یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
شرکت‌های خودروسازی چینی کار خود را با کپی‌سازی خودروهای اروپایی و ژاپنی شروع کردند، اما حالا با پیشرفت‌هایی که داشته‌اند، چشم به بازار اروپا دوخته‌اند. چانگان UNI-T یکی از محصولات جدید چینی‌ها است که قرار بود در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ رونمایی شود، اما کرونا برگزاری نمایشگاه را به تعویق انداخت و سرانجام در همان سال به بازار چین عرضه شد. حروف UNI در نام سری جدید محصولات چانگان نمایانگر واژه‌های Universe (جهان) و Unique (بی‌همتا) است. چانگان UNI-T، همراه با چانگان UNI-K و چانگان UNI-V سری جدید محصولات خودروساز چینی را تشکیل می‌دهند. تصاویری از این خودرو در محل خودروسازی سایپا منتشر شده و طبق گفته مدیرعامل خودروساز ایرانی، چانگان یونی-تی در آذر یا دی ماه ۱۴۰۱ آماده عرضه به بازار می‌شود. اما اولین رونمایی عمومی از UNI-T مونتاژ سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد صورت می‌گیرد که از ۹ تا ۱۲ شهریور ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.
+ طراحی خاص و مدرن
+ موتور قوی
+ فهرست کامل آپشن‌ها
+ پنج ستاره ایمنی
– تک دیفرانسیل
با وجود اینکه ظاهر چانگان UNI-T خاص است و با خودروهای هم‌رده تفاوت دارد، اما از همان پیشرانه‌ای استفاده می‌کند که زیر کاپوت رقبایش هم قرار دارد. موتور ۴ سیلندر توربو می‌تواند حداکثر ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. قدرت پیشرانه از طریق گیربکس اتوماتیک DCT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا چانگان یونی-تی در ۸.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این کراس‌اوور با موتور ۱.۵ لیتری، ۲۰۵ کیلومتر در ساعت و مصرف سوختن ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
موتور دیگری که برای چانگان UNI-T در نظر گرفته شده، ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن.متر است. جعبه ‌دنده اتوماتیک ۸ سرعت قدرت را به چرخ‌های جلو می‌برد تا این محصول چانگان ۰ تا ۱۰۰ را در ۷ ثانیه پر کند و به حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت کراس‌اوور چینی با این موتور، حدود ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.
هر چند هنوز مشخص نیست که سایپا کدام موتور را برای بازار ایران انتخاب کرده، اما با توجه به خودروهای موجود در بازار و همین طور میزان مصرف سوخت، احتمال عرضه چانگان UNI-T با موتور ۱.۵ لیتری بیشتر است.
نوع موتور خودرو
خطی بنزینی
حجم موتور
۱.۵ لیتر
۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ
۴ / ۱۶
تنفس موتور
توربو
قدرت
۱۸۰ اسب بخار
۲۳۳ اسب بخار
گشتاور
۳۰۰ نیوتن.متر
۳۹۰ نیوتن.متر
گیربکس
۷ سرعته اتوماتیک DCT
۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک
دیفرانسیل جلو
شتاب
۸.۶ ثانیه
۷ ثانیه
سرعت
۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
۲۱۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت
۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۶
فرمان
برقی
بدنه
کراس‌اوور
نوع رینگ
آلومینیومی
طول
۴۵۱۵ میلیمتر
عرض
۱۸۷۰ میلیمتر
ارتفاع
۱۵۶۵ میلیمتر
فاصله محورها
۲۷۱۰ میلیمتر
وزن خالص
۱۴۶۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۵ نفر
ظرفیت صندوق
—–
حجم مخزن سوخت
۵۵ لیتر
قطر رینگ
۱۹ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
دارد
کنترل ایستایی در سربالایی
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
دارد
کنترل کشش
دارد
کنترل پایداری
دارد
اتو پارک
دارد
سنسور جلو
دارد
سنسور عقب
دارد
رادار نقطه کور
دارد
رادار تغییر لاین
ندارد
رادار تصادف جلو
دارد
رادار تصادف عقب
دارد
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز کمکی
دارد
ترمز اضطراری
دارد
ترمز پارک برقی
دارد
اتولایت
دارد
چراغ روز
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
گرم‌کن فرمان
ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
ناوبری
دارد
نمایشگر هدآپ
ندارد
دوربین عقب
دارد
دوربین جانبی
دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
دارد
کیسه هوا
دارد
ورود بدون کلید
دارد
استارت بدون کلید
دارد
تهویه اتوماتیک
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
دارد
گرم‌کن صندلی جلو
ندارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
آینه بغل برقی
دارد
گرم‌کن آینه بغل
ندارد
پانوراما
دارد
سانروف
ندارد
طراحی چانگان UNI-T
طراحی خاص و متفاوت چانگان UNI-T توسط برتراند باخ انجام شده که وظیفه دارد هویت جدیدی برای چانگان تعریف کند. باخ در این کار موفق بوده و هم‌اکنون محصولات این خودروساز چینی طراحی ظاهری منسجم‌تری دارند.
برای تولید خودروهای سری UNI که شامل چانگان UNI-K و UNI-V می‌شود، زبان طراحی Pure Curve ابداع شده است. اصول طراحی این زبان روی ترکیب خطوط و یکپارچگی بنا شده و در عین حال تلاش می‌کند تا چیزی این یکدستی را به هم نریزد. این موضوع را می‌توانیم در نمای جانبی و دستگیره‌های پنهان درها ببینیم.
در چهره کراس‌ اوور، شاهد جلوپنجره بدون قاب با طرح پارامتریک هستیم. این نوع طراحی در خودروهای هیوندای به اوج رسیده و در همه محصولات خودروساز کره‌ای به کار می‌رود، اما از محصولات چانگان فقط سری UNI از این سبک بهره می‌گیرد.
چانگان UNI-T با چراغ‌های جلو شبیه به مک‌لارن و حجم‌پردازی‌ها و خطوط خاص، تحولی در صنعت خودرو چین به وجود آورده که مشابه آن را در ظاهر ام جی وان و چری اومودا ۵ هم می‌بینیم.
خط سقف با رنگی متفاوت از بدنه، بعد از عبور از ستون B به سمت پایین متمایل می‌شود تا به اسپویلر دو تکه‌ای می‌رسد که بالای در صندوق عقب قرار گرفته و فاصله این دو اسپویلر، عدد ۷ یا ۸ فارسی و حرف V انگلیسی را شکل می‌دهد.
چراغ‌های عقب با گرافیک خاصشان در قابی مشکی رنگ در دو طرف درب صندوق قرار گرفته و یک دیفیوزر خاص با طراحی V شکل (مشابه اسپویلر) و سر اگزوزهای متضاد، نمای عقب را تکمیل می‌کند.
کابین چانگان UNI-T
کابین چانگان UNI-T فضایی پیشرو و مینیمال دارد. اگر خیلی دقت کنیم می‌توانیم شباهت‌هایی بین طراحی داخلی خودرو چینی با کابین آئودی e-Tron و پژو ۳۰۰۸ ببینیم. قطعات با مواد باکیفیت ساخته شده و ظریف‌کاری‌هایی مثل درگاه‌های یکپارچه USB، دسته دنده و صندلی‌های اسپرت قابل مشاهده است.
با وجود مینیمال و مدرن بودن، طراحی داخلی کاربردی است، فضاهای متعددی برای وسایل سرنشینان تعبیه شده، پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه در کنسول میانی وجود دارد و صندلی‌های ردیف عقب مشابه پورشه کاین هستند که افراد قد بلند به راحتی می‌توانند روی آنها بنشینند.
مزیت چانگان UNI-T نسبت به رقبا، فهرست تقریبا کامل آپشن‌ها است. علاوه بر آپشن‌های رفاهی مثل صندلی‌های برقی جلو و عقب، رادارهای تصادف جلو و عقب، ایربگ‌های پرده‌ای، ترمز کمکی و رادار نقطه کور از سرنشینان محافظت می‌کند و بدین شکل کراس‌اوور چینی توانسته پنج ستاره از سازمان ایمنی C-NCAP بگیرد.
نمای عقب چانگان UNI-T
چانگان UNI-T در سال ۲۰۲۰ به بازار آمد و خودرویی نو و جدید محسوب می‌شود. طراحی ظاهری خاص این کراس‌اوور نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند و پیشرانه ۱۸۰ و ۲۳۳ اسب بخاری آن ظاهر اسپرت را کامل می‌کند و فهرست کامل آپشن‌ها برای راحتی و امنیت در اختیار راننده و سرنشینان قرار دارد.
طبق اظهارات مدیرعامل سایپا، چانگان UNI-T در حال تست و آزمایش است و احتمالا آذر و دی سال ۱۴۰۱ به بازار بیاید. محصول جدید سایپا برای اولین بار در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی می‌شود و در معرض دید کارشناسان، خبرنگاران و علاقمندان قرار می‌گیرد. افرادی که می‌خواهند برای اولین بار چانگان UNI-T را در ایران ببینند، می‌توانند از ۹ تا ۱۲ شهریور به سالن عطار در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد مراجعه کنند. هنوز برای خرید خودرو جدید قیمتی تعیین نشده، ولی آن طور که سایپا اعلام کرده، از رقبایی مثل فونیکس تیگو ۷ پرو و سانگ یانگ تیوولی قیمت کمتری خواهد داشت. لاماری ایما، دیگنیتی پرستیژ و هایما 8S از دیگر خودروهایی هستند که با UNI-T رقابت می‌کنند.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp