یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
صنعت خوردوسازی جهان با سرعت در حال تغییر است. از خودروسازان تولید انبوه و عمده گرفته تا خاصترین و تولید محدودترین خودروسازان جهان نظیر بوگاتی، همه در فکر اعمال تغییرات اساسی در سومین دهه از قرن بیست و یکم هستند. از این رو، بوگاتی در نظر دارد تا پیشرانه W16 چهار توربو خود را که در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار همراه مدل ویرون به جهان ارائه کرد را در نسخههای خیابانی به زودی کنار بگذارد و در عوض به ساختار هیبرید روی آورد.
از این رو مدل W16 Mistral قرار است آخرین مدل استاندارد خیابانی (غیر مسابقهای) تولیدی بوگاتی با پیشرانه مشهور W16 این شرکت باشد. نام میسترال نام بادی است که در مناطق جنوبی فرانسه به سمت دریای مدیترانه میوزد و با ساختار بدون سقف این خودرو همبستگی بسیار خوبی دارد.
+ به کارگیری قدرتمندترین پیشرانه W16 تولیدی بوگاتی تا امروز
+ استفاده از ساختار کانورتیبل، برای اولین بار در خانواده بوگاتی شیرون
+ اعمال تغییرات طراحی ظاهری درخور توجه
+ کاربرد کلکسیونی و ارزش معنوی بسیار زیاد
– داشتن ظاهری مشابه با مدل Divo
– تیراژ تولید بسیار محدود
– قیمت نهایی قابل توجه
ظاهر کلی میسترال، طبیعتا شباهت بیمانندی به نسخههای دیگر نظیر دیوو (Divo) یا هر مدل دیگر از خانواده شیرون دارد. بوگاتی تا به امروز برای خانواده سری شیرون نسخه بدون سقف ارائه نکرده بود و این موضوع در حالی است که با داشتن آمار تولید نزدیک به ۴۰ درصد از تمامی بوگاتیهای تاریخ در گروه خودروهای بدون سقف، ارائه یک نسخه فاقد سقف در خانواه شیرون نیز اجتناب ناپذیر بود.
برای دستیابی به کابین حبابی و گرد میسترال، تنها سقف نیست که حذف شده است. به عبارت دیگر، دستیابی به این ساختار نیازمند طراحی مجدد مونوکوک (اتاق و شاسی یکپارچه) خودرو و تقویت آن در بخشهای مهم و همچنین افزودن به حالت گرد مانند آن بود تا حذف سقف خودرو، تاثیری بر استقامت، استحکام و ایمنی مونوکوک نگذارد.
پیشرانه به کار رفته در W16 میسترال با وجود تغییرات جزئی در ستاپ نهایی، دقیقا همان واحد ۸.۰ لیتری چهار توربو است که در مدل شیرون سوپر اسپرت استفاده شد. در نتیجه میتوان مهمترین تغییرات را در ساختار اتاق خودرو دانست که با قابلیت دستیابی به سرعتی فراتر از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت (نزدیک به سرعت رسمی شیرون سوپر اسپرت: ۴۸۷ کیلومتر بر ساعت)، لقب سریعترین رودستر تاریخ را برای W16 میسترال به ارمغان میآورد.
نوع موتور خودرو
بنزینی انژکتور تزریق مستقیم/W16
حجم موتور
۱۶ / ۶۴
تنفس موتور
۱۵۷۸ اسب بخار
گشتاور
۷ سرعت اتوماتیک دو کلاچ
محور محرک
حدود ۲.۵ ثانیه
سرعت
۲۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
برقی
نوع بدنه
آلومینیومی
طول
۴۵۴۴ میلیمتر
عرض
۱۲۱۲ میلیمتر
فاصله محورها
نزدیک به ۲۰۰۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین
–
حجم مخزن سوخت
۲۱ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
دارد
کنترل پایداری
ندارد
سنسور جلو
دارد
رادار نقطه کور
دارد
رادار تصادف جلو
دارد
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز اضطراری
دارد
اتولایت
دارد
دکمههای کنترلی فرمان
دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
–
نمایشگر هدآپ
دارد
دوربین جانبی
–
کیسه هوا
دارد
استارت بدون کلید
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
گرمکن صندلی جلو
دارد
آینه بغل برقی
دارد
پانوراما
ندارد
نمای جلویی خودرو ظاهری بسیار شبیه به مدل دیوو (Divo) دارد، اما با این حال همچنان در نوع خود منحصر به فرد و متمایز است. ورودی هوای بسیار بزرگ زیر سپر حالا کاملا مستقل از سایز اجزا در دماغه خودرو جای گرفته است. در عوض، دو ورودی هوا مجزا که در مدل دیوو در زیر سپر ادغام شده بود، حالا در مدل میسترال با حالتی شیبدار در راستای افق به زیر چراغهای جلو منتقل شده است. این تغییر در طراحی باعث میشود انسجام و زیبایی طراحی در نمای جلو میسترال از دیوو برتر باشد.
در نمای جانبی، میتوان بزرگترین تغییرات در تاریخ دو دهه اخیر بوگاتی را رویت کرد. اطراف اتاق خودرو کاملا با شیشه پوشیده شده است که در بخش بالایی درها و شیشه جلو، فاقد هرگونه ستون است. این سبک طراحی بی ستون به ظرافت طراحی و منحصر به فرد بودن خودرو کمک بسیار زیادی میکند. اما خطوط نمای جانبی احتمالا بزرگترین و رادیکالترین تغییرات را به خود دیده است. با توجه به حذف سقف خودرو که در مدل شیرون، بخش مهمی از المان طراحی جانبی و در برگیرنده سبک طراحی C شکل جانبی بوگاتی بود، دیگر اجرای طراحی C شکل جانبی مقدور نبود. در نتیجه نمای جانبی میسترال شامل یک طراحی C شکل بسیار کوچکتر و ادغام شده با خط شیشههای جانبی و یک برش L مانند ادغام شده با خط گلگیرهای جلو میشود. قوس گلگیر عقب نیز به منظور هماهنگی بیشتر با خطوط جدید بدنه، جای خود را به یک خط تیزتر و افقیتر داده است.
نمای عقب میسترال یکی دیگر از مهمترین المانهای تغییر یافته در خانواده شیرون است. از آنجایی که بوگاتی در ارائه هر نسخه خاص از خانواده شیرون، سبک طراحی عقب را دگرگون کرده است، میسترال نیز از این موضوع مستثنی نیست. در نتیجه، W16 میسترال در نمای عقب از چراغهای تمام LED قرار گرفته در ساختاری X مانند بهره میگیرد که در بخش وسط با چراغ ترمز ادغام شده در ساختار نوشته BUGATTI تکمیل میشود.
نمای داخلی جز تغییر در ترکیب رنگهای و متریال تولیدی، چندان تغییری به خود ندیده است. در نتیجه مدل میسترال همانند بیشتر مدلهای خاص و تولید محدودتر بوگاتی، دارای سبک طراحی بسیار منحصر به فرد است که بر حسب سنت این برند، در ساختار دو رنگ تولید میشود. بدون تردید زیباترین ترکیب رنگی در این مدل، نسخه زرد/مشکی است که مستقیما از مدل بسیار خاص و وینتج تیپ ۵۷ رودستر مدل ۱۹۳۴ الهام گرفته شده است.
بوگاتی از مدل W16 میسترال که قرار است سریعترین رودستر جهان باشد، تنها تعداد بسیار محدود ۹۹ دستگاه به تولید خواهد ساند که هر یک از آنها برابر با پنج میلیون یورو قیمت دارند و تاریخ اولین تحویل آن برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است. اگرچه این خودرو از دیدگاه قیمتی بسیار ارزانتر از مدل دیوو هشت میلیون دلاری است، اما باید تاکید کرد که تمامی ۹۹ دستگاه نسخه در نظر گرفته شده از همین حالا پیش فروش شدهاند.
نویسنده: شهاب انیسی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.