یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
خودروساز فرانسوی پژو همواره برای ساخت هاچبک‌ها و سدان‌های باکیفیت معروف بوده و همین طور در فهرست محصولاتش نام چند خودرو ون هم دیده می‌شود، اما کمپانی فرانسوی هیچ وقت موفقیتی در تولید پیکاپ نداشته است. وانت‌های پژو به چند مدل محدود می‌شود که بر اساس سدان‌های معروفی مثل پژو ۴۰۴ و پژو ۵۰۴ ساخته شده‌اند. خودروساز قدیمی برای جذب مشتریان بیشتر و گسترش بازار محصولاتش به کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا، پیکاپ پژو لندترک (Landtrek) را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. این وانت بزرگ به صورت تک یا دو کابین و با موتورهای بنزینی و دیزلی و قابلیت آفرود به فروش می‌رسد و جایگزین مناسبی برای تویوتا هایلوکس و فورد رنجر است.
+ پیشرانه قدرتمند
+ آپشن‌های کاربردی
+ قابلیت آفرود
اعتبار کمتر از تویوتا و فورد
پژو لندترک با دو پیشرانه بنزینی و دیزلی در کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا فروخته می‌شود. علاوه بر پیشرانه‌های مختلف، این وانت بزرگ چهار چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب و همچنین گیربکس‌های ۶ سرعته اتوماتیک و دستی در بازار‌های جهانی موجود است.
موتور بنزینی توربو پژو لندترک با ۴ سیلندر و ۲.۴ لیتری حجم، ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که کاملا مناسب وزن ۲ تنی این وانت بزرگ است. جعبه دنده دستی ۶ سرعته یا گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته قدرت را در یک مدل به دیفرانسیل عقب و در یک مدل هم به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. شتاب لندترک بنزینی ۱۱.۲ ثانیه برای چهار چرخ متحرک اتوماتیک، ۱۲.۲ ثانیه برای دیفرانسیل عقب دستی و ۱۳ ثانیه برای چهار چرخ دستی است و در هر صد کیلومتر هم بین ۹.۸ تا ۱۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.
با وجود اینکه لندترک در سال ۲۰۲۰ به بازار آمده، اما فرمان آن هیدرولیکی و ترمز چرخ‌های عقب هم کاسه‌ای بوده و فقط در چرخ‌های جلو از ترمز دیسکی خنک‌شونده استفاده شده است.
پژو لندترک علاوه بر سیستم دو دیفرانسیل ۳ حالته 2H (دیفرانسیل عقب)، 4H (دو دیفرانسیل) و 4L (دنده کمکی) که امکان آفرود و حرکت در هر نوع مسیری را به خودرو می‌دهد، دارای چند حالت رانندگی است که می‌توان از آنها در خیابان‌های شهری هم استفاده کرد.
نوع موتور خودرو
خطی بنزینی
حجم موتور
۲.۴ لیتر
سیلندر / سوپاپ
۴ / ۱۶
تنفس موتور
توربو
قدرت
۲۱۰ اسب بخار
گشتاور
۳۲۰ نیوتن.متر
گیربکس
۶ سرعته دستی
۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک
دیفرانسیل عقب
دو دیفرانسیل
شتاب
۱۱.۲ ثانیه
۱۲.۲ ثانیه
۱۳ ثانیه
سرعت
۱۷۶ کیلومتر بر ساعت
۱۷۷ کیلومتر بر ساعت
۱۸۲ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت
۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵
فرمان
هیدرولیک
بدنه
وانت
نوع رینگ
آلومینیومی
طول
۵۳۳۰ میلیمتر
عرض
۱۹۶۳ میلیمتر
ارتفاع
۱۸۹۷ میلیمتر
فاصله محورها
۳۱۸۰ میلیمتر
وزن خالص
۱۹۵۰ – ۲۰۶۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۵ نفر
وزن بار قابل حمل
۱۰۵۰ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت
۸۰ لیتر
قطر رینگ
۱۷ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
دارد
کنترل کشش
دارد
کنترل پایداری
دارد
اتو پارک
ندارد
سنسور جلو
دارد
سنسور عقب
دارد
رادار نقطه کور
ندارد
رادار تغییر لاین
دارد
رادار تصادف جلو
ندارد
رادار تصادف عقب
دارد
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز کمکی
دارد
ترمز اضطراری
ندارد
ترمز پارک برقی
ندارد
اتولایت
دارد
چراغ روز
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
گرم‌کن فرمان
ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
ناوبری
دارد
نمایشگر هدآپ
ندارد
دوربین عقب
دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
دارد
کیسه هوا
دارد
ورود بدون کلید
دارد
استارت بدون کلید
دارد
تهویه اتوماتیک
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
دارد
گرم‌کن صندلی جلو
ندارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
آینه بغل برقی
دارد
گرم‌کن آینه بغل
ندارد
پانوراما
ندارد
سانروف
ندارد
طراحی پژو لندترک
پژو برای طراحی و تولید لندترک از چینی‌ها کمک گرفته است. وانت جدید فرانسوی‌ها روی پلتفرم مشترک پژو و چانگان ساخته شده که با نام کایسن شناخته می‌شود. در اصل، لندترک همان کایسن F70 است که تغییر نام داده، اما فرانسوی‌ها برای طراحی لندترک همان سبکی را استفاده کرده‌اند که در ظاهر سدان‌های معروف و باکیفیتشان می‌بینیم.
پژو لندترک ظاهری بزرگ و عضلانی دارد و می‌تواند رقیب قدری برای دیگر وانت‌های هم‌رده باشد. نمای جلویی با یک جلوپنجره بزرگ با روکش کرومی که شیر پژو روی آن دیده می‌شود و چراغ‌های جلو و دی‌لایت‌ها که در کنار آن قرار دارند، خودنمایی می‌کند. خطوط و حجم‌پردازی‌های روی کابین و سپر برجسته باعث می‌شود تا لندترک بزرگ‌تر دیده شود.
در نمای جانبی از خطوط و حجم‌پردازی‌های بخش جلو خبری نیست و خودرو ظاهری سیال و آرام دارد که با رکاب‌ها، رول بار و ریل‌های سقفی کرومی کامل می‌شود.
در عقب لندترک، درب بزرگ با دستگیره کرومی و آرم و نشان پژو در وسط آن به چشم می‌آید. چراغ‌های بزرگ در دو طرف درب فضای بار دیده می‌شود و پایین آن، سپر دو رنگ مشکی کرومی قرار دارد.
کابین پژو لندترک
پژو لندترک یکی از بهترین و راحت‌ترین کابین‌ها را در بین پیکاپ‌های بزرگ دارد و با وجود اینکه بیشتر کابین از پلاستیک سخت ساخته شده، اما بی‌کیفیت و ارزان قیمت به نظر نمی‌رسد.
طراحی داخلی با نظم و ماهرانه انجام شده و از کابین شاسی‌بلندها بهتر است. صندلی‌های چرمی برقی برای راننده و سرنشین جلو راحت هستند. فرمان با دکمه‌های کنترلی از پژو ۳۰۰۸ گرفته شده، با این حال خبری از آخرین نسل i-cockpit نیست و به جای کیلومترشمار دیجیتال، نمایشگر آنالوگ پشت فرمان قرار دارد. یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی هم روی داشبرد ایستاده و با استفاده از آن می‌توان به سیستم اطلاعات و سرگرمی دسترسی داشت.
نمای عقب پژو لندترک
پژو لندترک محصول جدید خودروساز فرانسوی برای بازار کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا طراحی شده و با طراحی بزرگ، کابین راحت و آپشن‌های کاربردی می‌تواند جایگزین تویوتا هایلوکس و فورد رنجر باشد. قیمتی که برای خرید خودرو لندترک اعلام شده ۲۵ هزار تا ۳۲ هزار دلار است و در صورت آزاد شدن واردات خودرو یا همکاری مجدد ایران خودرو و پژو، می‌تواند گزینه جذابی برای بازار وانت‌های بزرگ ایران باشد.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp