یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
راهنمای خرید برای خودرو اولی‌ها

بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته مسکو که به سری نمایشگاه‌های MIMS اتومبیلیتی (Выставка автозапчастей MIMS) مشهور است، از صبح امروز آغاز به کار کرد.
گرداب تحریم‌ها خودروسازی دو کشور ایران و روسیه را در خود فرو برده است. هر دو کشور همراه با اعمال تحریم‌های بین‌المللی وضعیت مشابهی را در صنعت و بازار خودرو تجربه می‌کنند. خروج شرکای خارجی، کمبود قطعه، کاهش تولید و عرضه و در نهایت نیز رشد قیمت، از جمله رخدادهای خودرویی مشابهی است که بعد از اعمال تحریم‌ها در ایران و روسیه به وقوع پیوست.
با این حال اما تفاوت تحریم‌ها در زمان است؛ به این معنا که خودروسازی ایران در دو مقطع بار تحریمی را به دوش کشید و به نظر می‌رسد که تجربه بیشتری در این زمینه دارد. حال آن که روسیه در ابتدای مسیری است که ایران دو بار آن را پیموده و هم‌ اکنون نیز درگیر مشکلات و چالش‌های محدودیت‌های بین‌المللی است که کشورهای غربی آن را در دستور کار قرار داده‌اند.
بعد از تحریم صنعت خودروی روسیه توسط برندهای بین المللی خودروسازان روسی برای پرکردن خلا شرکای بین‌المللی خود مذاکراتی را با زنجیره خودروسازی ایران داشتند.

حضور شرکت‌های قطعه‌ساز در نمایشگاه یاد شده را می‌توان اولین اقدام جدی جهت بازگشت به بازار خودروی روسیه توسط شرکت‌های حاضر در زنجیره خودروسازی ایران دانست.
گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط اقتصادی، صنعتی و تجاری با کشورهای همسایه، همکاری‌های خود را با کشورهای آسیای میانه به ویژه بازار روسیه وارد فاز جدیدی کرد.
در همین راستا با عنایت به نگاه گروه خودروسازی سایپا به بازار روسیه، به عنوان یک بازار استراتژیک صادراتی و بسیار رقابتی که پنجمین بازار بزرگ و پیچیده مصرف خودرو در منطقه است، می‌نگرد.
با توجه به حضور خودروساران صاحب نام دنیا در بازار خودرو روسیه، با فروش بیش از یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار دستگاه در سال گذشته میلادی، محصولات شاهین و کوییک در این بازار مورد مطالعه جایگاه‌‌یابی قیمتی در مقایسه با رقبا قرار گرفتند.
به منظور دستیابی به توافقات در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو که از سی‌ویکم مردادماه تا سوم شهریورماه در کشور روسیه برگزار می‌شود، حضور بهم رسانید. بر همین اساس جهت حضور سایپا در این بازار، مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته است.
مذاکراتی با هیئت‌‌های متعدد روسی، از جمله هیئت مدیران منطقه ویژه اقتصادی آلابوگا، تیم مدیران ارشد کاماز برای خودروهای تجاری سنگین، شرکت گاز برای خودروهای تجاری سبک و همچنین مدیران ارشد وزارت صنعت جمهوری تاتارستان صورت گرفت.
طی سال‌های اخیر قطعات خودرویی مختلفی از جمله رادیاتور، قطعات سیستم تعلیق و قطعات ریخته‌گری به بازار روسیه صادر شده است. با توجه به وسعت بازار روســیه و مرز آبی مشترک با این کشور و همچنین نفوذ در بازارهای منطقه اوراسیا، گروه خودروسازی سایپا برنامه‌ریزی کرده است که سهم بیشتری از بازار روسیه داشته باشد. لذا تولید و صادرات خودرو و قطعات آن، از موضوعاتی است که در این نمایشگاه با جدیت پیگیری خواهد شد.
حضور ۵۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو مسکو
***
 اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.
واردات خودرو دست دوم ممنوع است!
قیمت خودرو ایرانی سر به فلک می‌کشد!
خودرو بی‌کیفیت = توقف تولید خودرو
آتامان ایران خودرو دیزل در راه بازار روسیه
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.








پست‌های اخیر
رقص یک میلیارد رنگ در گلکسی S23 اولترا
گلکسی A04 بی‌سر و صدا به بازار آمد
واردات خودرو دست دوم ممنوع است!
استخدام نیروهای ایثارگر در شهرداری تهران
قیمت خودرو ایرانی سر به فلک می‌کشد!
محبوب‌ترین مقالات
زمان و شرایط ثبت نام ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۱
شرایط واردات خودرو تغییر کرد
جدیدترین شرایط فروش و ثبت نام بهمن خودرو اردیبهشت ۱۴۰۱
شرایط وام مسکن همه بانک‌ها در سال ۱۴۰۰
علت جا نرفتن دنده ماشین یا بد جا رفتن آن چیست؟
سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp