یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با رقبای چینی‌اش، یعنی بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند. جک J4 در سال ۲۰۱۲ با نام Heuye A30 در نمایشگاه گوانژو رونمایی شد و سال ۲۰۱۳ به دست مشتریان چینی رسید، اما رانندگان ایرانی ۳ سال بعد توانستند پشت فرمان ارزان‌ترین سدان کرمان موتور بنشینند. سری جدید جک J4 از تابستان ۱۴۰۱ با امکانات بیشتری شامل سیستم کنترل پایداری، ترمز عقب دیسکی، چراغ روز و نشانگر دنده وارد بازار می‌شود.
+ زنجیر تایم
+ سواری نرم
+ گیربکس اقتصادی
کیفیت پایین رنگ
آپشن‌های کمتر از رقبا
جک J4 از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده می‌کند که قبلا زیر کاپوت جک J5 قرار داشت و بدین ترتیب کرمان موتور توانست در هزینه‌هایش برای استفاده از یک موتور جدید صرفه‌جویی کند. یک گیربکس CVT اقتصادی که دارای حالت‌های رانندگی در برف و اسپرت است، قدرت ۱۰۳ اسب بخاری موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
سری اول جک J4 که از سال ۹۷ تولید می‌شود، در مقایسه با رقبا از آپشن‌های کمتری برخوردار است و در چرخ‌های عقب ترمز کاسه‌ای دارد.
اما با توجه به اجباری بودن استانداردهای ۸۵گانه خودرویی، سری جدید جک J4 با آپشن‌های بیشتری از تابستان ۱۴۰۱ روانه بازار خواهد شد. مدل جی۴ جدید، به سیستم کنترل پایداری (ESC) مجهز می‌شود که وظیفه جلوگیری از انحراف خودرو را دارد.
ترمزهای چرخ‌های عقب در سری جدید این سدان جمع و جور، دیسکی خواهد شد و بدین ترتیب هر چهار چرخ دارای ترمز دیسکی می‌شود.
چراغ روز یا دی‌لایت آپشن دیگری است که به فهرست امکانات جک J4 اضافه می‌شود تا سیستم روشنایی این خودرو را در کنار اتولایت کامل کند.
همچنین با توجه به اضافه شدن نشانگر دنده (GSI)، احتمالا پنل کیلومترشمار نیز دچار تغییراتی خواهد شد.
نوع موتور
خطی بنزینی
حجم موتور
۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ
۴ / ۱۶
تنفس موتور
طبیعی
قدرت
۱۰۳ اسب بخار
گشتاور
۱۴۶ نیوتن.متر
گیربکس
اتوماتیک CVT
محور محرک
دیفرانسیل جلو
شتاب
۱۱ ثانیه
سرعت
۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت
۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵
فرمان
برقی
بدنه
سدان
نوع رینگ
آلومینیومی
طول
۴۴۳۵ میلیمتر
عرض
۱۷۲۵ میلیمتر
ارتفاع
۱۵۰۵ میلیمتر
فاصله محورها
۲۵۶۰ میلیمتر
وزن خالص
۱۱۱۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۵ نفر
ظرفیت صندوق
۵۵۰ لیتر
حجم مخزن سوخت
۴۵ لیتر
قطر رینگ
۱۵ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی
ندارد
کنترل سرعت در سرازیری
ندارد
کنترل کشش
ندارد
کنترل پایداری
دارد
اتو پارک
ندارد
سنسور جلو
ندارد
سنسور عقب
دارد
رادار نقطه کور
ندارد
رادار تغییر لاین
ندارد
رادار تصادف جلو
ندارد
رادار تصادف عقب
ندارد
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز کمکی
ندارد
ترمز اضطراری
ندارد
ترمز پارک برقی
ندارد
اتولایت
دارد
چراغ روز
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
گرم‌کن فرمان
ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
ندارد
ناوبری
ندارد
نمایشگر هدآپ
ندارد
دوربین عقب
ندارد
دوربین جانبی
ندارد
دوربین ۳۶۰ درجه
ندارد
کیسه هوا
ندارد
ورود بدون کلید
ندارد
استارت بدون کلید
ندارد
تهویه اتوماتیک
ندارد
صندلی برقی راننده
ندارد
صندلی برقی سرنشین جلو
ندارد
گرم‌کن صندلی جلو
ندارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
آینه بغل برقی
دارد
گرم‌کن آینه بغل
دارد
پانوراما
ندارد
سانروف
ندارد
طراحی جک J4
جک J4 شکل و شمایلی ساده و معمولی دارد. طرح چراغ‌ها و جلوپنجره ظاهری ساده برای چهره این خودرو ایجاد کرده و یک خط اشکی برجسته نیز تا دریچه هوای سپر ادامه پیدا کرده است. قاب‌های مه‌شکن نیز باعث شده تا نمای جلوی جک جی ۴ کمی خشن شود. ترفندهای حجم‌پردازی روی پروفیل‌های بدنه و درپوش موتور نیز در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته تا سادگی طراحی بدنه کمتر به چشم آید.
چراغ‌های عقب نیز به صورت دو تکه و با حالتی بیضی شکل ظاهری آشنا و غیراسپرت را برای نمای پشت این سدان جمع و جور پدید آورده‌اند. نوار کرومی بین دو چراغ اصلی و چراغ‌های مه‌شکن روی سپر نیز جزو شاخص‌ترین تزیینات قسمت پشت این خودرو به شمار می‌روند.
در مجموع باید گفت که ظاهر جک J4 گرچه مدرن‌تر از تولیدات هم‌رده داخلی نظیر پارس تندر، سمند سورن و پژو پارس به نظر می‌رسد اما آنطور که باید زیبا نیست و شاید حتی در برابر محصولات سنتی بازار نیز نتواند خود را با سلیقه برخی از مشتریان همراه سازد.
کابین جک J4
پس از ورود به کابین جک J4 با محیطی قابل قبول طرف مواجه خواهید شد که دارای طراحی‌ متناسب است. چینش مناسب دکمه‌ها روی کنسول میانی، از جمله ویژگی‌های مثبت کابین جک جی ۴ به حساب می‌آید. غربیلک فرمان طرحی آشنا مشابه با دیگر محصولات جک موجود در بازار ایران دارد و کیلومترشمار دو نشانگر آنالوگ و نمایشگر دیجیتال کامپیوتر سفری را درون خود جای داده است. البته نبود نمایشگر لمسی که این روزها در بیشتر خودروهای چینی به کار رفته، کاملا به چشم می‌آید.
پلاستیک داشبرد از کیفیتی متناسب با رنج قیمت خودرو برخوردار است که در کل می‌توان سطح کیفی آن را قابل قبول تلقی کرد. ردیف جلو فضایی جادار در اختیار سرنشینان می‌گذارد اما صندلی‌های ردیف عقب محدودیت‌هایی برای سرنشینان بلندقد در بخش سر یا فضای پا خواهد داشت. صندوق عقب جک J4 جادار بوده و ۵۵۰ لیتر گنجایش را در اختیار سرنشینان قرار داده است.
نمای عقب جک J4
جک J4 از سال ۱۳۹۷ و بعد از توقف تولید جک J3 و جک J5 روی خط مونتاژ کرمان موتور قرار دارد و هر چند تولید آن در چین در سال ۲۰۱۹ متوقف شده، اما ایرانی‌ها همچنان می‌توانند مدل صفر آن را خریداری کنند. طراحی ظاهری و داخلی این سدان جمع و جور، قابل قبول است، اما در مقایسه با رقبای تازه‌واردی شامل فردا FMC ۵۱۱، تارا و شاهین آپشن‌های خیلی کمتری دارد. مشتریان ایرانی برای خرید خودرو مدل ۱۴۰۱ باید حدود ۵۰۰ میلیون هزینه کنند.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
شتاب اولیه جک جی ۴ حدود ۱۰.۷ است که به اشتباه ۱۳.۵ ذکر گردیده
ممنون بابت توجه. برای باز بینی به نویسنده ارجاع می شود
سلام
دوستان ی راهنمایی خواستم ک بین جک j4 و جیلی gc6 کدوم رو بگیرم بهتره؟
ممنون میشم کمک کنید
سلام،
من از سال ۹۸ دارم و انصافا نسبت به رقبای هم رده ی داخلی و تو این رنج قیمت یک سرو گردن بالاتره!
سواری نرم و راحت، بی صدا، هماهنگی خوب موتور و گیربکس و … از مزایاش هست.
سلام دوست عزیز. از حسن دقت شما بسیار ممنون. منتهی در مراجع و منابع معتبر داخلی و خارجی شتاب این خودرو در نسخه اتوماتیک معادل ۱۳.۵ ثانیه تحت شرایط استاندارد ذکر شده و رقم اعلامی شما احتمالا به نسخه مجهز به گیربکس دستی جک جی ۵ ارتباط پیدا می‌کند.
نه دوست عزیز سایت (سایت های دیگه) رو ببینید، در همین ایران خودمون و همین نسخه اتومات ، شتابش رو تست زدن که ۱۰/۹ ثانیه میزنه
نسخه گیربکس دستی جک جی۴
بنده از سال ۹۷ دارم از خودروهای داخلی به مراتب بهتر است البته و صد البته به النترا و … نمیرسه دوستان راهنمایی خواستید در خدمتم
چند روزه فکر خرید این مایشن به سرم زده.دوستانی که دارن از تجربه رانندگی و کیفیت این ماشین بگن
جک جی ۴ نسبت به خودروهای داخلی و قیمتی که داره واقعا ارزش خرید بالایی داره!
۳۰۰۰ تا باهاش راه رفتم کیفیت موتور عالی و بی صدا
ترمزهای خوب
سواری نرم مصرف پائین
در رنج قیمتی خودش بهترینه
ماشین اتومات حداقل باید ۱۰۰ تومن از این گرانتر باشه با وضعیت فعلی بازار
در خریدش شک نکنید
عالی . من از سال ۹۸ تا حالا دارم و ۵۱۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم . به غیر از لوازم مصرفی خرج دیگه ای برام نداشته. واقعا راضیم .البته به پای خودروهای ژاپنی و کره ای نمیرسه . ولی خیلی راحت هست .
نقطه ضعف های ظاهری :کاش شرکت براش سانروف بزاره
بقیه اپشن ها مثل مانیتور و کیلس و پاور ویندوز و اینه ی برقی تا شونده روهم نداره ولی میشه از بازار تهیه کرد یا خودش شرکت نصب بکنه
حتی دکمهای روی فرمون بک لایت نداره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp