یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
راهنمای خرید برای خودرو اولی‌ها

اسفند سال ۱۳۹۵ سازمان ملی استاندارد ایران، از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد. مقرر شد که تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش یابد. اما فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰، شریعتی رئیس وقت سازمان ملی استاندارد، از تعلیق ۹ مورد استانداردهای ۸۵ گانه به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها خبر داد.
گفتنی است که در پی تصادف زنجیره‌ای ۵٠ خودرو در محور بهبهان، اسلام‌پناه در دی ماه سال گذشته، شریعتی گفته بود که استاندارد، کف کیفیت است و همه کیفیت نیست. اما همان هم رعایت نمی‌شود و خودروسازان به بهانه‌ها و در برهه‌های مختلف، مثلا به بهانه تحریم‌ها، از رعایت آن‌ها سر باز می‌زنند.
کاهش آلودگی هوا، ایمنی سرنشین‌ها و عابران پیاده، ایمنی سایر خودروها در خیابان و جاده‌ها، کاهش تصادفات رانندگی ناشی از عدم استاندارد بودن قطعات و… همگی، از جمله مواردی است که رعایت استانداردهای ۸۵ گانه را بیش از پیش مهم جدی می‌کند.
نگاهی به استانداردهای تعیین شده برای تولید و عرضه خودروها، نشان می‌دهد مسیر خودروسازی‌ها در رعایت استانداردهای بین‌‌المللی به ویژه در کشورهای در حال توسعه و تولید انبوه خودروهای رده متوسط، با چالش‌هایی همراه است.
این مسیر برای کشوری همچون ایران که هم در تولید قطعات خودرو تبحر دارد و در تولید برخی قطعات به خودکفایی رسیده است و هم طراحی پلتفرم و خودروسازی را تجربه کرده است تا حدی ممکن و از بعدی دیگر مشکل است؛ چرا که تحریم‌های بین ‌المللی علیه ایران به ویژه صنعت خودروسازی تا حدی مسیر را برای خودروسازان پیچیده کرده است.
معصومه پاشائی بهرام در تشریح کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره‌ی رعایت استانداردهای ۸۵ گانه در صنعت خودرو، توضیح داد:
در نخستین جلسه شورای عالی استاندارد، رعایت استانداردهای ۸۵ گانه تصویب شد در حالی‌که پیش از این، استانداردهای مذکور ۲ بار تعلیق شده بود؛
رعایت استانداردهای ۸۵ گانه، موجب توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا، سمند و… شد و در آینده موجب ارتقای کیفیت در خودروها می‌شود.
وی با بیان این که اعضای کمیسیون صنایع و معادن بر ضرورت ارتقا کیفیت خودروها تاکید داشتند، افزود: به گفته اعضای کمیسیون، استانداردها باید در تمامی خودروهای تولیدی رعایت شود و در این حوزه نباید با خودروسازان مماشات شود تا خودروسازان ملزم شوند کیفیت خودروهای خود را افزایش دهند.
البته باز هم باید منتظر ماند و دید که آیا خودروسازان این استانداردها را به طور کامل رعایت خواهند کرد یا به بهانه‌های مختلف از آن سرباز می‌زنند.
بیشتر بخوانید:
***
 اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.
***
واردات خودرو دست دوم ممنوع است!
قیمت خودرو ایرانی سر به فلک می‌کشد!
آتامان ایران خودرو دیزل در راه بازار روسیه
چه خودروهایی وارد کشور می‌شوند؟
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.








پست‌های اخیر
رقص یک میلیارد رنگ در گلکسی S23 اولترا
گلکسی A04 بی‌سر و صدا به بازار آمد
واردات خودرو دست دوم ممنوع است!
استخدام نیروهای ایثارگر در شهرداری تهران
قیمت خودرو ایرانی سر به فلک می‌کشد!
محبوب‌ترین مقالات
زمان و شرایط ثبت نام ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۱
شرایط واردات خودرو تغییر کرد
جدیدترین شرایط فروش و ثبت نام بهمن خودرو اردیبهشت ۱۴۰۱
شرایط وام مسکن همه بانک‌ها در سال ۱۴۰۰
علت جا نرفتن دنده ماشین یا بد جا رفتن آن چیست؟
سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp