر به فرد و مشابه با نسل‌های ابتدایی برانکو الهام می‌گیرند و از همین رو به چشم بیننده امروزی، اندکی خاص‌تر و متمایز به نظر می‌رسند. از آن گذشته، سبک طراحی و نوع رنگ‌آمیزی دو رنگ بدنه خودرو با ریم‌های ۱۷ اینچی آلیاژی رنگ شده، در هماهنگی کامل با رنگ سقف و جلوپنجره خودرو، کاملا و به صورت مستقیم از سبک رنگ‌آمیزی برانکو نسل اول الهام گرفته شده است تا فقط در یک نگاه کوتاه و بسیار مختصر نیز، همچنان بازتاب‌دهنده تاریخچه بسیار قدیمی برند انحصاری برانکو باشد.
نمای داخلی فورد برانکو هریتیج ۲۰۲۳
این تغییرات اعمال شده نه فقط به نمای خارجی، بلکه به نمای داخلی خودرو نیز کشیده شده است. داشبرد همانند داشبرد فلزی نسخه‌های کلاسیک برانکو، به رنگ سفید در آمده تا ارائه‌دهنده همان جلوه داشبردهای آهنی رنگ شده دهه ۱۹۶۰ میلادی باشد. روکش صندلی‌ها در دو نوع پارچه‌ای و چرمی قابل سفارش است. اما بدون تردید این نسخه پارچه‌ای است که بیننده را به دهه ۱۹۶۰ میلادی و تریم‌های داخلی پارچه‌ای چهارخانه متصل می‌کند که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ و پیش از محبوبیت روکش‌های وینایل (چرم مصنوعی)، میان خودروسازان آمریکایی بسیار محبوب و فراگیر بودند.
نمای پشتی فورد برانکو هریتیج ۲۰۲۳
دو نسخه چهار و دو درب برانکو تیراژ محدود نسخه هریتج، هر یک در تعداد بسیار کم ۱۹۶۶ دستگاه به تولید خواهند رسید. اگرچه نسخه هریتج جز تغییرات ظاهری و داخلی جزئی، تمایز فنی چندانی با نسخه‌های تولید انبوه برانکو استاندارد ندارد، اما رسمی بودن این نسخه و مخصوصا تیراژ تولید بسیار پایین آن، از این دو مدل خودرو، گزینه‌های کلکسیونی ارزشمندی می‌سازد.
برانکو اسپرت دو درب در دو نسخه هریتج و هریتج لیمیتد به ترتیب برابر با حدود ۳۴ و ۴۴ هزار دلار و نسخه چهار درب در دو نسخه هریتج و هریتج لیمیتد به ترتیب برابر با حدود ۴۴ تا ۶۶ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
با توجه به قیمت نهایی و در نظر داشتن این حقیقت که این خودروها در مزایده‌های مشهور به رقمی به مراتب بالاتر فروخته خواهند شد، ثبت نام برای خرید یک دستگاه از این خودروهای تولید محدود را به یک سرمایه‌گذاری و برای یک علاقه‌مند به برند فورد، به یک اجبار بدل می‌کند.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: شهاب انیسی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp